Elektryczny rower miejski także w Szczecinie? Wszystko wskazuje na to, że po trzech latach korzystania z jednośladów IV generacji, we flocie Bike_S pojawią się również „elektryki". Na razie nie wiadomo kiedy, w jakiej ilości, a tym bardziej cenie - dyskutują o tym urzędnicy miasta, a ostatnio temat podjęli także radni z komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Mobilności, Klimatu i Zwierząt.
Na ostatnim, wtorkowym (30 września) posiedzeniu przywołanej komisji radni podsumowali ostatnie lata funkcjonowania tradycyjnego roweru miejskiego, którego operatorem jest spółka miejska Nieruchomości i Opłaty Lokalne (NiOL). Co już w pewnym stopniu wyróżnia nasze miasto na tle innych, gdzie wykonanie tego rodzaju zadania jest powierzane przez gminy podmiotom zewnętrznym. Kolejna różnica - pozytywna z punktu widzenia użytkowników roweru miejskiego - to całoroczny dostęp. Choć nie w pełnej flocie 890, lecz w jej połowie - jak przyznawał Radosław Kanarek, prezes NiOL.
W systemie Bike_S jest teraz 119 stacji na terenie Szczecina, a także 3 w gm. Kołbaskowo oraz 6 w gminie Dobra. Z danych przedstawionych
...