Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Złożą kolejne tramwaje?

Data publikacji: 22 września 2017 r. 08:46
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Złożą kolejne tramwaje?
 

W Szczecinie mają pojawić się kolejne tramwaje z częściowo obniżoną podłogą. Dwa takie pojazdy złożono z gotowych elementów w warsztatach przy ul. Klonowica w Szczecinie w 2014 r. Dostarczył je poznański Modertrans. Przetarg na kolejne wagony ogłosiła właśnie spółka "Tramwaje Szczecińskie".

Zamówienie obejmuje dostawę nadwozi, podzespołów i innych elementów niezbędnych dla montażu dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów. Części mają być dostarczone w ciągu roku. Ponadto zwycięzca przetargu ma dostarczyć niezbędne wyposażenie obsługowo-naprawcze. Postępowanie zawiera również opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o kolejne dwa pojazdy.

- Tramwaje z częściowo obniżoną podłogą są zdecydowanie tańsze od tych w pełni niskopodłogowych - tłumaczy Zbigniew Dąbrowski ze spółki "Tramwaje Szczecińskie". - Poza tym mają wyższy prześwit, zatem o wiele lepiej sprawują się na gorszych torowiskach, czy podczas zalania deszczem. Niskopodłogowe mają też problem tam, gdzie jest zjazd i podjazd, czyli np. w niecce w ul. Asnyka na Niebuszewie.

Zakup części do samodzielnego montażu to także dodatkowe zajęcie dla pracowników zaplecza technicznego. Obecnie pracują nad modernizacją przegubowych Tatr, sprowadzonych przed laty z Berlina. Składanie tramwajów to wyzwanie na nieco wyższym poziomie. Ale pracownicy TS mieli już do czynienia z takim wyzwaniem W 2014 r. złożyli dwa tramwaje, których części dostarczyła poznańska firma Modertrans. Najczęściej można je spotkać na liniach 3 i 9.

Oferty w obecnym przetargu można składać do 26 października. Najważniejszym kryterium wyboru pozostaje cena (70 proc.). Pozostałe punkty można otrzymać za termin pierwszej dostawy elementów do montażu pierwszego tramwaju (25 proc). Termin ten nie może być dłuższy niż 180 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Punktowana jest również gwarancja (5 proc.). Minimalny okres gwarancji jakości na zmontowany tramwaj wynosi 36 miesięcy od daty odbioru końcowego przez zamawiającego, natomiast maksymalny okres gwarancji to 60 miesięcy.

Elementy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do końca września 2018 r., natomiast opcja zakupu dodatkowych dwóch wagonów zostanie zrealizowana, gdy zamawiający uzyska dodatkowe dofinansowanie do końca 2021 r.

Tekst i fot. ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Skajper forum polskich wiezowcow
2017-09-22 14:21:32
@Motornicza z Pogodna: Proszę pisać na forum polskich wieżowcow, dział tramwaje infrastruktura tam chłopaki chętnie temat podejmą i rozgłoszą. http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=45
:)
2017-09-22 14:19:52
Niektorzy "eksperci" w tym z zditm twierdzili ze nawiew ktory jest w tych tramwajach dziala podobnie jak klima, jedno wielkie klamstwo, w lecie nie raz jechalem tym czyms i w srodku 30 st.jedyny plus to przyciemiane szyby, ogolnie jest to lepsze od trupow 105 czy nawet na poziomie tatr ale swingow z klima nie zastapi
zagorzały fan PiS
2017-09-22 13:25:53
Motorniczy z nsda PiS-u. Ciekawe, w aż jak bliskich stosunkach jesteś ze Zbysiem Z.? Powiedz jak głęboko musisz mu to udowodnić?
pasażer tramwajów
2017-09-22 13:19:39
Obserwatorze z bożej łaski. Kogo czego nie widzę: "tych tramwajów". Nie inaczej.
motorniczy z PIS-u.
2017-09-22 11:05:06
Panie dyrektorze , jestem z p. Ziobro w dosyć dobrych stosunkach rodzinnych , gdyż jest to mój kuzyn . I jak mi Bóg jest miły , będę z nim rozmawiać , aby te panskie zamówienia , dość dokładnie zbadali i wtedy zobaczymy , czy tak dalej będzie pan zamawiał ten w pełni nie udany sprzęt .Te z pessy są o niebo lepsze , życzę miłego zastanowienia się nad tym , za co pan odpowiada.
Wocia
2017-09-22 10:45:42
Kupują tramwaje które pojadą p każdym toroqisku bo nie mają kasy na jego remont... ludzie nie są głupi, každy widzi że Mercedes jest lepszy niž Fiat... tylko jakoś w TS i UM pojąć tego nie potrafią...
Obserwator
2017-09-22 10:04:54
Z całym szacunkiem do P.DĄBROWSKIEGO ale kupno tych bardzo awaryjnych tramwai to wyrzucanie państwowych pieniędzy w błoto.Dodatkowo ta awaryjność doprowadza motorniczych na Pogodnie do pasji,ludzie wręcz modlą się żeby nie trafić w pracy na Moderusa Betę. Zakup tańszego tramwaju nie oznacza tańszego w eksploatacji prawda Panie Dyrektorze.Chyba że karty ktoś rozdał już pod stolikiem...
Motornicza z Pogodna
2017-09-22 09:27:33
Bardzo proszę Kurier Szczeciński o poinformowanie fachowców z zaplecza technicznego żeby w Tatrach jak w Swingach, podczas zamykania wszystkich drzwi przycisk tzw.wózek nie blokował zamknięcia drzwi.Ponieważ ciężko jest dezaktywować ten przycisk na panelu sterowania.Jak długo "fachowcy"którzy nie jeżdżą tymi tramwajami będą nam te tramwaje "ulepszać".Który z"fachowców" wpadł na pomysł montowania pedału sypania piasku koło czuwaka w przerabianych Tatrach. Musimy teraz siedzie przez 8-10 godzin okrakiem bo nie ma jak stopy oprzeć . Nie jesteśmy myszkami doświadczalnymi,jeżeli coś przerabiacie w tych starych Tatrach to wypadałoby się nas motorniczych czasami zapytać czy nam to nie utrudnia pracy.Prosimy redakcję Kuriera o pomoc ,ponieważ nikt nas na zajezdni nie słucha.
wq
2017-09-22 09:26:29
A te niskopodłogowe nie zahaczą o te belki na torowiskach?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA