Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście prowadzi obecnie w szczecińskim porcie dwa duże projekty inwestycyjne, które zwiększą ilość obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim wzmocnią pozycję całego zespołu portowego wśród bałtyckich portów. Niedawno informowaliśmy o zaawansowaniu prac prowadzonych w rejonie Basenu Kaszubskiego. Podobne przedsięwzięcie dotyczy Kanału Dębickiego i jego nabrzeży.
- Obecnie stan zaawansowania robót podstawowych w zadaniu pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego" wynosi 85 procent - informuje Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. - Wykonano ok. 90 procent robót czerpalnych, co przekłada się na wydobycie 1,3 mln m sześć. urobku z Kanału Dębickiego.
Jak dodaje, zmodernizowano sekcje od 1 do 27 nabrzeża Czeskiego i Słowackiego, wybudowano nowe nabrzeże Norweskie o długości 300 m i głębokości technicznej 12,5 m, a także wykonano obudowę brzegu stanowiącą pierwszy etap nabrzeża Duńskiego o długości ok. 778 m i głębokości technicznej 12,5 m. Na Ostrowie Mieleńskim powstało pole odkładu urobku o pojemności ok. 1 mln m sześć.
- Prace wkroczyły w końcowy etap, który obejmuje wykonanie modernizacji sekcji od 28 do 52 nabrzeża Czeskiego i Słowackiego oraz umocnienia dna na nabrzeżu Czeskim, Spółdzielczym, Fińskim i Niemieckim, jak również zakończenia robót czerpalnych - wyjaśnia przedstawicielka
...