Trwa rozbiórka mostu kolejowego w szczecińskich Podjuchach. Jedynego w Polsce i unikatowego na skalę Europy, ze zwodzonym przęsłem, które przez dziesięciolecia utrudniało zarówno ruch kolejowy, jak i żeglugę śródlądową. Obok ma powstać wyższa, dwutorowa konstrukcja, która usprawni ruch na obu szlakach i zwiększy ich przepustowość. Dla potomnych ma być zachowane jedynie uznane za zabytek zwodzone przęsło o długości nieco ponad 17 m.
- Most z 1877 r. do niedawna był jedynym czynnym zwodzonym mostem kolejowym w Polsce, a jednocześnie jedynym w Europie z napędem mechanicznym. Początkowo miał przęsło obrotowe. W trakcie II wojny światowej został zburzony, a po odbudowaniu stał się mostem zwodzonym. Koncepcja obecnie trwającego projektu przewiduje zachowanie zwodzonego przęsła o długości ok. 17,5 m wraz z przynależną infrastrukturą niezbędną do jego funkcjonowania i demontaż pozostałych 3
...