Środa, 30 lipca 2025 r. 
REKLAMA

Elektromobilność a „struktura ładowania”. Jak (się) doładować w Szczecinie?

Data publikacji: 19 czerwca 2025 r. 13:36
Ostatnia aktualizacja: 19 czerwca 2025 r. 14:02
Elektromobilność a „struktura ładowania”. Jak (się) doładować w Szczecinie?
Fot. Arleta NALEWAJKO  

Na terenie Szczecina jest blisko 300 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Kolejne powstają nie tylko na ogólnodostępnych terenach miejskich, ale również prywatnych i inwestycyjnych. Co daje naszemu miastu trzecie miejsce - za Warszawą i Gdańskiem, a przed takimi miastami jak Kraków, Łódź, Poznań i Wrocław - pod względem wspierania elektromobilności.

W Szczecinie jest zarejestrowanych 1259 pojazdów elektrycznych oraz ponad 11 tysięcy hybrydowych. To wciąż niewiele, jak na aglomerację, w której jest zarejestrowanych ponad 221 tysięcy aut. Jednak właśnie w takim - elektromobilnym - kierunku zdaje się zmierzać rynek samochodowy: promując bardziej ekologiczny kurs, w dobie kryzysu klimatycznego.

Szczecin niejako ustawowo został zobowiązany do równomiernego rozwoju sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Natomiast realizował go zarówno na terenach miejskich, jak i udostępniał podmiotom zewnętrznym, prywatnym na ten cel grunty gminne. „Sporządzając plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania brano przede wszystkim pod uwagę praktyczność rozwiązań i ich lokalizację -

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 72% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 18-06-2025

 

A. Nalewajko
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

planeta plonie
2025-06-20 08:15:22
a ja niedawno pod koniec maja i na poczatku czerwca musialem odpalic piec centralnego ogrzewania bo chlod wszedl do domu. Nie pamietam takiego zimnego poczatku czerwca w moich 60 latach zycia.
Pomorzanin
2025-06-20 08:12:49
Cieszy, że nasza pomorska stolica jest jednym z liderów wśród największych polskich miast. To też świadczy o poziomie rozwoju cywilizacyjnego.
@Jaromira
2025-06-19 21:40:45
Nie, to nie jest fakt - o zmianach klimatu można mówić w kontekście tysięcy lat a nie lokalnych i relatywnie krótkookresowych fluktuacji - tym różni się klimat od pogody - przed kilkuset latami korniki historyczne mówią o latach upałów i susz a potem chłodów, mrozu i powodzi... mówimy o XII czy XIV wieku czyli o okresie sprzed tzw rewolucji przemysłowej. A skąd energia do tych samochodów elektrycznych?
@Jaromira
2025-06-19 18:55:04
Nie rozumiem dlaczego tkwisz w problemie i czekasz, aż Bruksela wykończy transport i przemysł w Europie i powietrze będzie tak czyste, że ludzie przestaną umierać, a szpitale zostaną zlikwidowane? Przecież już dziś możesz się przenieść na jakieś ciężkie zadupie i mieć tam takie warunki jakich pragniesz. Dlaczego tego nie robisz, tylko próbujesz innym narzucać swoje urojenia?
Statystyki... ech...
2025-06-19 18:42:54
Zarejestrowane z blachami ZS !== stacjonujące w ZS... tak jak mój w ZKA
Jaromira
2025-06-19 17:40:58
Kryzys klimatyczny to fakt, wystarczy spojrzeć na dane na temat suszy w rolnictwie, coraz częstszych fali upałów. Bardzo dobrze, ze liczba elektryków się powiększa w naszym kraju. W Polsce mamy problem ze smogiem, szczególnie w większych miastach, a częściowo za smog właśnie odpowiadają spaliny samochodowe. A smog jest rakotwórczy, powoduje raka płuc, astmę i inne choroby. Większa liczba samochodów zeroemisyjnych przyczyni się do poprawy jakości powietrza i naszego zdrowia.
Bezczelna propaganda
2025-06-19 16:38:31
Przykład bezczelnej propagandy opartej na nienaukowych argumentach - żaden naukowiec nie udowodnił antropogenicznego powodu zmian klimatu tak jak żaden z naukowców nie udowodnił że powodem zmian klimatu jest antropogeniczna emisja CO2 i że to CO2 jest głównym powodem zmian klimatu, wszystko to są przykłady nie udowodnionych hipotez naukowych opartych na nie zweryfikowanych empirycznie wątpliwej jakości modelach klimatu. Tzw konsensus zastąpił dowody i doświadczenia - to nie nauka ale propaganda.
Sprostowanie
2025-06-19 15:28:06
Nie ma czegoś takiego jak "kryzys klimatyczny". To takie samo pojęcie jak "koniec świata" i stworzone po to samo: straszenie i grabienie gawiedzi.Grabienie odbywa się i w skali mikro (drogi prąd, drogi transport, zmuszanie do rezygnacji z tańszych rozwiązań) i skali makro (przejmowanie całych gałęzi gospodarki z rąk tubylców, np. do tej pory polska energetyka oparta na krajowych zasobach przechodzi w obce ręce, bo farmy wiatraczków i szybek nie są polskie, tylko obce). Wyzbywamy się energetyki!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA