Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił, że w wyniku rozstrzygniętego przetargu wyłączne korzystanie z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni w latach 2026-2032, zostanie przyznane spółce Stena Line Scandinavia AB. Oferta złożona przez polskich armatorów promowych, zrzeszonych w konsorcjum obejmującym spółki Unity Line Ltd. (Grupa PŻM) oraz Best Ferries Alliance 1 SA, została odrzucona.
- Best Ferries Alliance 1 SA (BFA) to nowy podmiot, który docelowo ma być złożony z Żeglugi Polskiej SA (stuprocentowego właściciela spółki Unity Line), Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA oraz Hass Shipping Ltd., będącego częścią Hass Holding (właściciela m.in. spółki Euroafrica, której promy pływają w serwisie Unity Line, ale również firmy DORACO, realizującej inwestycje m.in. w porcie Gdynia) - wyjaśnia Krzysztof Gogol, rzecznik Grupy PŻM. - Na rynku ma występować pod brandem „POLSCA".
Jak dodaje, BFA tworząc wraz ze spółką Unity Line konsorcjum, przygotowało interesującą ofertę, która zakładała wykorzystanie slotów (czasów odejść promów) w nowo wybudowanym Publicznym Terminalu Promowym w Gdyni,
...