- To działa! - przyznaje pan Łukasz. - Początkowo byłem nastawiony do tego pomysłu sceptycznie. Teraz stoję, obserwuję i się powolutku przekonuję.
Pan Łukasz mieszka na os. Reda w Szczecinie. Rondem Uniwersyteckim jeździ praktycznie codziennie. Zna je doskonale. Przyznaje jednak, że wprowadzona w nocy z wtorku na środę zmiana organizacji ruchu ułatwi poruszanie się po tym skrzyżowaniu.
- Upłynni ruch - wyrokuje. - Zresztą, to już się dzieje. Widać to.
Przypomnijmy, że rondo Uniwersyteckie to jedno z trzech szczecińskich rond wytypowanych do drogowego eksperymentu. Wszystkie, jeszcze latem, przekształcone zostaną na tzw. ronda półturbinowe. To oznacza, że na ich tarczach wprowadzony zostanie podział pasów zależny od miejsca zjazdu ze skrzyżowania. Wymaga to od kierowców szczególnej uwagi, gdyż przed wjazdem na rondo nie ma informacji o tym, jaki pas należy wybrać.
Na wszystkich trzech rondach pasy zewnętrzne (prawe) służyć mają wyłącznie do skrętu w prawo w najbliższy zjazd.
Pasy centralne (środkowe) do skrętu w lewo, bądź do jazdy na wprost a pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do
...