Na ekranie smartfona 21-latki wyświetliła się nazwa banku, z którego usług na co dzień korzystała. Straciła 93 tys. złotych… Fot. Sylwia DUDEK/archiwum
21-letnia mieszkanka powiatu kołobrzeskiego padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku. Dzięki zaufaniu, jakim ich obdarzyła, straciła 93 tys. zł. O wyłudzeniu pieniędzy zorientowała się po jakimś czasie. Mieszkaniec powiatu kołobrzeskiego stracił zaś 7,5 tys. zł po tym, jak zaktualizował swoje dane na Netflixie.
Kobieta, o której mowa, podróżowała pociągiem, gdy zadzwonił jej telefon. Po drugiej stronie słuchawki usłyszała osobę podającą się za konsultanta jej banku. Poinformował on swoją rozmówczynię, że jej pieniądze są zagrożone, bo ktoś próbuje dokonać nieautoryzowanych przelewów z jej rachunku. Kobieta nie za bardzo w to uwierzyła, ale uznała to za prawdę, gdy po chwili zatelefonował do niej inny konsultant. Tym razem na ekranie smartfona wyświetliła się nazwa banku, z którego usług na co dzień korzystała. Nowy rozmówca potwierdził, że kłopoty są realne, bo ktoś złożył w jej imieniu wniosek kredytowy na 100 tys. zł. Polecił przy tym 21-latce, aby sama ponownie złożyła taki wniosek, a otrzymane pieniądze przelała na wskazany, bezpieczny numer rachunku. Kobieta
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 60% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 15-11-2022
intelektualny podobnie pablo i inni co twierdzą że ta 21 latka miała 93 tys .Z artykułu wynika że dla ratowania swoich pieniędzy nie wiadomo jakich wzieła kredyt dla oszutów .Wcale nie wynika że miała tyle kasy.
kontrwywiad
2022-11-15 16:18:37
a dlaczego pracowanicy banków tych legalnych w ramach pozyskania kienta lub udzielenia produktów bankowych wykonują na 1 numer telefonu dziennie po 5 prób telefonicznych z różnych placówek i rożnych miasta tego samego banku.Wtedy człowiek traci czujność i potem skąd będzie wiedział czy dzwoni pracownik czy oszust.ZAKAZAĆ TELEFONÓW Z BANKU.
baba z magla
2022-11-15 14:02:14
"Poinformował on swoją rozmówczynię, że jej pieniądze są zagrożone, bo ktoś próbuje dokonać nieautoryzowanych przelewów z jej rachunku" - I konsultant dzwoniłby z tym do klienta, który ma to sam blokować? Przecież to jakaś komedia! Od takich rzeczy są procedury bankowe, odpowiednie osoby w banku, a w ostateczności policja - a nie klient! Jakim trzeba być naiwniakiem, żeby na takie rzeczy się nabierać i do tego brać jeszcze kredyt?
Szukam pracy...
2022-11-15 13:05:30
21 lat i 93 tyś na koncie... ? gdzie ta młodziutka pani pracuje? a może tatuś bogaty z rady nadzorczej PIS?
Baba z magla
2022-11-15 10:49:08
Taka jakaś biedna, no i sprawna inaczej. Wszystko przez PIS!
sam
2022-11-15 10:36:35
Szacun dla tej pani. Po edukacji a'la pis takich naiwniaków i kretynów będzie duzooo duzooo więcej.
Aaa
2022-11-15 09:59:46
Mówią ciągle o tych wyludzeniach, ostrzegają starszych ludzi a młoda kobieta dała się nabić w butelkę, to trzeba być najwnym i ociemnialym człowiekiem, i zapotrzonym w social media, głupota nie zna granic. Nie szkoda takich ludzi. Miłego dnia
Głupota
2022-11-15 09:43:23
Po pierwsze, o takiej kwocie może pomarzyć niejeden emeryt, a po drugie, naiwność jest niezależna od wieku - nie tylko starsze panie bywają, delikatnie pisząc, łatwowierne...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.