Tak jak zapowiadano, w poniedziałek, 20 listopada nad ranem, zamknięto w Stargardzie przejazd pod wiaduktem na ul. Wyszyńskiego/Szczecińskiej. Najbliższe miesiące będą dla kierowców bardzo ciężkie.
W Stargardzie trwa kontynuacja przebudowy wiaduktów kolejowych. Wszystkie cztery były czynne ostatnio przez ponad dwa tygodnie, po otwarciu przed 1 listopada przejazdu pod zmodernizowanym już wiaduktem na ul. Składowej. 20 listopada zamknięto wiadukt w centrum Stargardu. Po obu jego stronach stanęły zapory. Nie można pod nim ani przejechać, ani przejść. Dla kierujących wytyczono objazdy ulicami Dworcową i Barnima, a następnie odpowiednio pod wiaduktami na ulicach Bogusława IV i Konopnickiej/Pierwszej Brygady. Ich drugie połówki będą modernizowane w następnej kolejności, przy czym na remont wiaduktu w centrum Stargardu wykonawca dał sobie 6 miesięcy. Tak przynajmniej przedstawiciele firmy Trakcja obiecywali niedawno podczas konferencji prasowej na stargardzkiej stacji kolejowej.
- Zgodnie z zawiadomieniem złożonym przez wykonawcę, przewidywane otwarcie wiaduktu planowane jest na 30 września 2024 r. - czytamy na stronie Zarządu Dróg Powiatowych w Stargardzie. - Wykonawca robót informuje wszystkich użytkowników drogi, że na przedmiotowym odcinku drogi wystąpią utrudnienia w ruchu. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do oznakowania oraz sygnałów podawanych przez osoby kierujące ruchem.
Od poniedziałku w centrum miasta obowiązuje zmieniona organizacja ruchu, piesi muszą chodzić wytyczonymi w połowie października przejściami wzdłuż torów, inaczej jeździ też miejska komunikacja.
Po skończeniu modernizacji obiektu kolejowego w centrum Stargardu, roboty przeniosą się na przeprawy kolejowe przy ulicach Bogusława IV i Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Modernizacja stargardzkich wiaduktów i stacji kolejowej odbywają się w ramach przebudowy linii E-59 na odcinku Szczecin Dąbie – Poznań. To inwestycja warta 4,5 mld zł. ©℗
(w)