Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Do Polic z opóźnieniem. Miasto kończy SKM [GALERIA]

Data publikacji: 18 października 2022 r. 15:51
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022 r. 22:47
Do Polic z opóźnieniem. Miasto kończy SKM
Fot. Ryszard PAKIESER  

Dobiegają końca prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Niestety, tylko w części prowadzonej przez miasto, czyli obejmującej budowę przystanków, parkingów i infrastruktury dla pasażerów. Najważniejsza część, obejmująca prace na samych liniach kolejowych, jest mocno opóźniona.

- Rozstrzygnięto przetargi i wybrano wykonawcę, który zrealizuje miejską część infrastruktury przystanków Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - informuje Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta. - Są to przystanki Dąbie Południe, Golęcino i Stołczyn.

Czyli dawny przystanek Szczecin Glinki. Wszystkie inwestycje zrealizuje firma Elbud Szczecin. Przystanek SKM Dąbie (Południe) powstanie za kwotę 10 996 tys. zł, SKM Golęcino za kwotę 6 676 430,53 zł, a SKM Stołczyn (Glinki) - za kwotę 7 812 tys. zł.

Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery,

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 56% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 18-10-2022

 

Autor: Tomasz Tokarzewski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do Ck
2022-10-18 19:50:16
Ale to nie prawo zamówień publicznych szwankuje. Tylko imposybilizm państwowych spółek, które (co pokazało przeciąganie przebudowy torów kolejowych w obrębie węzła Łękno) nie potrafią niczego zrobić w terminie, stając się (jak chociażby RDLP albo Wody Polskie) przechowalnią wiadomo kogo.
Ck
2022-10-18 18:00:49
Prawo zamówień publicznych jest najbardziej głupią i korupcjogenna ustawą jaką znam. Stosując tę ustawę nie zbudujecie niczego i jeszcze narazicie się na gigantyczne kary. Przetargi i odwołania będą ciągnąć się latami a w tym czasie inflacja zrobi swoje. Przypadek tej inwestycji jest tego najlepszym przykładem.
entuzjasta
2022-10-18 17:49:32
Szczecińską Kolej Metropolitalną pod koniec XIXw. zbudowali Niemcy - od Podjuch (1877) przez Turzyn, Niebuszewo (1898) do Trzebieży (1910). Linia funkcjonowała za komuny, a została zdewastowana w okresie transformacji, bo wszyscy mieli jeździć własnymi samochodami albo chodzić na piechotę.
Filutek
2022-10-18 17:25:05
Czyli do czasu zakończenia robót torowychi przystanki będą niewykorzystywane i będą zarastać chwastami?
.
2022-10-18 16:09:54
Miasto i prezydent daja rade w panstwoe spolki pk.p i tym podobne w lesie od lat nawet nie potrafia dofinansowania 500 mln wykorzystac z UE ! SKANDAL a mieszkancy jada jak sardynki w autobusach 107,101 i innych a mogli by juz dawno w klimatyzowanych pociagach z Polic do Szczecina w 15 minut no ale w tym kraju NIE DA SIE ! tak to jestj ak sie zatrudnia nie ekspertow tylko nei wiadomo kogo-bo eksperci nie chca realizowac ich programu

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA