Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie - wszędzie tam mimo zimy prowadzone są intensywne prace, dzięki którym port w Szczecinie stanie się bardziej dostępny także dla większych jednostek. Zaplanowane roboty wykonano już w ponad 54 procentach.
Inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego w szczecińskim porcie jest ogromna. Obejmuje m.in. budowę nowego nabrzeża Norweskiego, stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, które dziś pełni funkcję terminalu kontenerowego. Zaplanowano też przebudowę istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na ich bezpośrednim zapleczu. Poza tym do wybudowania jest oczepowe nabrzeże Duńskie na długości ok. 770 metrów, które zabezpieczy brzeg Ostrowa Grabowskiego i przedłuży w przyszłości linię nabrzeża Norweskiego.
Na tym nie koniec. Kanał Dębicki zostanie poszerzony ze 120 do 200 metrów oraz pogłębiony do głębokości technicznej 12,5 metra.
Inwestorem tego ambitnego zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, natomiast generalnym wykonawcą - konsorcjum firm NDI sp. z
...