Horst Linde, emerytowany profesor Instytutu Transportu Lądowego i Morskiego Uniwersytetu Technologicznego w Berlinie, uważa, że jest wystarczająco dużo miejsca na terminal, który wypełni lukę między Hamburgiem a Gdańskiem i zaoferuje dogodny dostęp do szerokiego zaplecza zachodniej Polski, wschodnich Niemiec oraz dalszych obszarów położonych na południu Europy. Zaletą terminalu będą stosunkowo krótkie odległości transportowe oraz dostępność wszystkich środków transportu.
Odnosząc się do koncepcji budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu, wśród warunków sukcesu prof. Linde wymienia m.in. konieczność obsługi dużych jednostek eksploatowanych na najważniejszych szlakach handlowych i jednocześnie przyciągnięcie przewoźników dalekomorskich.
- To będzie wymagać bardzo skoncentrowanych działań marketingowych, skupionych wokół korzyści płynących z bezpośrednich zawinięć do Świnoujścia jako alternatywy w stosunku chociażby do Gdańska i Kłajpedy - podkreśla ekspert. - Tym bardziej że porty, które już obsługują bezpośrednie zawinięcia dużych jednostek, będą zainteresowane
...