Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Zajezdnia przy Klonowica. Autobusy elektryczne są, ładowarki gotowe

Data publikacji: 20 września 2021 r. 18:56
Ostatnia aktualizacja: 22 września 2021 r. 18:55
Zajezdnia przy Klonowica. Autobusy elektryczne są, ładowarki gotowe
Ładowarki do autobusów elektrycznych w zajezdni przy ul. Klonowica są już gotowe. Fot. ZDiTM  

Zakończyły się prace związane z budową stacji ładowania autobusów elektrycznych w zajezdni na ulicy Klonowica. Wszystkie elementy potrzebne do ładowania autobusów elektrycznych są już gotowe.

 - Przedmiotem  umowy zawartej z konsorcjum firm Ekoenergetyka Sales sp z o.o. oraz Westa Building sp z o.o  była budowa sześciostanowiskowej stacji ładowania autobusów elektrycznych. Każde urządzenie ma moc 120 KW i będzie mogło naładować 2 pojazdy - przypomina Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM Szczecin. - Bateria od rozładowania napełni się w ciągu około 1,5 godziny, jeśli będzie podłączony jeden pojazd lub 3 godzin przy ładowaniu dwóch autobusów jednocześnie.

Prace pochłonęły 1 646 392, 46 zł. dzięki temu już wkrótce na szczecińskie linie wyjadą pierwsze autobusy elektryczne. To na razie 8 pojazdów przegubowych firmy Solaris, które pod koniec ub. tygodnia trafiły do zajezdni przy ul. Klonowica. W kwietniu 2022 r. powinny zakończyć się dostawy kolejnych 6 "elektryków", tym razem krotszych. Ich producentem także będzie podpoznańska fabryka Solarisa.

ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Rade.K
2021-09-22 15:59:37
a czy na halach na Klonowica nie można zainstalować PV ?? i dla uzupełnienia cichych turbin pionowych ? a w halach docelowo zainstalować połączone stare akum po regeneracji tak aby tworzyło duże powerbanki ? BO przecież zaraz przestani się opłacać oddawać energię do sieci przesyłowej .... a tak można magazynować ileś tam KW prądu...
Kierowca
2021-09-21 19:45:27
Jakbym miał tankować na stacji przez 3h, to chyba bym oszalał? Kierowca będzie miał płacone z 3h stania przy ładowarce? A jak będzie musiał ładować 2x na zmianie, to się nie najeździ
hipokryzja ekoświrów
2021-09-21 17:34:01
@ @hipokryzja No widzisz! Jak się mrzonki nie spinają, to nawet węgiel jest dobry (oczywiście, że "ekologiczną"opcją, że załatwi się go później! Ha, ha, ha!). A trzeba było pół dzielnicy wyburzyć i nastawiać w to miejsce solarków do zasilania tych ładowarek i wtedy każdy naocznie by się przekonał do czego się one nadają, ile miejsca zajmują i czy w zimie czy w nocy działają. Jak już całkiem na nie przejdziemy, to terytorium Polski zbraknie, żebyśmy sobie poradzili z tą elektromobilnością :))
@hipokryzja
2021-09-20 21:49:35
Głupie złośliwości. W elektromobilnosci chodzi o to , żeby śmierdzące diesle nie zwiększały smogu w centrach głównych miast! To, że elektrownie i piece węglowe trzeba zamknąć, to inny temat.
Antek
2021-09-20 20:10:13
Pięknie wygląda ta zardzewiała lampa... na nową nie starczyło kasy. I dlaczego nad tymi ładowarkami nie ma zadaszenia, przecież to szybciej padnie na deszczu i mrozie. Nie mówiąc o komforcie pracy pracowników. Nic nie myślą, masakra.
hipokryzja ekoświrów
2021-09-20 20:07:35
A dlaczego na zdjęciu nie pokazano żadnego wiatraczka czy solarka zasilającego te ładowarki? Skąd ma pochodzić te 120KW na każde urządzenie? Przecież "eko"energetyka nie zniży się chyba do poziomu elektrowni węglowych?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA