Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Nowy most w Podjuchach. Usprawni żeglugę i ruch pociągów

Data publikacji: 14 września 2021 r. 08:09
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2021 r. 08:05
Nowy most w Podjuchach. Usprawni żeglugę i ruch pociągów
Zwodzony most kolejowy ma być zastąpiony nowoczesną konstrukcją umożliwiającą swobodną żeglugę. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Firma Budimex przebuduje most kolejowy na Regalicy w szczecińskich Podjuchach. Długo wyczekiwana inwestycja jest jednym z kluczowych elementów ochrony przeciwpowodziowej. Obecna konstrukcja mostu utrudnia i niejednokrotnie wstrzymuje akcje lodołamania. W poniedziałek na statku białej floty w pobliżu zwodzonego mostu podpisano umowę w tej sprawie.

- To jedna z największych inwestycji w historii Wód Polskich w Szczecinie. Zadanie istotne z punktu widzenia transportu, żeglugi śródlądowej, ale i zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom poprzez ułatwienie prowadzenia akcji lodołamania - mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. Koszt inwestycji to ponad 340 mln zł.

Most będzie przebudowany do końca 2023 roku. Obecna konstrukcja przeprawy na Regalicy charakteryzuje się niskim prześwitem przęsła stałego, co bardzo ogranicza możliwości żeglugi śródlądowej. Jedynie podnoszenie zwodzonego przęsła umożliwia przepływ barek, jednostek technicznych oraz lodołamaczy, których akcje są utrudnione. Sama czynność podnoszenia przęsła dodatkowo jest niezwykle czasochłonna i wymaga

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 64% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 14-09-2021

 

Autor: Tomasz Tokarzewski 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Grażyna
2021-09-15 04:31:48
Mieszkam w Podjuchach .Cieszy mnie budowa czy modernizacja . Nie mogę pojąć. Niektórzy Polacy fizycznie są w Unii Europejskiej a mentalnie w Związku Radzieckim. Przytaczają argumenty z audycji Radia Maryja. Tam są też takie mentalne okopy. Trzeba spytać prezydenta Krzystka za pośrednictwem dziennikarzy, czy pożycza pieniądze w bankach światowych?
ta wstrętna UE
2021-09-14 14:54:36
Bez niej byłoby wam tak dobrze jak szczęśliwym Białorusinom czy Koreańczykom z Północy. To naprawdę rozwinięte i płynące dostatkiem miejsca na ziemi.
A ja
2021-09-14 13:50:13
Przekornie zapytam co to jest "dziekciu"? Przy okazji tabliczek informujących o wkładzie EU warto byłoby napisać ile realnie taka inwestycja będzie kosztować. Unijczycy zdaje się zapominają o tym że zazwyczaj inwestycja wymaga wkładu własnego a ten zazwyczaj jest kredytem zaciąganym w zachodnim banku a kredyty trzeba spłacać i bank na nich zarabia. W ten sposób z każdego euro wraca na zachód ponad 80 eurocentów i tylko unijczycy w Polsce tego nie wiedzą...
@łyżka dziekciu
2021-09-14 13:19:16
Masz rację. Przy każdej takiej tablicy należałoby stawiać drugą "współfinansowane z pieniędzy Polaków", bo obecność samych tylko unijnych tabliczek doprowadziła do wychowania niepełnosprawnego intelektualnie pokolenia, które jest przekonane, że bez Unii nie mielibyśmy ani dróg, ani mostów.
łyżka dziekciu
2021-09-14 08:57:32
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Banku Światowego i Funduszy Europejskich oraz budżetu Państwa. A to oznacza że obok mostu będzie musiała stać tablica informacyjna z logo Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA