Środa, 17 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Eksperci chwalą ronda półturbinowe

Data publikacji: 27 maja 2020 r. 13:52
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 22:17
Eksperci chwalą ronda półturbinowe
 

Ruch na rondach przebiega płynniej, a zdarzeń drogowych jest prawie o połowę mniej - to główne wnioski z analizy zachowań kierowców na pl. Grunwaldzkim i rondzie Uniwersyteckim, gdzie przez dziesięć ostatnich miesięcy działała „półturbina".

Oznacza to, że „główne założenia związane ze zmianą organizacji ruchu zostały osiągnięte".

Są wyniki analizy funkcjonowania dwóch rond półturbinowych w Szczecinie. Wynika z nich, że zmiana organizacji ruchu na obu skrzyżowaniach przyniosła pożądane efekty. Skutek może być taki, że rozwiązania te pozostaną tam na stałe - zresztą nie tylko tam. Od tygodnia przecież półturbina działa również na rondzie Hermana Hakena.

Po półturbinie jeździ się inaczej niż na pozostałych szczecińskich placach. Pasy zewnętrzne (prawe) służą tam wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do jazdy na wprost bądź do zjazdu w prawo, a pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu.

Przypomnijmy, że rozwiązania polegające na wprowadzeniu ronda półturbinowego zaczęły obowiązywać na rondzie Uniwersyteckim i na pl. Grunwaldzkim w lipcu 2019 r.

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 57% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 27-05-2020

 

Autor: Leszek Wójcik
Fot. Ryszard Pakieser
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

sraręzagłup
2020-05-28 22:01:07
Idiota wprowadził oznakowanie dla idiotów. Jeżdżę przez te ronda od kiedy mam prawo jazdy czyli 30 lat i nie mam problemów z przejazdem. Po co to ?
Nie do końca to prawda
2020-05-28 18:30:13
Nie do końca jest to prawdą,bo równie dobry wynik,jak nie zdecydowanie lepszy można by osiągnąć likwidując większość znaków pionowych w mieście.Spadek zdarzeń drogowych o 60-70% gwarantowany. Taki eksperyment prowadzili w kilku miastach Holendrzy i Belgowie pozbawiając kilka miast całkowicie znaków.Tak więc rozważna jazda i bieżąca analiza sytuacji zmusza kierowcę do wzmożonej czujności i zachowań w danym miejscu.
po 10 latach poszli po rozum do głowy
2020-05-27 21:43:21
a nie można tak było wybudować od razu?
PRD
2020-05-27 19:45:23
Jeśli jedziemy prosto lub skręcamy w prawo, najwygodniej i najbezpieczniej zająć prawy pas; podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecinamy inne pasy ruchu. W takiej sytuacji mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tych pasach (np. jadącym na wprost).Tyle kodeks drogowy
Turbinka
2020-05-27 18:02:24
Tylko przed takim "rondem" nie powinno być znaków C-12.
dexter
2020-05-27 16:41:19
PROSZĘ WPROWADZIĆ OZNAKOWANIE PIONOWE PRZED WJAZDEM NA TO SKRZYŻOWANIE BY BYŁO WIADOMO O ORGANIZACJI DO TEJ PORY TYMCZASOWEJ!!!
jg729
2020-05-27 16:23:21
Zgadzam się z bolkiem, szkoda tylko,że żółta instrukcja na asfalcie coraz mniej widoczna.
bolek
2020-05-27 15:30:17
To nie są żadne ronda pół-turbinowe to narysowana instrukcja dla kierowców jak powinno się jeździć prawidłowo po rondzie

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA