W najbliższych latach Szczecin planuje wymienić sporą liczbę autobusów na pojazdy hybrydowe i wodorowe. Ta transformacja, która ma doprowadzić do zmniejszenia emisji szkodliwych spalin, wiąże się także z wyzwaniami, o czym podczas wtorkowej konferencji "Kierunki rozwoju transportu i komunikacji miejskiej" w Urzędzie Miasta mówili eksperci.
Z przedstawionych przez zastępcę prezydenta Szczecina Łukasza Kadłubowskiego danych wynika, że średni wiek pojazdów w Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym „Dąbie" to 12 lat (są tam 103 pojazdy), w Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym Klonowica - 11,7 lat (102 pojazdy), w Szczecińsko - Polickim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym - 8,3 lat (50 pojazdów), w Tramwajach Szczecińskich - 27,4 lata (200 pojazdów).
- Tramwaje mogą jeździć nawet 50 lat, jeśli są dobrze konserwowane - zastrzegł wiceprezydent. - Przed nami nie lada wyzwania związane z modernizacją taboru tramwajowego. Przyglądamy się także rynkowi pojazdów używanych. Jeżeli będą atrakcyjne oferty - przeważnie z zagranicy - będziemy je rozważali pod kątem ekonomicznym, zasadności
...