Piątek 01 lipca 2022r. 
REKLAMA

Wyboczenia do naprawy

Data publikacji: 2016-07-13 16:14
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:09
Wyboczenia do naprawy
Fot. Mirosław WINCONEK  

W związku z ujawnioną kolejną awarią na torowisku tzw. szczecińskiego szybkiego tramwaju na odcinku od Basenu Górniczego do pętli Turkusowa w najbliższy weekend tj. w nocy z 16 na 17 lipca dojdzie do naprawy uszkodzonego fragmentu torowiska.

- Zgodnie z ustaleniami przyczyną awarii było wyboczenie toru spowodowane przekroczeniem zakresu bezpiecznych temperatur szyn, a tym samym bezpiecznych sił podłużnych. Wyboczenie powstało w obudowanym wykopie, który cechuje się specyficznym mikroklimatem, powodując tym samym nadmierne nagrzewanie się szyn, dodatkowo jest to najniższy punkt trasy tramwaju w wannie położony na łuku o minimalnym dopuszczalnym promieniu, stąd działają tu dodatkowe siły odśrodkowe i siły od hamujących tramwajów - informuje Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM w Szczecinie.

Naprawy polegające na rozprężeniu toru zostaną wykonane przez wykonawcę tego odcinka spółkę Strabag. Inwestor dodatkowo rozważa zamontowanie w późniejszym czasie na tym odcinku tzw. przyrządów wyrównawczych, które nie były ujęte wcześNiej w dokumentacji technicznej na etapie wykonawczym.

W związku z wykonaniem regulacji naprężeń na wyboczonym odcinku łuku torowiska przez firmę Strabag w godzinach 24:00-12:00 zostanie zamknięty dla ruchu tramwajowego odcinek od Basenu Górniczego do pętli przy ul. Turkusowej.

W tym czasie tramwaje linii 2, 7 i 8 będą kursować na skróconej trasie do Basenu Górniczego, według obowiązującego rozkładu jazdy. Przystanki ,,Hangarowa nż’’, ,,Jaśminowa ZUS’’ i ,,Turkusowa’’, na czas wykonywanych prac będą nieczynne. Jednocześnie trasy autobusów linii 79, 856 i 896 zostaną wydłużone od przystanku ,,Rondo Ułanów Podolskich’’ do ,Basenu Górniczego, po trasie linii 71, według obowiązującego rozkładu jazdy. Dla tych linii na wydłużonej trasie obowiązywać będą istniejące przystanki.

Po lipcowym przeglądzie stanu technicznego nowych torów, w których minionej zimy pękały spawy zarówno na odcinku tzw. szybkiego tramwaju, jak i na całej długości wymienionych torowisk od Basenu Górniczego w ulicach Gdańskiej i Energetyków, okazało się, że w niektórych miejscach jest znów potrzeba wycięcia sześciometrowych pasów i wstawienia torów. Ta usterka zostanie usunięta. Nowych pęknięć póki co nie ma. A wizje lokalne miały dać odpowiedź, czy wreszcie będzie można przywrócić dopuszczalne maksymalne prędkości tramwajów na cały szlaku od mostu Długiego na prawobrzeże. Od pół roku składy mogą poruszać się po nim z prędkością ograniczoną do 40/h. A w rejonie zakrętu w tzw. rynnie pod wiaduktem nad ul. Hangarową od poniedziałku znów przywrócony został zakaz jazdy z prędkością powyżej 10 km/h.

Odpowiedzialny za inwestycję Michał Przepiera, zastępca prezydenta i urzędnicy z magistrackiego wydziału ds. inwestycji czekają na wyjaśnienia Strabagu, projektantów i nadzorującego w imieniu miasta całe zadanie inżyniera kontraktu. Dziś padają tłumaczenia, że odkształcenia szyn to znów efekt temperatur. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

Na zdjęciach: trasa tzw. szybkiego tramwaju w Szczecinie. Wykop i rejon przystanku Jaśminowa-ZUS oraz felernego zakrętu, gdzie właśnie odkształciły się szyny.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jarek
2016-07-14 19:37:32
Jedyne inwestycje miejskie realizowane terminowo i bez usterek to ścieżki rowerowe, dofinansowywane z funduszy unijnych. To aż podejrzane. Padają inwestycje nawet takie jak spalarnia. Może kogoś "nienormalnego" od tych ścieżek powołać na wiceprezydenta ds. inwestycji miejskich,
chłodnyKimber
2016-07-14 10:07:55
A może ZDiTM klimatyzację szynom zafunduje?
Sz-n
2016-07-14 07:38:54
Dużo jeszcze tych awarii wyjdzie?
ckm
2016-07-14 00:53:06
ale jazda: 10km/h, lepszym rozwiązaniem byłyby tutaj rowery miejskie ;)
Piotr
2016-07-13 22:19:12
Niech nie gadają głupot z tym mikroklimatami i siłami. Przecież działanie tych sił ktoś musiał policzyć, żeby zaprojektować taki a nie inny łuk. Trzeba zauważyć że nic takiego z łukiem w przeciwną stronę się nie dzieje. Proszę Was dziennikarze nie odpuszczajcie tego tematu bo ewidentnie ktoś chcę tą sprawę zamieść pod dywan, a tego tak nie można zostawić. Coś co miało projekt, nadzór i całe mnóstwo kadry inżynierskiej nie spełania swojego zadania. Na remoont torowiska do Basenu Górniczego wydaliśmy (tak my mieszkańcy wydaliśmy) prawie 80 mln zł, "szybki tramwaj" około 200 mln na to wszystko został wzięty kredyt, któy będzie spłacany przez nasze wnuki!!! To jest jawna niegospodarność i się okazuje że znów trzeba sześcio metrowe oddcinki wymieniać. ZAORAĆ TO I JESZCZE RAZ ZROBIĆ ZA PIENIĄDZE FIRMY WYKONAWCZEJ TEN BUBEL. Afera na setki milionów złotych i nie ma winnych. Oprócz tego zalewane torowisko na Basenie Górniczym i na przystankach wzdłuż Gdańskiej po każdym deszczu i też nie ma winnych, mówią że jest wszystko ok. Nasze miasto zawsze będzie "WIOCHĄ" jak urzędnicy będą przyjmowac takie buble. Wydają nasze pieniądze na buble i dostają za to premie, a szary obywatel ma siedzieć cicho i udawać że jest fajnie.
andi
2016-07-13 20:59:07
już winna jest pogoda nie mają na kogo zgonić niedoróbki najlepiej wymienić na nowe tory bo i tak będą musieli wymienić a nabrali z uni tyle kasy że starczyło by na wszystkie linie w mieście do wymiany ale bez prezesów złodziejskich firm
ddddd
2016-07-13 19:29:47
Ostatnio w Szczecinie wszystko pęka z dumy: szyny, mosty, fryga, ulice, chodniki... można by długo wymieniać.
Sedina2008
2016-07-13 16:37:25
Dla mnie najbardziej szokujące jest zachowanie przedstawicieli Urzędu Miejskiego. Sprawę stanu technicznego celowo się "utajnia" A przecież pieniądze wydane na tę inwestycję są własnością wszystkich mieszkańców Szczecina. I zostały I nie wiadomo, czy ten cel zostanie kędykolwiek osiągnięty. To jest tak, jakby ktoś zbudował autostradę i zaraz po jej otwarciu dla ruchu wprowadził na całej długości ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Awaryjna inwestycja
2016-07-13 16:26:37
Jestem więcej niż pewien że na tej trasie dojdzie do nieszczęśliwego wypadku,oby to były tylko moje nie spełnione "pewności".SZCZECIŃSKI SZYBKI TRAMWAJ JEST JEDNYM WIELKIM BUBLEM.Odpowiedzialnych za ten stan jakoś nie ma i za kadencji tego NIEUDACZNIKA.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA