Świnoujście to idealne miejsce na tego typu biznes. Bliskość Cieśnin Duńskich, zaplecze południowo-zachodniej Polski, korytarz Bałtyk - Adriatyk są atutami lokalizacyjnymi. Słowacja, Czechy, Austria mogą transportować ładunki przez Polskę, nawet Węgry i państwa znad Morza Adriatyckiego - podkreśla Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskiego Portu Szczecin i Świnoujście. Spółka ogłosiła postępowanie mające wyłonić wykonawcę i operatora głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Oferty można składać do 28 stycznia 2021 r.
Prezes ZMPSiŚ podkreśla, że lokalizacja jest ogromną siłą tego projektu. Oprócz wymienionych atutów geograficznych dodaje jeszcze znaczenie zaplecza niemieckiego. Z regionu Berlina najbliżej jest do zespołu portów Szczecin-Świnoujście. Istotną rolę odgrywa modernizowana śluza w Niederfinow na kanale prowadzącym do Berlina, otwierająca drogę na niemieckie szlaki wodne, umożliwiająca ruch barek na linii Berlin - Szczecin.
Połączenie kolejowe, drogowe, wodne
Kolejne atuty to połączenia kolejowe i drogowe. Trwają ogromne inwestycje spółki PKP PLK w portach,
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 74% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 08-12-2020
Tereny planowane pod terminal kontenerowy to bezcenne tereny: przepiękna plaża i piękne lasy. To tereny objęte NATURĄ 2000. Uważam, że powinny być dalej chronione, wykorzystywane tylko i wyłącznie dla wypoczynku, turystyki, relaksu. Pamiętajmy o dewizie, że powinniśmy zostawić przyszłym pokoleniom NATURĘ w lepszym stanie, niż my ją dostaliśmy.
RYSZARD
2020-12-09 13:39:43
przy wiatrach północnych i północno-zachodnich ( bardzo częstych w tym rejonie świata ) będzie tam wesoło cumować .
Wędrowiec
2020-12-09 09:26:54
My turyści, z niedowierzaniem, zszokowani przyjmujemy te informacje. Nieprawdopodobne, że NATURA 2000, teren chroniony zamieni się,,, w Terminal Kontenerówy.
@@Darek
2020-12-08 20:36:15
Tak, tak to prawda, trafne spostrzeżenie, świetnie prosperująca świnoujska stocznia. I szczęśliwych ca 200 pracowników, skromnie dodam.
Marek
2020-12-08 20:30:38
Do Darka, proszę spojrzeć na Świnoujście, który ma niespotykany potencjał, którego nikt, żadna decyzja gospodarcza nie powinna bezpowrotnie zniszczyć. 1,5 km przepięknej plaży i 500 ha lasu, to bezpowrotnie zostanie zniszczone. Zamiast budować potencjał turystyczny, to zbudują takie coś, co za np. 5 lat okaże się niewypałem, ale środowiska nie odzyska się. A może tak warto byłoby pochylić się nad opinią społeczności lokalnej. Dlaczego ludzie tam mieszkający i będący przeciwni dewastacji są wytykani palcami, bojkotowani nie wspomnę o innych środkach "dialogu"? Dlaczego Hiszpania, Chorwacja dbają o swoje perełki, ale nie my? I wcale nie chcę tego ubierać w żadne szaty polityczne. Zdrowy rozsądek, patrzeć na interes szeroko i zdrowo pojmowany?
@Darek
2020-12-08 19:48:46
Zapomniałeś wspomnieć, że niedługo zwodują prom, pod którego stępkę z wielką pompą postawili ponad 3 lata temu, a który zbuduje świetnie prosperująca świnoujska stocznia.
Darek
2020-12-08 19:37:23
Za tamtej ekipy to nie było żadnych inicjatyw gospodarczych w regionie.Nawet tunel przeniesiono do Gdańska bo tam bardziej się przyda a my tutaj to będziemy sobie turystów wozić promami.Stocznia Szczecińska do rozwałki. Jak było planowane LNG to lepiej w Gdańsku. Wybitny medżer gospodarki Piechota Jacek mówił nawet że te LNG to taka głupota jest. Ci niedobrzy wsiowi pisowcy postawili LNG w Świnoujściu i mimo że wybitni fachowcy budowę jak mogli to przedłużali jest LNG i zapewnia dostawy gazu niezależnie do fochów Gazpromu. W Policach fabryka polimerów i to taka na całą Europę. Teraz terminal kontenerowy w Świnoujściu w końcu wykorzysta potencjał gospodarki morskiej regionu. Baza Promów też się rozbudowuje.Tunel w Świnoujściu wykorzysta jego potencjał także a może przede wszystkim turystyczny.Wiadomo nie wszystko się udaje ale się starają.Tamci się starali ale jak najniżej się pokłonić byle eurokracie.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.