Piątek 23 lipca 2021r. 
REKLAMA

Zakupowa gorączka

Data publikacji: 2019-01-05 13:02
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:29
Zakupowa gorączka
 

Choć w tym roku w większość niedziel sklepy będą zamknięte, zarządców największych szczecińskich centrów handlowych to nie martwi. Ruch zakupowy przeniósł się na inne dni, frekwencja odwiedzin wyraźnie wzrosła głównie w soboty. Dzisiejsza znów oznacza tłumy w sklepach i zapchane parkingi. Klientów przyciągnie nie tylko perspektywa wolnej od handlu niedzieli, ale też przede wszystkim mocno rozkręcone wyprzedaże.

W dwóch największych centrach handlowych Szczecina – CHR Galaxy i Galerii Kaskada – bardzo tłoczno było przed świętami i tak samo tuż po nich. W najbardziej gorące dni na parkingach ruchem musiała kierować ochrona. Miejsc parkingowych jest ponad tysiąc, zmotoryzowani klienci mogą mieć problem ze znalezieniem wolnego postoju.

– Szaleństwo zakupów utrzymuje się u nas właściwie od black friday, czyli od końca listopada – przyznaje Norbert Fijałkowski, dyrektor Galerii Kaskada. – Apogeum to były dni poświąteczne, z bardzo mocnym frekwencyjnie ostatnim weekendem. W tę sobotę też się spodziewamy gorączki zakupów, trwają wyprzedaże, klienci szukają oferty modowej, ale także, w związku ze zbliżającymi się feriami i wyjazdami, okazyjnej cenowo oferty sportowo-rekreacyjnej.

Kaskada w 2018 roku notowała dwucyfrowe wzrosty odwiedzin klientów w porównaniu z wcześniejszym rokiem.

– Od marca, po wprowadzeniu ustawy ograniczającej niedzielny handel, ruch zakupowy wzmocnił się w inne dni, zwłaszcza w soboty – mówi Norbert Fijałkowski. – W tym roku skupiamy się właśnie na uatrakcyjnieniu sobotnich zakupów, ale także będziemy mocno pracować nad niedzielami handlowymi.

O wzroście liczby klientów w porównaniu z 2017 rokiem i o rekordach frekwencji, zwłaszcza w poświątecznym tygodniu, mówi również CHR Galaxy. Centrum odwiedza średnio ok. 40 tys. osób dziennie, w niedziele niehandlowe (kiedy czynne jest kino, fitness, gastronomia, kręgielnia) ok. 11 tys. Absolutnym rekordem był listopadowy czarny piątek – ponad 64 tys. odwiedzin. Od 27 do 30 grudnia każdego dnia zliczano tam ponad 50 tys. odwiedzających.

– To przez cztery dni dwieście tysięcy osób – mówi Joanna Dybowska, manager ds. marketingu CHR Galaxy. – Na parkingach poza rejestracjami aut ze Szczecina sporo było tych z regionu, a w sklepach słychać wśród klientów między innymi Niemców i Skandynawów.

Dziś pierwsza w tym roku i jedna z trzech w styczniu niedziela bez handlu. Handlowcy radzą: kto w sobotę wybiera się na wyprzedaże, a chce w dużych sklepach uniknąć tłumów, powinien zakupy zrobić, jeśli nie rano, to wieczorem. Można wtedy liczyć na miejsce parkingowe i większą uwagę sprzedawców. ©℗

Anna Gniazdowska

Fot. Ryszard Pakieser

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ