Sobota, 28 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Budowa S3 z perturbacjami. Będą nasuwać przęsło mostu w Wolinie

Data publikacji: 07 marca 2024 r. 18:10
Ostatnia aktualizacja: 08 marca 2024 r. 13:18
Budowa S3 z perturbacjami. Będą nasuwać przęsło mostu w Wolinie
Przęsło o konstrukcji stalowej w całości musi zostać zmontowane jeszcze na lądzie. Fot. Dariusz GORAJSKI  

W Wolinie na drodze ekspresowej S3, nad Cieśniną Dziwna, będzie nowy most. W ostatnich dniach trwał montaż jego łukowego przęsła. Podniesiono środkowy element łuku i zespalano ze skrajnymi elementami stalowej konstrukcji. Prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu odbędzie się skomplikowana operacja nasuwania przęsła nad cieśninę Dziwna. Tymczasem wykonawca odcinka S3 Dargobądz - Troszyn wstrzymał prace.

Przęsło o konstrukcji stalowej w całości musi zostać zmontowane jeszcze na lądzie, po stronie wschodniej cieśniny Dziwna. Stąd będzie nasuwane na konstrukcję nośną, czyli części mostu położone nad wodą, i osadzone przy pomocy barek.

- Nasuwanie ma się odbyć najwcześniej na koniec marca - poinformował Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będącego inwestorem.

Most nad Dziwną wraz z estakadami dojazdowymi będzie miał 1,1 km długości. Znacznie przyspieszy przejazd nad morze, będzie można po niej jechać z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Konstrukcja powstaje w ramach budowy 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 Dargobądz

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 70% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 07-03-2024

 

(ek)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

żal
2024-03-08 13:10:05
czy wy rozumiecie w ogóle o o co chodzi??? Jak wykonawca mógł przewidzieć koszty np asfaltu, który przed wojną kosztował w przybliżeniu 700 zł/ tonę a teraz kosztuje 3200 zł/ tonę, to co daje ta waloryzacja przez GDDKiA, tyle tylko, że zamiast wtopić 100 baniek wtopi 70 baniek. o to chodzi a nie żadnego Tuska, Generalna nie widzi problemu bo nie chce go widzieć. Firmy które wykonują odcinek nie mają takiego portfela, który sfinansuje całą budowę a później poleci do Ministerstwa z roszczeniami.
By było jak było
2024-03-08 09:16:04
Donaldino u władzy i wróciło by było jak było - "piniendzy nie ma i nie bendzie". A zachpom i przed szkodą i po szkodzie głupi - miałeś rację Swar!
NO i teraz będzie
2024-03-08 08:28:46
podobnie ! Kasa , jeżeli wpłynie do Polski , to bardzo szybko wypłynie zostawiając zbankrutowanych polskich Marianów , co myślą ,że się " nachapią ". Sam Tusk nie tylko , że nie stanie w obronie naszych gołodupców , to jeszcze ich pogrąży swoim filozoficznym : " Ja Wam ... lub nie ma ideologicznej przesłanki " . Ten przywódca Narodu ( jakiego ? ) ma w dupie wszystkich Januszów biznesu ! Tak jak ma obecnie rolników . Mięso z Argentyny , zboże z Rosji , a niemieckie samochody do Latynosów .UE !
I tak jest lepiej,
2024-03-08 08:21:42
za dawnych czasów Tuska i Nowaka jak budowano Autobany na Euro 2012, to pionierskie rozwiązania stosowane wobec wykonawców były znane i lubiane ! Nie , żebym krytykował , broń Boże ! Kadry są najważniejsze , a skąd je brać ? Stare komunistyczne , doświadczone ,były " za wolne " i nie pasujące do nowych realiów ! Tuskowi ludzie sami za wiele nie ukradli ( ot tam , luzackie , może lepsze życie ) , ale ich niekompetencja pozwoliła okraść Polskę na grube miliardy przez Europejskich Cwaniaków !
NO , ale kogo teraz
2024-03-08 08:12:59
wezwiesz do przetargu i kiedy ? Szkoła na Warszewie po takim zabiegu przesunięta bodajże o 5 lat ! Dzisiaj wszystko jest tak płynne , że nie kiedy ponownie jakiś Covid -19 , albo wojna na Ukrainie ? Każde najlepsze założenia biorą w łeb . Kosztorysant jak przygotuje kosztorys zgodnie z Normami , to odbiega to od realnej rzeczywistości i inwestor nie znajdzie wykonawcy ! Jest inaczej ? Tak pytam ? Jak obserwuję przebudowę szkoły , to i termin i kasa i nic się nie zgadza ! Trzeba jakoś skończyć !
Trudno
2024-03-07 22:19:00
Pogonić ich i wybrać nowych - nie uginać się !!!
Kriss
2024-03-07 22:03:10
Ile jeszcze razy frajerzy z urzędu będą pisać aneksy do umowy?Niech kosztorysant płaci z własnej kieszeni jak się pomylił.Przy Zachodniej Obwodnicy Szczecina załóżcie od razu budżet 3x wyższy.
Wiejski łazęga
2024-03-07 20:41:13
No właśnie...prace wstrzymane,miałem w swoim poście o tym wspomnieć,ale autor to zasygnalizował.Budowa budową,most mostem,a szantaż jak to bywa już w zwyczaju musi być.Czekałem tylko kiedy i w jakich okolicznościach przyrody zostanie obwieszczony i jakich tym razem szantażyści użyją argumentów.To staje się już patologią z którą póki co zawsze inwestor przegrywa bo ulega szantażystom.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA