Ponad 330 mln zł, z tego 175 mln unijnego dofinansowania, długa lista zadań podzielona na 20 etapów, czyli prawdziwa rewolucja na torach i sporo utrudnień w ruchu – tak w skrócie rok temu zapowiadaliśmy przyszłość na ulicach Szczecina. W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim pod koniec marca 2018 r. podpisano umowę na dofinansowanie przebudowy torowisk tramwajowych.
Plany były (i nadal są) ambitne. Zakładają m.in. przebudowę zajezdni Golęcin, torowisk w ul. Mickiewicza od wiaduktu Akademickiego do nowego ronda przy ul. Wernyhory, węzłów na pl. Szarych Szeregów i przy ul. Wyszyńskiego. W kolejce są także m.in.: pl. Rodła, al. Wyzwolenia i ul. Asnyka z pętlą Dworzec Niebuszewo, ul. Kolumba i Chmielewskiego, al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany, ul. Matejki…
Pierwsze przetargi miały ruszyć jeszcze w roku ubiegłym, a przebudowa torowisk w ul. Mickiewicza, na pl. Szarych Szeregów czy przy moście Długim w pierwszym półroczu 2019 r. Niestety, wciąż nawet nie wiadomo, kto miałby je wykonać, bo spółce „Tramwaje Szczecińskie”, która w imieniu miasta ma prowadzić wszystkie
... Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 04-04-2019