Wtorek, 01 lipca 2025 r. 
REKLAMA

Wybrano wykonawcę obwodnicy Złocieńca

Data publikacji: 30 czerwca 2025 r. 22:16
Ostatnia aktualizacja: 30 czerwca 2025 r. 22:16
Wybrano wykonawcę obwodnicy Złocieńca
Fot: GDDKiA  

W przetargu na projekt i budowę obwodnicy Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20 wybrano ofertę spółki PORR. Zadeklarowała ona wykonanie zadania za 141,4 mln zł – podała w poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

„Pozostałych siedmiu oferentów ma 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przed podpisaniem umowy z wykonawcą musi się jeszcze odbyć standardowa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych” - przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.

Głównym kryterium przy wyborze oferty była cena (60 proc.). Najniższą dała PORR S.A. Wpływ na wybór miało także przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe (30 proc.) oraz na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.).

Wykonawca, jak podał Grzeszczuk, będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i 20 miesięcy - z wyłączeniem zimowych - na realizację zadania. Przed rozpoczęciem prac budowlanych wymagane będzie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Inwestycja ma być gotowa w 2029 r.

„Nowa trasa w ciągu DK20, o długości 7,8 km, od południa ominie miasto oraz znajdującą się na zachód od niego miejscowość Rzęśnica. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP” – poinformował Grzeszczuk.

Wskazał, że droga od zachodu rozpocznie się rondem przed miejscowością Rzęśnica. Następnie po około 200 m przejdzie wiaduktem pod linią kolejową nr 210 i po kolejnych 600 m przekroczy wiaduktem drogę powiatową do miejscowości Kosobudy. Dalej, przez ok. 2 km, trasa będzie biegła przez pola, a następnie las.

„Na przecięciu z ul. Żeromskiego zaplanowane jest skrzyżowanie, kolejne będzie na przecięciu z ul. Mirosławiecką. Następnie obwodnica zmieni swój przebieg na północno-wschodni, wychodząc z obszaru leśnego” – poinformował Grzeszczuk.

Następnie trasa wiaduktami przejdzie nad ul. Piaskową, linią kolejową nr 410, mostem przekroczy linię kolejową nr 210 i rzekę Wąsawę. Dalej będzie przebiegała na zachód od dawnego wysypiska śmieci, aby włączyć się w przebieg DK20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul. Czwartaków).

Grzeszczuk zaznaczył, że dzięki obwodnicy wyprowadzony zostanie ze Złocieńca ruch tranzytowy odbywający się drogą krajową nr 20. Ponadto zmniejszy się hałas i natężenie ruchu w Złocieńcu i położonej w bezpośrednim sąsiedztwie miasta Rzęśnicy.

W Zachodniopomorskiem w „Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030” ujęto dziewięć inwestycji drogowych, w tym tę w Złocieńcu.

W grudniu 2024 r. oddano do użytku obwodnicę Gryfina w ciągu DK31, w kwietniu br. obwodnicę Szczecinka w ciągu DK20. Wiosną rozpoczęła się budowa obwodnicy Szwecji.

Na etapie uzyskiwania decyzji ZRID są obwodnice Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Z kolei w przetargu dotyczącym budowy obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 został wybrany wykonawca. „Do podpisania umowy brakuje tylko zakończenia standardowej kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic” – przekazał Grzeszczuk.

Natomiast dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, wymagane jest ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej.

Logo PAP Copyright

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA