Wielkimi krokami zbliża kolejny sezon przewozowy Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, którego otwarcie nastąpi już w sobotę, 27 kwietnia 2024 r. Pełną parą trwają też przygotowania taboru oraz torowisk, zlokalizowanych na zabytkowej linii wąskotorowej Gryfice - Pogorzelica. Niestety, jak co roku nie brakuje problemów, związanych z konserwacją i utrzymaniem wysłużonej już infrastruktury technicznej.
Jak wiemy z historii, koleje wąskotorowe powstawały wszędzie tam, gdzie nie opłacało się budować linii normalnotorowych. Były one tańsze w budowie od kolei normalnotorowych, miały znacznie niższe koszty utrzymania, a linie wąskotorowe można było poprowadzić nawet w trudnym, zalesionym lub podmokłym terenie. Nie inaczej było z gryficką wąskotorówką, której trasa przebiega przez bardzo trudne tereny, położone wśród podmokłych łąk i pastwisk oraz grząskich torfowisk. Dlatego też utrzymanie odpowiedniego stanu infrastruktury kolei wąskotorowej, niezbędnego do prowadzenia działalności przewozowej, a przede wszystkim dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów nie jest tanie, a przy
...