poniedziałek, 19 sierpnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Prezydent obiecuje tramwaj

Prezydent obiecuje tramwaj

Prezydent obiecuje tramwaj
Data publikacji: 2019-03-27 16:45
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:36
Wywietleń: 4480 382867

Nie będzie tramwaju do Mierzyna, miasto rezygnuje z budowy! - taka informacja obiegła we wtorkowy wieczór szczecińskie Gumieńce. To koniec marzeń o usprawnieniu komunikacji, mniejszych korkach, ciszy na ul. Okulickiego i przede wszystkim bezpiecznych przejściach dla pieszych - komentowali mieszkańcy. Wszystko przez zapis, jaki pojawił się w Biuletynie Informacji Publicznej szczecińskiego UM. Prezydent jednak uspokaja: linia tramwajowa powstanie!

Zamieszanie powstało, gdy w BIP pojawił się zapis o treści "aktualizacja dokumentacji aplikacyjnej projektu pn. Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie, w związku z planowaną rezygnacją z zadania 1 - Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn". Na lokalnym forum od razu zawrzało.

- Nie zapadły żadne wiążące decyzje co do rezygnacji z budowy torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn - zapewnia "Kurier" Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Postępowanie przetargowe jest w toku. Umowa dotycząca aktualizacji dokumentacji aplikacyjnej, jest potrzebna do tego, aby przeanalizować wszystkie możliwe warianty.

Projekt budowy torowiska w ul. Ku Słońcu wraz z nową pętlą przy CH "Ster" zyskał unijne dofinansowanie - w wysokości 19,8 mln. Ale to zadanie jest ściśle powiązane z dwoma innymi: przebudową ul. Arkońskiej oraz ul. Szafera, gdzie także przewidziano nową trasę i pętlę tramwajową.

- Projekty tramwajowe są w dalszym ciągu priorytetem inwestycyjnym miasta i będą realizowane w pierwszej kolejności - podkreśla prezydent Krzystek. - Mieszkańcy mogą być spokojni, tramwaj do Mierzyna powstanie. Natomiast my jesteśmy zaniepokojeni wysokimi cenami, co widać w przypadku nie tylko tego przetargu. Dlatego zlecamy różne analizy, które wykażą, czy w przypadku przesunięcia środków na jakieś zadanie, ta czy inna inwestycja nie mogłaby zostać zrealizowana w innej perspektywie finansowania.

Tramwaj do Mierzyna powinien powstać do 2021 r. Osobno spółka Tramwaje Szczecińskie realizuje program modernizacji torowisk za ponad 300 mln zł. W ciągu roku udało się ogłosić zaledwie dwa z planowanych ponad 20 przetargów, żadnego nie rozstrzygnięto. Tam również wykonawcy chcą większy kwot, niż miasto zarezerwowało w budżecie.

- Stąd nasze zaniepokojenie - tłumaczy Dominika Jackowski. - Jako radni miasta i radni osiedla z Gumieniec nie wiemy niczego na pewno. Pan prezydent obiecał budowę linii tramwajowej do CH "Ster", ale  tak naprawdę niczego nie mamy na piśmie i niczego nie możemy być pewni.

Stąd decyzja o petycji, jaką mieszkańcy Gumieniec podpisują od środy, domagając się realizacji inwestycji. W ramach budowy torowiska mają powstać także dodatkowe przejścia dla pieszych wyposażone w sygnalizację świetlną, czego okoliczni mieszkańcy domagają się od lat. W tej okolicy często dochodzi do potrąceń, także śmiertelnych. Ale nowa linia to także znacznie krótszy dojazd do centrum i mniejszy ruch na ul. Okulickiego, gdzie pod wpływem przejeżdżających tramwajów pękają ściany starych budynków.

Petycję można podpisywać m.in. w sklepie "Żabka" przy ul. Okulickiego, w piekarni "Asprod" na osiedlu Za Sterem, a w czwartek w godz. 17-18 przy placu zabaw w CH "Ster".

- Podpisy popierające tę inwestycję będziemy zbierać wspólnie z Magdaleną Zagrodzką, radną z Mierzyna - zapewnia Dominika Jackowski. ©℗

Tomasz Tokarzewski

Fot. Mirosław Winconek (arch.)

Komentarze

kierowca
Tramwaj to już przeżytek! Niech te pieniądze przeznaczą na naprawę dróg w Szczecinie!
2019-03-29 11:32:48
Brat P.
Tu chodzi o transport powietrza pomiedzy Mierzynem a Centrum - to jeden z celow tramwaju; UE dala tez kase na puste autostrady w Hiszpanii czy niepotrzebne lotniska w Polsce - podatnik zaplaci....
2019-03-29 03:52:21
Tak jest
Po jakie licho ten tramwaj do wiochy MIERZYN skoro tam dojeżdżają puste autobusy z Kwiatowej .
2019-03-28 20:18:49
Woda
Tramwaj jest potrzebny bezpartyjnej partii Pana K. bo w kierunku Mierzyna mieszka więcej aktywnych politycznie ludzi bezpartyjnej partii niż na przykład w kierunku Tamy Pomorzańskiej - bo Tama Pomorzańska ma biedniejszych mieszkańców niż willowy Mierzyn - tu chodzi o polityków a nie przeciętnych obywateli i dlatego tramwaj pojedzie na te ulice....
2019-03-28 18:06:29
JA
Proponuje zlikwidować wszystkie tramwaje a z oszczędności postawić drugi stadion dla świetnych kopaczy. I na pomnik dla radych i prezydenta by starczyło.
2019-03-28 16:38:33
ObywatelSZ
Panik Prezydencie, Tramwaj w tej części miasta jest konieczny! Jeśli go nie będzie, obiecuję, że zmobilizuję mieszkańców Gumieniec do niegłosowania na Bezpartyjnych w następnych wyborach!
2019-03-28 11:02:14
@Kpiarz
Przecież metro się buduje!!! Wczoraj na Wyspie Puckiej całe pół METRA wykopali...mało?
2019-03-28 08:37:18
mms
@ ABC Gdyby zakazać jazdy samochodm osobowym po torowisku na ul. Krzywoustego (od pl. Zwycięstwa do pl. Kościuszki), tramwaje nie miały by opóżnienia po 7-8 min. (jeżdżą tam 3 razy dłużej niż przewiduje rozkład jazdy). Dominika Jackowski kandydatka do Rady Miasta została wybrana z Gumieniec. To by było dziwne,gdyby była przeciwna budownie torowiska na Gumieńcach, które też jest sprawą miasta. Gumieńce to nie rogatki ani obrzeże miasta, to tylko 10 min. jazdy tramwajem i już jesteśmy na pl Kościuszki (Centrum). Znam dużo innych miejsc w Szczecinie, do których trzeba jechać znacznie dłużej i tam można inwestiować tylko nie na Gumieńcach. Obecnie to tramwaj do cukierni (2 kroki z tramwaju do drzwi) a ja chcę by był wreszcie do domu i powinin on jeździć już od co najmniej 10 lat.
2019-03-28 08:23:04
@architekt
Z Ciebie taki architekt jak z koziej dupy trąbka.Zamiast pisać głupoty to wsiadłbyś w 6-tkę i przejechałbyś się na Gocław.Zobaczyłbyś jak dużo ludzi korzysta z tej linii.Ale nie wolisz głupoty pisać .Pewnie nigdy na Gocławiu nie byłeś i nie wiesz gdzie to jest.
2019-03-28 07:03:47
Obserwator
Mam propozycję.Prezydent zamiast tracić czas na analizowanie,która z potrzebnych inwestycji będzie realizowana pierwsza,urządzi publiczne losowanie. Na Wałach Chrobrego.I natychmiast przetarg.Skończy się gadanie,podchody i takie tam różne.Pan Prezydent zajmie się poszukiwaniem pieniędzy.Im więcej tym lepiej. Pozdrawiam
2019-03-28 04:23:32
Abc
Nie ma takiego miasta na świecie, w którym nie ma korków. Budowa kolejnych linii tramwajowych jest absurdem. Za chwilę zdrożeje prąd, a efektem tego będą droższe bilety i\lub wyższe podatki, by dofinansować nierentowną komunikację miejską. Gdyby zlikwidować tramwaje na Krzywoustego czy Piastów, to przepustowość ulic zwiększy się o szerokość torowiska. Podobnie na Wojska Polskiego, Wyzwolenia czy Niepodległości. Korki nadal będą, jednak mniejsze. Do tego jeden zepsuty tramwaj, nie będzie paraliżował komunikacji.
2019-03-28 00:22:51
Magda
Może i wydawać się, że tramwaj nie potrzebny i kosztowny. Ale jako korzystająca z komunikacji miejskiej uważam, że ten tramwaj po części rozwiąże problem korków w Mierzynie i na Ku Słońcu. Ponadto przejścia przy Kwiatowe i Źrodlanej są niebezpieczne, raptem dwa dni temu znowu potrącenie pieszej na pasach. Obiecana sygnalizacja będzie robiona wraz z przebudowa. Gumieńce czekają Panie Prezydencie na te inwestycje. Wydaje Pan zgody na budowę potężnych osiedli to i środki na dogodne warunki muszą się znaleźć. W następnej kolejności proszę pamiętać o przedszkolach i większej szkole.
2019-03-27 22:56:21
O
juz 10 lat temu powinien tam jeździć tram.
2019-03-27 22:08:19
Mieszkaniec
Dla pani Jackowsky :) najważniejsze są Gumieńce. Będąc radną MIASTA powinna wziąć w swoje ręce sprawy miasta a nie konkretnie SWOJEJ dzielnicy. No chyba że jest radną DZIELNICOWĄ. Czego żądać od byłego członka KOD.
2019-03-27 20:57:25
Maciek
Brawo! Zwinąć tory z trasy na Gocław i przełożyć je na Gumieńce i dalej może - idąc za ciosem - pod granicę przez podszczecińskie wsie...
2019-03-27 20:46:29
Mieszkaniec
A ja jestem zadowolony, przynajmniej nie będę miał pętli pod oknami, spokój i względną ciszę
2019-03-27 20:41:31
architekt
Jak można tolerować fakt, że pusta 6-stka jeździ na Gocław. Tam trzeba zlikwidować ten kierunek, a budować linie tramwajowe tam gdzie mieszka wiele tysięcy ludzi i co roku jest ich więcej, bo Gumieńce i Mierzyn to dynamicznie rozwijający się rejon. Na Zachodzie mówią, że mamy problem z zrządzaniem przestrzenią i coś w tym jest.
2019-03-27 20:11:35
Kamila
Ten tramwaj jest bardzo potrzebny. Mam nadzieję, że Prezydent dotrzyma słowa.
2019-03-27 19:57:09
Kpiarz
A może tak linię metra centru na rogatki pod Gumieńce podciągnąć...?! Jak szaleć, to szaleć!
2019-03-27 19:25:40
www
@ Szczecinianin, jeżeli ktoś na miejsce do mieszkania wybiera obrzeża miasta, powinien liczyc się z niedogodnościami i posiadać samochód. Nie bez powodu działki w takich miejscach sa tańsze od tych np. w centrum miasta, które o ile jeszcze gdzieś się uchowały osiągają zawrotne ceny. Poza tym przejście tych kilkuset metrów piechotą to samo zdrowie...
2019-03-27 18:12:10
SromotnikBezwstydny
Unia Eu. dała fundusze na tę budowę. Pytam więc o co ten raban???
2019-03-27 18:04:40
@Szczecinianin
Idź się leczyć... nawet gdyby były jakieś tam układziki to w tamtym rejonie powstało w ostatnich 20 latach ogromne osiedle i tramwaje do Steru powinien być już wybudowany za Jurczyka który też był chory "na Niemca" i cały Zachod.
2019-03-27 17:43:05
www
Rezygnacja byłaby dobrą decyzją. Po co wydawać tyle pieniędzy na kilkaset metrów torów tramwajowych w podrzędnej, peryferyjnej części Szczecina, podczas gdy np. ulica Kolumba, niemal w sercu miasta nie może doczekac się remontu...
2019-03-27 17:26:34
Szczecinianin
Ten tramwaj w kierunku Mierzyna z zawrotką przy CH Ster to od początku jedno wielkie nieporozumienie. Marnotrawstwo publicznych funduszy. To fanaberia, a za nią loobbuje - jak widać - już nie tylko radny z grupy p. Krzystka, a obecny przewodniczący rady miasta, ale i jego nowii koalicjanci z KO.
2019-03-27 16:56:15

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Nekrologi

Sonda

Czy trasy alternatywne pozwalają szybciej dojechać nad morze?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie