Województwo zachodniopomorskie ma nieco ponad 70 pociągów. Wszystkie są użyczone spółce Polregio, która realizuje przewozy na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Flota jest sukcesywnie odnawiana, a nasz region ma najnowocześniejszy tabor w kraju. Samorząd województwa postanowił o sprzedaży 3 spalinowych zespołów trakcyjnych, które nie są już potrzebne i o zakupie nowych jednostek elektrycznych. Żadnego z tych postępowań nie udało się jednak jak dotąd rozstrzygnąć.
Na sprzedaż wystawiono 3 spalinowe zespoły trakcyjne serii SA136 zakupione w latach 2010-2011 i wyprodukowane przez bydgoską Pesę. Najczęściej pojazdy tego typu można było spotkać na trasach do Szczecinka czy Piły, gdzie część szlaków nie jest zelektryfikowana. W ub. roku zakończyły się jednak dostawy 12 (pierwszych w kraju) pociągów hybrydowych - o napędzie spalinowym i elektrycznym. Pozwala to zrezygnować z części starszych pojazdów. Trzy z nich zostały wystawione na sprzedaż za kwotę 33 mln zł łącznie. Zainteresowanie było spore, ale ostatecznie nie wpłynęła żadna oferta.
- Procedura sprzedaży zostanie powtórzona, cena
...