Burmistrzowie czterech zachodniopomorskich miast zwrócili się do ministra infrastruktury o podjęcie działań zmierzających do wznowienia ruchu pociągów na zamkniętej linii kolejowej nr 420. Chcą także, by zrewitalizowano linię na odcinku Worowo – Wysoka Kamieńska. Ten kolejowy szlak wyłączono z ruchu 27 lat temu.
Obecnie linia ta jest nieprzejezdna. Samorządowcy chcieliby to zmienić. Uważają, że likwidacja połączenia przyczyniła się do wykluczenia komunikacyjnego dużej części mieszkańców ich gmin i gospodarczej stagnacji. Burmistrzowie podkreślają, że rewitalizacja linii nr 420 „ułatwi i przyspieszy transport gazu przez Polskie LNG na wschód”.
W piśmie do ministra infrastruktury burmistrzowie Łobza, Golczewa, Płotów oraz Reska podkreślili, że zlikwidowane połączenie kolejowe po rewitalizacji mogłoby służyć nie tylko mieszkańcom gmin i lokalnej gospodarce, ale również mogłoby pełnić funkcję „wirtualnego gazociągu”.
Napisali między innymi: „Dynamiczny rozwój rynku LNG, rezerwacja stu procent mocy regazyfikacyjnych terminala, jak i rekordowe załadunki LNG na cysterny wpłynęły na
... Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 09-05-2019