Na odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica przerzucono ruch pojazdów w obu kierunkach na jezdnię w kierunku Szczecina. Ma już ona nawierzchnię bitumiczną. Zmiana organizacji ruchu umożliwia rozpoczęcie przebudowy jezdni w stronę Świnoujścia – ostatniego fragmentu autostrady w naszym regionie z nawierzchnią z poniemieckich płyt betonowych.
Technologia realizacji robót będzie identyczna jak przy przebudowie przeciwległej jezdni – płyty betonowe zostaną połamane przez specjalną maszynę, następnie zdjęte z drogi, przekruszone w kruszarce i użyte jako podbudowa z kruszywa, na której zostanie wykonana nowa konstrukcja bitumiczna nawierzchni - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - W związku ze zmianą organizacji ruchu prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności, na całej długości przebudowywanego odcinka obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenia prędkości. Zakończenie przebudowy autostrady A6 planowane jest w II kwartale 2020 roku.
Zadanie obejmuje przebudowę jezdni A6 na 3,5-km odcinku od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga ma tam w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30. XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).
(g)
Fot. GDDKiA Oddział Szczecin