Od piątkowego poranka działa w ZUS nowa infolinia - można tu pytać o wszystkie sprawy związane z Polskim Bonem Wakacyjnym. Siedem dni w tygodniu, przez całą dobę pod numerem telefonu 22 11 22 111 można uzyskać wszelkie informacje dotyczące bonu a konsultanci będą odpowiadać nie tylko na pytania osób, którym świadczenie przysługuje, ale także wspierać podmioty gospodarcze z branży turystycznej, które chcą przystąpić do programu: hotele, pensjonaty, domy wczasowe i inne obiekty. Konsultanci pomogą aktywować bon, wysłać oświadczenie, poinstruują, jak zapłacić za wypoczynek za pomocą bonu.
Świadczenie w formie bonu turystycznego będzie przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500+. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i 500+ im się nie należy. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością przysługuje dodatkowy bon w wysokości 500 zł. Za pomocą bonu będzie można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.
Obsługa bonu odbywa się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby skorzystać z bonu, należy posiadać profil na PUE.
Przy okazji wprowadzania bonu natychmiast pojawili się oszuści, którzy żerują głównie na seniorach. Próbują telefonicznie namówić na vouchery urlopowe, lub wczasy plus. Powinniśmy zapamiętać, że prawo do bonu turystycznego mają tylko beneficjenci programu 500 plus. Seniorzy, jeśli tylko odbiorą telefon ze „specjalną ofertą” związaną z bonem, powinni jak najszybciej się rozłączyć, nie maja bowiem prawa do skorzystania z turystycznego świadczenia - Sejm odrzucił poprawki Senatu rozszerzające program na emerytów.
(kel)