Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

ZUS ostrzega. Uważaj na oszustwo!

Data publikacji: 06 grudnia 2022 r. 10:54
Ostatnia aktualizacja: 06 grudnia 2022 r. 14:20
ZUS ostrzega. Uważaj na oszustwo!
Dzwoniący oszuści podszywają się pod pracowników ZUS w celu wyłudzenia danych. Fot. Marek KLASA  

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed telefonami od rzekomych pracowników ZUS, którzy proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkont. Oszuści chcą w ten sposób wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im np. do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu.

Oszuści nie próżnują. Wciąż doskonalą metody i nie można im zarzucić braku kreatywności. Chociaż schemat się zmienia, cel jest ten sam – wyłudzić pieniądze bądź zdobyć nasze dane. Również hasła do konta bankowego i do portali społecznościowych. Tym razem jest podobnie. Po stosowanych przez przestępców metodach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” przyszła kolej na oszustwo na „pracownika ZUS”.

– Do jednej z placówek ZUS zaczęli zgłaszać się klienci, do których dzwoniła osoba udająca pracownika Zakładu – informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego. – Oszuści proszą o podanie danych identyfikacyjnych, które są niezbędne do wypłaty środków z subkonta. Prawdopodobnie chcą wyłudzić informacje, które mogą później posłużyć np. kradzieży lub do zaciągnięcia kredytu. Należy uważać także na e-maile, które przychodzą rzekomo z ZUS. Może być w nich informacja o błędnie naliczonych składkach i prośba o skorygowanie wpłaty. Takie wiadomości często zawierają wirusy, dlatego trzeba je niezwłocznie kasować, poinformować policję i pod żadnym pozorem nie wpłacać pieniędzy.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie dzwoni do swoich klientów i nie wysyła do nich korespondencji e-mailowej. Kontakt elektroniczny możliwy jest jedynie, gdy klient ma profil na PUE ZUS i wyraził na niego zgodę.

– Ostrzegamy, aby nie podawać danych przez telefon i nie odpowiadać na podejrzane e-maile, które rzekomo pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – dodaje Karol Jagielski. – Jeśli rozmówca lub adresat e-maila wzbudza nasze wątpliwości, można skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej, tel. 22 560 16 00.

(K)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Lucynka
2022-12-06 13:25:34
ZUS przegrywa około 30 procent spraw sądowych, nie bójcie się spotów z ta instytucja. W zasiłkach nie pracował żaden prawnik czy ekonomista, pracownicy nie zaglądali do przepisów. Jak była trudniejsza fprawa do realizacji to która pracowniczka głośniej krzyczała to taka była interpretacja. Ogólnie instytucja 30 lat zapozniona.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA