Wtorek, 10 września 2024 r. 
REKLAMA

SKM w bólach się rodzi. Biletomaty zafoliowane, łączony bilet tylko miesięczny

Data publikacji: 09 września 2024 r. 07:21
Ostatnia aktualizacja: 09 września 2024 r. 13:59
SKM w bólach się rodzi. Biletomaty zafoliowane, łączony bilet tylko miesięczny
Na konferencji prasowej, zorganizowanej tuż przed końcem wakacji na przystanku SKM przy ul. Heyki w Szczecinie, biletomat odsłonili dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Roman Walaszkowski i wicedyrektor Elżbieta Ostatek. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Od 1 września mieszkańcy m.in. Szczecina, Stargardu, Goleniowa mogą korzystać z łączonych biletów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ale tylko okresowych imiennych i to z mocno okrojonymi zniżkami. Wciąż nie kupią łączonego biletu na jednorazową podróż np. ze Szczecina do Goleniowa i z powrotem. Na niektórych przystankach nie skorzystają też ze stojących tam biletomatów SKM, bo jeszcze są szczelnie zafoliowane. Biletomaty mają być „odfoliowane" do końca tego miesiąca, a jednorazowe bilety łączone na SKM będą… nie wiadomo kiedy.

Problemy związane z uruchamianiem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej dotyczą nie tylko infrastruktury technicznej. Wiele wskazuje na to, że najtrudniejsze dopiero przed podmiotami tworzącymi ten cały system komunikacji dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Na razie porozumiały się odnośnie wspólnego biletu okresowego, który uwzględnia jedynie dwa rodzaje ulg - dla studentów (51 procent) i dla uczniów (49 procent). Tymczasem grup upoważnionych do zniżek w różnych środkach komunikacji i w różnych samorządach tego regionu jest więcej. Osobne przepisy

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 65% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 09-09-2024

 

Agnieszka Spirydowicz
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

sabotaż
2024-09-09 15:11:18
Odnoszę wrażenie że projekt SKMki jest przez urzędników celowo sabotowany. Piękna w założeniu idea wspólnego biletu, poszła się gdzieś bujać. W zamian mamy jakieś strefy, jakieś kombinacje stref, bilety tylko okresowe, brak jednorazowych, niedziałające automaty i niepełna sieć połączeń. Wszystko jakby zrobione żeby zniechęcić ludzi do korzystania. Aż się ten stary dowcip przypomina, jak się jeden polityk pyta drugiego ską ma tyle kasy: "Widzisz te autostrady? Nie widzę! I o to właśnie chodzi"
@P
2024-09-09 13:52:39
Sam jedż do Masskwy Bolszewiku unijny . Jesteś śleoy jak marnowane są pieniądze z Twojej UNII ENTUZJASTÓW Bolszewii?
P.
2024-09-09 12:48:06
@czytam:do Moskwy jak ci zle w cywilizacji kapitalizmie ue i NATO
Pomorzanin
2024-09-09 12:45:28
Największym problemem są paradoksalnie same zainteresowane strony... Polregio nie ma porządnej oferty biletowej nawet na swoich trasach, a tabor w sumie i tak dostarcza im marszałek... więc dla nich dogadanie jest niepotrzebne... To samo z gminami wokół Szczecina - Kołbaskowo czy Dobra radośnie sprzedawały działki, ale żeby pomyśleć o nowoczesnym transporcie dla mieszkańców - to już za trudno... Załom (wieś) był jeszcze lepszy - wybudował węzeł przesiadkowy w ... krzakach... daleko od stacji...
klemens
2024-09-09 12:24:08
biletomaty w Policach ? Stacja ma być oddana w 2026 roku . Jak dobrze pójdzie . I dlaczego stary dworzec okupuje prywatna firma . Uniemożliwia to korzystanie z tunelu łączącego ul. Siedlecką z siedzibą Urzędu Gminy .
FIGO
2024-09-09 12:21:55
Daję wiarę władzom miasta , że wiedzą co dobre ! Jako odwiedzający Szczecin stwierdzam , że bardzo korzystnie się zmienia .Wyładniał , wynowocześniał ! Może mieszkańcy stojący w korkach podczas przebudowy torowisk przecierpieli swoje .Współczuję, choć mi łatwo było tego nie przeżywać , ale efekt końcowy jest O.K . Brawo Szczecin ! Brawo mieszkańcy ! Było trudno , ale macie to za sobą !
czytam
2024-09-09 12:04:31
Czyżby kolejne potwierdzenie ,że unijne, to unijne? TZN. Kasa z projektów dla projektantów z Brukscweli. A to,co dotrze na WIEŚ i tak zmarnują?Np. ścieżki rowerowe w kniejach, gdzie POJADZIE 10 osób/rok a w mieście rowerzysta ma przerąbane.Byłoby super z ta koleją. Może tylko gdyby to nie Brukscwela a prywatny inwestor tworzył.
zgr-edo
2024-09-09 12:00:47
pierwszym sukcesem tych dobrodziejów od SKM było oznaczenie nr linii, chociaż nic się na budowach nie działo, a opóźnienia były jak się okazuje wieloletnie.Tak jak np. budowa peronów w Gryfinie i niesprawne wciąż windy. Brak elektronicznych tablic informacyjnych o odjazdach pociągów.Głośniki skrzeczące, jakiejś podłej jakości. Brak monitoringu chroniącego przed dewastacją. Grupa bierze wielkie pieniądze i cieszy się, że wszystko trwa tak długo.Dlaczego linie nie są otwierane sukcesywnie ?
@P.
2024-09-09 11:32:40
Trójmiasto to całkiem inna 'bajka'... to funkcjonowało za komuny, po jej upadku i nadal.. to są 3 duże Miasta, graniczące ze sobą. U nas to Szczecin i.. miasteczka .. no, Stargard - jedyny większy. W tym projekcie SKM to chodziło o to aby wyjąć kasę z UE na własne potrzeby miasta, 'wsadzone' w projekt. Przykład - Łękno. Zrobili i .. sobie będzie, a skrzyżowanie jest, i będzie już. Ja tylko myślę, że sama SKM nie zarobi na siebie. Finał SKM na koniec projektu .. on MUSI działać kilka lat..
Gufi
2024-09-09 09:12:41
Ta cała SKM to moim zdaniem wielka lipa. Bilety okresowe bez sensu z takimi ulgami a jednorazowe w obecnej strukturze organizacyjnej tzw. Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego są nie do zrealizowania. Kłaniają się przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym!
P.
2024-09-09 09:12:13
@taa:powiedz to pasażerom linii 101 lub 107 ,albo jedz do Trójmiasta i zobacz jak to działa .
taa
2024-09-09 08:26:02
ta cała SKM to b.dobra ściema urzędasów ze Ciecina. Brawo za pomysł pozwalający na dojenie Unijnej kaski. I to wszystko. Kiedyś też była kolej podmiejska i .. skończyła jak i ta skończy. Tylko - wtedy było wiele zakładów gdzie pracowali ludzie z okolicznych miejscowości. Była Stocznia i ZChPolice /teraz podobno więcej tam obco-języcznych/ Kto będzie tymi pociągami śmigał? Skończy się projekt -a w tym czasie musi to działać bo inaczej zabiorą kasę i b. klapa miasta- a wtedy spokojnie umrze ...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA