Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Zmiana na przebudowywanym odcinku A6

Data publikacji: 20 października 2018 r. 17:53
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:23
Zmiana na przebudowywanym odcinku A6
 

Na odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica przerzucono ruch pojazdów w obu kierunkach na jezdnię w kierunku Szczecina. Ma już ona nawierzchnię bitumiczną. Zmiana organizacji ruchu umożliwia rozpoczęcie przebudowy jezdni w stronę Świnoujścia – ostatniego fragmentu autostrady w naszym regionie z nawierzchnią z poniemieckich płyt betonowych.

Technologia realizacji robót będzie identyczna jak przy przebudowie przeciwległej jezdni – płyty betonowe zostaną połamane przez specjalną maszynę, następnie zdjęte z drogi, przekruszone w kruszarce i użyte jako podbudowa z kruszywa, na której zostanie wykonana nowa konstrukcja bitumiczna nawierzchni - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. -  W związku ze zmianą organizacji ruchu prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności, na całej długości przebudowywanego odcinka obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenia prędkości. Zakończenie przebudowy autostrady A6 planowane jest w II kwartale 2020 roku.

Zadanie obejmuje przebudowę jezdni A6 na 3,5-km odcinku od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga ma tam w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30. XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

(g)

Fot. GDDKiA Oddział Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

JopTwojaMac
2018-10-23 00:15:44
Przeciez Energopol ma to w dupie ile bedzie trwala przebudowa łapią tylko zleceniai zacierają rączki ciesząc się. Ten odcinek drogi mozna zrobic max w 4-5 miesięcy i to juz z typowym opierdzielaniem sie jak typowy Janusz Nosalowaty. Jak przejeżdżam to tam pracuje po kilka osob max. Dlaczego nie pracuja na zmiany po 24/h ?
Robert
2018-10-21 15:41:41
Tak samo z terminami jest na drugiej nitce obwodnicy Kobylanki. Pas ziemi był już tam zostawiony, wszelkie wiadukty przygotowane pod drugą nitkę, a budowa takiego kawałka drogi w polu, gdzie wszystko praktycznie gotowe ma trwać 4 lata!!!! W jakim my kraju żyjemy? Poza tym co to za nazwa węzła: „Rzęśnica”?? Kto z obcokrajowców to wymówi?? Do której dzielnicy Szczecina lub miejscowości podszczecińskiej będzie można tam zjechać?? Strasznie brzydka, trudna i w ogóle nieprzydatna nazwa. Szczecin- Kliniska np. byłoby sensowne
Obs.ryver
2018-10-21 09:43:32
Wykonawca,zapewne ENERGOPOL, grzebie się tam od lata 2017r.... Pasów namalowali tyle,że pogubić się można..pachołków -jeszcze więcej-bez ładu i składu./
hihihi
2018-10-20 23:46:55
to jest właśnie bardzo dobrze dojna zmiana , robotnik nie zarobi , ale dyrektor jego zastępcy - zastępcy zastępców - kierownik - majster - itp na pewno tak. a to są kolesie znajomi i inni pociotkowie
To...
2018-10-20 21:57:50
...sie do Sądu nadaje. 2020? To jaja jakies. 3,5 km. Trza to naglosnic
Koszałek Opałek
2018-10-20 21:14:07
Miałem to samo napisać co Sedina.Kto ustala te terminy.Czy tu chodzi o to aby ludzie królika zarabiali i czerpali korzyść lub firmy podwykonawcze miały kogo "doić"-czytaj skarb państwa-? To jest prosty projekt do wykonania a terminy takie jakby budowano bazę NASA i to w dodatku w polarnomorskim klimacie.Coś niebywałego.
Sedina 2008
2018-10-20 20:08:53
Najprostsza robota: bez żadnych węzłów drogowych i obiektów inżynieryjnych, nie ma nawet ostrego zakrętu wymagającego profilowania, nie ma oświetlenia. I na tak mały zakres robót Wykonawcza ma 18 miesięcy!. Kto tak zadecydował?. Mam nadzieję, że nawet ENERGOPOL sobie poradzi.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA