Niedziela, 07 grudnia 2025 r. 
REKLAMA

Ze Szczecina do Warszawy w mniej niż 5 godzin

Data publikacji: 02 maja 2024 r. 12:33
Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2024 r. 19:56
Ze Szczecina do Warszawy w mniej niż 5 godzin
W tej chwili podróż koleją ze Szczecina do stolicy Polski nie należy do najbardziej komfortowych. Fot. Ryszard PAKIESER  

Od grudnia tego roku szacowany czas przejazdu pociągiem na trasie Szczecin Główny - Warszawa wyniesie poniżej pięciu godzin, natomiast na odcinku Szczecin Główny - Poznań - poniżej dwóch godzin. To oficjalna deklaracja Ministerstwa Infrastruktury, przesłana do redakcji „Kuriera Szczecińskiego".

REKLAMA

- Zakończenie prac zasadniczych na linii Poznań - Szczecin planowane jest do końca 2024 roku - mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy resortu.

Obecnie modernizacja infrastruktury kolejowej prowadzona jest na odcinkach Rębusz - Słonice, Słonice - Stargard, Kolin - Stargard oraz Stargard - Szczecin SDA. Trwa też przebudowa nieparzystej strony stacji Stargard. Ma się zakończyć do końca tego roku.

Czy są plany, aby do Szczecina dojeżdżał pociąg Pendolino?

- Pociągi Pendolino są składami uruchamianymi przez PKP Intercity jako komercyjna oferta handlowa i to w gestii tego przewoźnika jest decyzja w

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 65% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 02-05-2024

 

(as)
REKLAMA

Komentarze

Pomorzanin
2024-05-19 19:22:22
Tylko kierunek Berlin to właściwy kierunek rozwoju komunikacyjnego, jak pokazała nie raz historia na Warszawę nie ma co liczyć, szkoda czasu na proszenie się o normalne połączenie...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
W pracy kolega
2024-05-18 12:01:20
pytał mnie czym się różni pedał od pendała ? Zachodziłem w głowę , a się okazuje , że prosta odpowiedź ma związek z szybką koleją . Ten drugi jeździ pendolino !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Wojtek
2024-05-15 17:33:59
Słuszny postulat. Pora na poważnie zacząć lobbować na rzecz linii wysokich prędkości przez Toruń do Warszawy. Ta do Poznania nic nie daje, mimo 20 letniej przebudowy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
klufin
2024-05-13 12:30:38
No to do obiecanej 2,5 h jeszcze daleko
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wojtek
2024-05-13 12:24:58
Bezwzględnie nasi parlamentarzyści, władze regionu i miasta powinny walczyć o szybką kolej w stronę Warszawy po nowym śladzie. Jak widać obecna ślamazarna i ślimacząca się modernizacja nic nie daje! Władze kujawsko-pomorskiego podjęły deklarację o szybkiej kolei Szczecin-Bydgoszcz-Toruń-Warszawa. To jest najlepszy wariant, który bezwzględnie powinniśmy wszyscy popierać i przyłączyć się do starań Kujawiaków!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Pasażer
2024-05-13 12:22:15
Zgoda ze wszystkim, poza tym że Portugalia jest biedniejsza od Polski. Kraj, który nie uczestniczył w wojnach światowych, była metropolia kolonialna ma zgromadzone liczne bogactwa i dzieła sztuki, a także bardzo zasobne rody szlacheckie. Do tego jak spojrzymy na wspomnianą infrastrukturę kolejową, czy sieć autostrad i dróg szybkiego ruchu, a także fakt że 90% o wiele tańszej niż w Polsce energii Portugalia pozyskuje ze źródeł odnawialnych, to nawet chwilowo ciut wyższe PKB Polski nie przekonuje
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pasażer
2024-05-13 10:48:25
Czy średnia prędkość ok 116 km/h to sukces po "wielomiliardowej" modernizacji magistrali kolejowej ? Mam wątpliwości ! ot tak z daleka od standardów europejskich , np Portugalia (celowo podaje przykład biedniejszego kraju niż Polska) pociąg Lizbona - Faro prędkość ok 230 km/h , czy expresy niemieckie (ok 250) nie mówiąc o francuskich (ok 300) .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
A ja frajerów
2024-05-04 12:54:19
pcham z nagiętej brzózki. Lecą szybciej i do celu . Gorzej z lądowaniem , ale mi to wisi kalafiorem !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
BUUUUUUHAHAHAHAHA
2024-05-03 07:47:20
W listopadzie 2016 roku zajechałem z Warszawy do Szczecina w 4 godziny i 45 minut. Tzw. remonty zaczęły się w 2017 r. i trwają do dnia dzisiejszego, a taki platfus śmie bredzić o sukcesie... Powrót do tego, co już było to żaden sukces. A jeśli tak, to niech marchewka cofnie się do podstawówki i cieszy z jej ukończenia.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Demokracja
2024-05-03 05:25:00
Wybudować normalne autostrady. Ale przecież się nie da, bo jest za dużo pieniędzy. Uwolnić ceny samochodów i paliw a taka podróż byłaby o wiele tańsza i szybsza. No ale po co. Przecież socjalizm musi walczyć z problemami które tworzy. Jest demokracja to mamy mieć tak, jak chcę większość.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Śmiechnasali
2024-05-02 19:58:59
Cały świat już zazdrości tego sukcesu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Hahaha
2024-05-02 18:40:10
Rekord Chrobrego z lat 90 czyli 4:55 chyba dalej będzie niepobity... brawo 20 lat w UE...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
tres
2024-05-02 18:06:52
Poczekamy, zobaczymy! Prawda czy news wczesnego sezonu ogórkowego?!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stary kolejarz
2024-05-02 17:38:34
Wydrukowałem, sprawdzę pośle Marchewka na Mikołaja 6 grudnia .jest to wyrównanie BLEKITNEJ Fali z czasu średniego Gomulki . Skoro nie będzie szprychy cpk Szz Waw 3 godziny to jakiś sukces trzeba odtrabic
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mis
2024-05-02 17:09:30
Ten pociąg na zdjęciu bardzo niewygodny w podróżowaniu. Obecnie wagony tylko z lotniczymi siedzeniami beż przedziałów. Ciasnota głośno duszno. Do poznania da eade wytrzymać ale do Krakowa to już dobra lipa
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Monerías
2024-05-02 16:55:12
20 lat modernizacji do szalonej jak na XXI wiek prędkości 160 km/h i pełen sukces na poziomie Burkina Faso. A co z przedłużeniem Y z Poznania przez Gorzów albo budową nowej linii prędkości normalnej w cywilizowanym świecie przez Bydgoszcz do Warszawy ? Gdzie są nasi parlamentarzyści??!!! Pewnie znów zadowoloni z siebie że ochłapy z pańskiego stołu jakieś spadną. Taki Poznań powinien być osiągalny w 30-40 min a warszawa w 2 godziny. wstyd i żenada!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ck
2024-05-02 14:52:39
35 lat temu za wrednej komuny express Chrobry gnał z Warszawy z ominięciem Poznania przez północną obwodnicę od Swarzędza do Rokietnicy. Do Poznania jechał przed nim kilka minut wcześniej express Lech. No, ale wtedy było jedno PKP.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Aleks
2024-05-02 14:35:18
Chyba bez zatrzymywania się na pośrednich stacjach
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Śmiech na sali
2024-05-02 14:04:38
Przed rozdmuchanym, niepotrzebnym remontem odcinka Poznań - Warszawa był rok, gdy EIC pokonywał trasę Szczecin Gł. - W-wa Centralna w... 4.59. Obecnie, po remoncie Poznań - W-wa pociąg nawet nie osiągnął czasu tego co miał przed remontem. Dalej, remont prawie 180 km. trasy Szczecin - Poznań ma dać skrócenie o... 10 min. SUKCES pełnym ryjem. I jeszcze puszczanie pociągów w kierunku W-wy przez Poznań Franowo daje kolejne 11 min. w plecy. Inteligentni, ale inaczej. EIC powinien zejść do 4 i 1/2 h.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wiejski łazęga
2024-05-02 13:45:44
Uwierzę jak będzie to faktem potwierdzonym w codziennych relacjach na tych trasach.Dzisiaj opowiadanie takich prognoz to nic innego jak urzędnicza fanaberia.Rzeczywistość jaka jest każdy podróżny widzi podróżując na jednej z wymienionych tras.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
i co
2024-05-02 13:23:42
te pisowce zostawili biednemu ryżemu??!! będzie musiał zejść poniżej 4 godzin do Świnoujścia !!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA