Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku rząd przyjmie „program budowy nowych linii kolejowych na potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego”. Niedawno na światło dzienne wyszły zarysy programu, który swoim zasięgiem objąć ma także województwo zachodniopomorskie. Okazuje się jednak, że Szczecin – jako jedyne duże miasto w Polsce – po realizacji programu nie spełni podstawowego kryterium „szybkiej dostępności CPK”, czyli czasu podróży do 2 godzin. Ze Szczecina do centralnego portu jechać mamy – według planów – aż 3 godz. 15 minut.
Na temat zaawansowanych prac nad programem informował między innymi portal „Rynek Infrastruktury”. Z tego ambitnego projektu wynika, że Centralny Port Komunikacyjny, który ma powstać między Łodzią a Warszawą połączony będzie w przyszłości siecią nowych lub zmodernizowanych linii kolejowych, z których znaczna część ma być liniami szybkich kolei. Nowa sieć szlaków komunikacyjnych rozchodzić się ma po kraju promieniście w taki sposób, że „wszystkie prowadzić będą do CPK”. W zasięgu tych kolejowych promieni jest między innymi Kołobrzeg i Szczecin. Tyle że Szczecin
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 70% treści.
Pełna treść artykułu dostępna po zakupie eKuriera z dnia 29-03-2019
30 minut jak wspomina pierwszy z komentatorów o ksywie Abc wystarczy aby z pociągu wysiedli wszyscy pasażerowie szczecinianie którzy emigrują zagranice do Poznania.
Z tego co wiem pociągi do Szczecina wracają puste .Ludzie kupują bilety w jedna stronę. Trwa exodus szczecinian do Poznania
Heniek
2019-03-30 09:12:06
My się starajmy o podłączenie do niemieckiej ICE. Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jechać 500 km na lotnisko, nawet szybką koleją tylko dlatego że sobie ktoś ubzdurał żeby z wiochy Warszawy zrobić centrum przesiadkowe świata. To nie wypali
max 160km/h
2019-03-30 03:32:39
tylko tyle dla nas mają zrobić.
Daniel
2019-03-29 10:28:17
Ok. 3 H do Łodzi to i tak nie długo. Niech w końcu włodarze Szczecina wezmą się do robot
Redakcja @.
2019-03-29 10:20:21
Właśnie dlatego wersja PDF jest udostępniana jako dodatek po wykupieniu dostępu do ewydania "Kuriera Szczecińskiego" https://ekurier.24kurier.pl/Wydanie/191993
Szczeciniak
2019-03-29 09:58:52
Tak się marginalizuje Szczecin. Brawo Warszawka.
;/
2019-03-29 09:58:44
Żałosne, największe miasto w tej części Polski. Na ścianie zachodniej jest tylko Gorzów Wlkp. i Zielona Góra, ale to bez porównania.
Adam
2019-03-29 09:44:51
i tak korzystam tylko z lotnisk w Berlinie mam ze Szczecina od 150 do 170 km zależy od lotniska wiec mało mnie interesuje CPL pod łodzią
Max
2019-03-29 09:18:57
Przynajmniej nam przez to lotniska nie zamkną. Te wszystkie Bydgoszcze, Poznanie, Łodzie są wkalkulowane jako do zamknięcia. Szybka kolej dowiezie mieszkańców tych miast do nowego lotniska pod Warszawę. Tym bardziej, że oprócz Bydgoszczy pozostałe wsiowe lotniska typu Ławica nie mają już możliwości rozbudowy.
dsfsdf
2019-03-29 09:16:12
i tak nie jest zle, niestety mamy w sumie najdalej do cpk a i tak jezdzimy przez poznan
.
2019-03-29 09:15:35
Możliwość wykupienia dostępu do e-wydania wyłącznie w formacie PDF nie jest atrakcyjna.
Robert
2019-03-29 09:01:37
Szybka kolej jest potrzebna do BBI a nie na siłę do lotniska mżonki na delekim wschodzie. Dogadajmy się wreszcie z Niemcami i zbudujmy linie dla ICE, tak aby do Berlina dojechać w 40 min i po kłopocie. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tłuc się 3,5 godz pociągiem tylko po to że ktoś sobie wymyślił lotnisko pod granicą białoruską.
Barnim X (wulgarny)
2019-03-29 08:48:53
Po prostu tej chory kraj pokazuje nam, żebyśmy trzymali się Berlina nie Warszawy bo z niej nie mamy nic.
Abc
2019-03-29 08:23:26
3 godziny i 15 minut, to nie jest tak źle. Pociąg będzie zapewne stał 30 minut w Poznaniu i stąd taki właśnie czas przejazdu.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.