Prawie 129 milionów złotych kosztować będzie budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu tzw. Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie. To o ponad 12 milionów złotych więcej niż zakładali urzędnicy szczecińskiego magistratu. Na wykonawcę inwestycji wybrane przez nich zostało konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji.
Przetarg na to przedsięwzięcie szczeciński magistrat ogłosił na początku lutym tego roku. Pierwotnie wyznaczony na 19 marca termin składania ofert przez zainteresowanych wykonawców był aż czterokrotnie przekładany. Dopiero 25 kwietnia się okazało, że chętnych na ten kontrakt jest trzech. Tyle że żaden nie zmieścił się cenowo w skalkulowanym wydatku na zadanie. Ten miał wynieść nie więcej niż 116 580 000 zł brutto.
Oprócz zwycięskiego polsko-hiszpańskiego oferenta (z kwotą 128 990 000 zł brutto) do przetargu stanęły jeszcze: Budimex SA z Warszawy i Strabag z Pruszkowa. Za zakres robót ujęty w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dokumentacji projektowej Budimex wycenił swoje usługi na kwotę 163 193 371,63 zł brutto, a Strabag - na 163 964 567,23 zł brutto.
Z datą 15 czerwca br. w Biuletynie Informacji Publicznej UM ukazała się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Zanim miasto podpisze umowę z wybraną firmą, musi upłynąć termin na złożenie odwołań - zastrzega Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM Szczecin.
Inwestycja powinna być ukończona w terminie 24 miesięcy. Konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa SA zobowiązało się, podobnie zresztą jak i pozostali z oferentów, do zapłaty kary umownej w wysokości 10 tys. zł za każdy ewentualny dzień opóźnienia w realizacji umowy, jaką zawrze z miastem. Ponadto jednym z kryteriów oceny ofert był udzielany okres rękojmi na wykonane roboty. Ten przewidziany jest na 6 lat.
Powstanie kolejny odcinek obwodnicy Śródmieścia Szczecina od skrzyżowania ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła, przebudowane będą fragment al. Wojska Polskiego i zbudowane zostanie skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną wraz z odcinkiem torowiska tramwajowego, urządzony będzie też nowy pas autobusowo-tramwajowy i zbudowane zostaną perony na wysokości ul. Pawła Jasienicy. ©℗
Mirosław WINCONEK