Tylko jedna oferta i w dodatku przekraczająca o ponad trzysta tysięcy złotych założony koszt robót. Taki jest wynik poszukiwań ZDiTM wykonawcy drugiego etapu przebudowy ul. Wiosennej. Tym razem jej odcinka od skrzyżowania z ul. Gryfińską do przejazdu kolejowego w Dąbiu.
Zapowiedzi o tym, że ul. Wiosenna doczeka się rychło modernizacji na całej swej długości padały z ust przedstawicieli ZDiTM już rok temu - jesienią po oddaniu do użytku jej odcinka prowadzącego z osiedla Słonecznego, od ul. Struga do przejazdu kolejowego. Tam wymieniona została nawierzchnia, zbudowane zostały dwie jezdnie od ul. Struga do ul. Jesiennej z pasem rozdzielającym, powstały chodniki po obu stronach i droga rowerowa, pojawiło się nowe oświetlenie. Łączna długość przebudowanego wtedy za prawie 7 mln 960 tys. zł odcinka to 570 metrów. I - jak już sygnalizowaliśmy - modernizacja tej ulicy – niestety zakończyła się właśnie dokładnie przed szlabanami, które wyznaczają pobliski przejazd kolejowy.
Dalej, tj. w Dąbiu, na odcinku do skrzyżowania z ul. Gryfińską, nie zmieniło się nic, czyli nawierzchnia brukowana (tzw. kocie łby) i pobocza po obu jej stronach wzdłuż posesji, które nie są chodnikami, a wydeptanymi w gruncie strefami służącymi od dziesięcioleci pieszym. W tym roku miał być zmodernizowany właśnie ten jej pozostały fragment. Zakres dalszych robót obejmowałby także przebudowę uzbrojenia, urządzenie chodników, których w tym rejonie nie ma, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Inwestycja miała być przeprowadzona w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Wykonawca - jak zakładał ZDiTM - dostałby na zadanie do 13 miesięcy od zawarcia umowy, z czego nie dłużej niż 8 miesięcy na sporządzenie i przekazanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych. Zainteresowane firmy mogły składać oferty do 22 września. Okazało się, że do przetargu stanął jako potencjalny wykonawca tylko ELBUD S.c. Jarosław Sajewicz Elżbieta Tomasiak. A cenę swoich usług firma ta skalkulowała na 2 339 400 zł.
Tymczasem ZDiTM „skroił" budżet na zlecenie do nieco ponad 2 mln 32 tys. zł. To stawia więc pod znakiem zapytania całe przedsięwzięcie. Chyba że uda się zwiększyć na nie pulę pieniędzy, co wcześniej było możliwe przy znacznie wyższych kwotach w przetargu na pilny kapitalny remont nitki wjazdowej do miasta Trasy Zamkowej, którego rozpoczęcie planowane jest w październiku, czy - jak ostatnio - na przebudowę krótkich dwóch odcinków ul. ks. Bogusława X (od ul. Bolesława Krzywoustego do pl. Zgody) i ślepego zaułka przecinającej ją ul. Andrzeja Małkowskiego, która ma ruszyć 29 września. ©℗
Mirosław WINCONEK
Fot.: Mirosław WINCONEK
Fragment ul. Wiosennej w Dąbiu. W oczekiwaniu na przebudowę.