Sześć pociągów wystawiło na sprzedaż województwo zachodniopomorskie. Wśród nich są dwa składy, które nie mają jeszcze 10 lat. W to miejsce władze regionu zamierzają kupić zestawy bardziej uniwersalne pod względem napędu.
Na aukcję skierowano: trzy sztuki używanych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (o oznaczeniu kolejowym EN57AL-1515, EN57AL-1570, EN57AL-1557); dwie sztuki spalinowych zespołów trakcyjnych typu 223M serii SA139; jedną sztukę spalinowego autobusu szynowego typu 212M nr serii SA109.
Za trzy pierwsze pociągi samorząd chciałby (cena wywoławcza) 17 mln 520 tys. złotych. Za kolejne trzy - 18 mln 700 tys. zł.
Wśród nich są także nadal produkowane pociągi Pesa Link (SA139). Ich sprzedaż zaskoczyła ekspertów. Nie mają bowiem nawet dziesięciu lat, są nadal produkowane, a ostatnio interesują się nimi Niemcy.
Portal Rynek Kolejowy pyta, dlaczego województwo, którego tabor należy do najnowszych w kraju, „pozbywa się pociągów, zamiast np. powiększyć siatkę przewozową". Dodaje, że „ogromne zakupy taborowe" dokonane w ostatnich latach „nie przełożyły się" na wzrost
...