poniedziałek, 28 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > Wpłynęły projekty uchwał ws. zmian w SPP – drożej, ale szerzej

Wpłynęły projekty uchwał ws. zmian w SPP – drożej, ale szerzej

Wpłynęły projekty uchwał ws. zmian w SPP – drożej, ale szerzej
Data publikacji: 2020-09-15 00:11
Ostatnia aktualizacja: 2020-09-16 22:35
Wywietleń: 2518 475042

Do Biura Rady Miasta wpłynęły dwa projekty uchwał parkingowych: pierwszy zmienia zasady działania i granice Strefy Płatnego Parkowania, drugi dotyczy utworzenia czterech płatnych parkingów niestrzeżonych. Radni Szczecina zajmą się nimi na sesji 22 września.

Proponowane zmiany opierają się na wynikach badania SPP z roku 2018, ankiecie preferencji użytkowników SPP z roku 2019, a także na opiniach mieszkańców Szczecina wyrażonych w korespondencji z Urzędem Miasta oraz spółką NiOL.

Projekt przewiduje zmianę struktury cennika i przesunięcie ciężaru poboru opłat z abonamentów, opłat zryczałtowanych - na opłaty krótkoterminowe dostępne w parkomatach bądź za pośrednictwem aplikacji mobilnych MobiParking czy SkyCash.

W nowym cenniku nie ma abonamentów rocznych. W zamian ma być abonament na wybraną liczbę dni roboczych (maks. 23) w cenie 30 zł/dzień dla strefy A i 20 zł/dzień dla strefy B.

Abonamenty miesięczne mają być dostępne tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie. Proponowana cena: 200 zł - strefa B, 300 zł - strefa A.

Roczna opłata zryczałtowana dla mieszkańca strefy ma wzrosnąć z 96 do 360 zł.

Opłata za pierwszą godzinę w strefie B ma kosztować 2,8 zł (teraz 1,6), a w strefie A 3,6 zł. (teraz 2,8).

Projekt przewiduje wysokość opłaty dodatkowej za nieopłacony postój w wysokości 200 zł (albo 100 zł, jeśli zostanie wniesiona w terminie 7 dni od zawiadomienia o nieopłaconym postoju).

Ze względu na coraz większą liczbę aut hybrydowych zmianie ulegnie stawka za postój takich pojazdów w strefie. Opłata zryczałtowana miesięczna dla właściciela hybrydy, której emisja CO2 nie przekracza 100 g/km ma kosztować 50 zł miesięcznie (do tej pory 10 zł za rok). Ale uwaga: nowe regulacje dotyczą hybryd typu plug-in. Hybrydy samoładujące będą traktowane jak samochody spalinowe.

Zgodnie z ustawą o elektromobilności zwolnieni z opłaty za postój w strefie pozostają właściciele samochodów elektrycznych.

Nowością w szczecińskiej strefie ma być opłata zerowa za pierwsze 15 minut. Z tego przywileju będzie można skorzystać raz dziennie po pobraniu z parkomatu biletu „zerowego” bądź uruchomieniu opłaty „zerowej” za pomocą aplikacji w smartfonie.

- W odpowiedzi na ten postulat przygotujemy na sesję październikową projekt uchwały obniżającej ceny biletów okresowych komunikacji miejskiej – mówi Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej. - Jednocześnie w związku z planem uruchomienia nowej linii autobusowej nr 90, która pozwoli wygodnie przemieszczać się w ścisłym centrum miasta, złożymy projekt regulacji w budżecie miasta na 2021 r , która zabezpieczy finansowanie dla tej linii. Mam nadzieję, że takie propozycje zachęcą część kierowców do przesiadania się z samochodów do autobusów i tramwajów.

SPP w nowych granicach

- Mieszkańcy obszarów graniczących z SPP od dawna domagają się włączenia ich ulic do strefy, bo wielu właścicieli aut, chcąc uniknąć opłat za parkowanie, okupuje miejsca przed ich domami czy lokalami użytkowymi. Propozycja zmiany granic SPP jest odpowiedzią na te postulaty - informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki NiOL. 

W nowych granicach SPP ma obejmować 142 ulice i place wobec 80 dotychczas. Liczba miejsc postojowych zwiększy się z 6853 do ok. 11,7 tys. Granice strefy w znacznym stopniu pokrywają się z naturalnymi granicami centrum miasta, co uniemożliwi bądź znacznie ograniczy zjawisko nadmiaru zaparkowanych aut wokół strefy. Te naturalne granice to m.in. Park Kasprowicza, Odra, czy ulica Narutowicza, poza którą przeważają funkcje mieszkaniowe.
Powiększenie strefy będzie związane z wymianą parkomatów na nowe (np. będzie można płacić kartą).

Granice proponowanego poszerzenia SPP wyznaczają następujące ulice:

• Piotra Skargi,
• Wyzwolenia (od ronda Giedroycia do ul. Malczewskiego),
• Malczewskiego,
• Parkowa (od ul. Malczewskiego do ul. Kapitańskiej - Starzyńskiego),
• Kapitańska,
• Jana z Kolna (od ul. Kapitańskiej do Nabrzeża Wieleckiego),
• Nabrzeże Wieleckie,
• Kolumba (od ul. Nowej do pętli autobusowej za Dworcem PKP),
• Owocowa,
• Czarnieckiego,
• Potulicka (od ul. Czarnieckiego do ul. Narutowicza),
• Narutowicza,
• Piastów (od ul. Narutowicza do ul. Ku Słońcu),
• Ku Słońcu (od ul. Piastów do ronda Pileckiego),
• Sikorskiego (od ronda Pileckiego do ul. Boh. Warszawy),
• Boh. Warszawy.

Ulica Wawrzyniaka nie będzie w SPP, ale będą do niej dochodziły ul. Piotra Skargi i Kr. Korony Polskiej, które w całości należeć będą do strefy.

Druga uchwała parkingowa dotyczy utworzenia płatnych parkingów niestrzeżonych (PPN) położonych na terenie Gminy Miasto Szczecin poza drogami publicznymi.
Konkretnie chodzi o cztery nowe lokalizacje:

• pod Trasą Zamkową (110 miejsc)
• przy ul. Czarnieckiego (40 miejsc)
• przy ul. Ogińskiego (25 miejsc)
• przy ul. Szymanowskiego (50 miejsc).

Parkingi te mają być płatne w godzinach od 8.00 do 17.00 od poniedziałku do piątku w dni robocze. Propozycja zakłada zróżnicowanie opłat, odpowiednio do specyfiki miejsca i oczekiwanego poziomu rotacji aut.

Cennik dla parkingów pod Trasą Zamkową i przy Czarneckiego zakłada w przeliczeniu na godziny opłaty niższe niż w strefie płatnego parkowania: za pierwsze 15 minut - 0,50 zł, za każde kolejne rozpoczęte 15 minut – 0,50 zł (czyli 2 zł za godzinę).

Ze względu na duży deficyt miejsc postojowych w rejonie Urzędu Miasta opłata za parkowanie na PPN przy Ogińskiego i Szymanowskiego mają być z kolei wyższe: za pierwsze rozpoczęte 15 minut - 1 zł, za każde kolejne rozpoczęte 15 minut – 1 zł (4 zł za godzinę).

Opłaty będzie można wnosić poprzez zakup biletu w parkomacie albo aplikacji mobilnej (Sky Cash, MobiParking).
Opłata za postój bez wykupionego biletu, podobnie jak na PPN na Pl. Orła Białego, ma wynosić 200 zł.

(isz)

Tematyce płatnego parkowania w Szczecinie poświecone są wideoczaty, które odbywają się w  internecie od wtorku do czwartku.

Czy zaproponowane przez miasto podwyżki opłat i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania wraz z obniżkami cen w komunikacji miejskiej uzdrowią sytuację parkingową w śródmieściu Szczecina?

Komentarze

@Anna
Przecież oni mają służbowe limuzyny i zabezpieczone miejsca do parkowania.Syty nie zrozumie głodnego.Niech jedzą ciastka albo niech Zieloni im powiedzą że będzie zdrowiej jak pojadą rowerem albo tramwajem a my zrobimy podwyżkę.
2020-09-16 22:23:34
Anna
Czy pandemia już się skończyła? W zatłoczonych tramwajach i autobusach nie złapiemy wirusa? Najbezpieczniej można się przemieszczać własnym samochodem, a Krzystek i radni z PO chcą nas zmusić do tłoczenia się w komunikacji miejskiej. Czy radni i działacze PO jeżdżą tramwajami i autobusami?
2020-09-16 10:17:16
o co chodzi
Jeżeli komuś podwyżka nie pasuje zawsze może przesiąść się na rower albo tramwaj. Będzie taniej.
2020-09-16 08:20:55
te zmiany to konieczność
W mieście nie ma już gdzie parkować i trzeba wymusić rotację samochodów na miejscach parkingowych
2020-09-16 07:35:22
@Serdecznie ....
Stadion będzie dla kilku tysięcy szczecinian. Gdyby za te same pieniądze wybudowano podziemny czyli bardzo drogi parking , to korzystałoby z niego tylko około 200 kierowców. A ceny za parkowanie trzeba podnieść , bo inaczej padniemy od spalin.Zakompleksieni ludzie w Szczecinie nie wsiądą do tramwaju czy autobusu , bo to obciach. Trzeba zmienić ich mentalność.
2020-09-16 07:22:39
Serdeczne pozdrowienia od peło przesyła prezydent Krzystek
Czyli jak dla Pana Krzystka pracowała nauczycielka i wyciągała na rękę 3000 i do tej pory płaciła 70 zł za parkowanie w strefie B to teraz zapłaci 440 zł, bo mieszka poza Szczecinem. Gratuluję. Czyli 15% zarobków ma pójść na PARKOWANIE? Znaczy musi jeździć komunikacją kursującą raz na godzinę i czas dojazdu z przesiadkami następna godzina - razem z 1,5 godziny w jedną i w drugą drugie 1,5 godziny, i w większym tłoku, bo część osób przerzuci się na autobusy. A toboły na zajęcia i ze sprawdzianami to na plecy, czy pomoże może Pan Prezydent? Podwyżka opłaty parkingowej w takim przypadku to 630%!!! A może nie trzeba było wywalać 380 mln zł na stadion dla słabo grającej ekipy to byłyby pieniądze i na parkingi piętrowe, i na naprawę dziurawych dróg? Gdyby głupota umiała latać ...
2020-09-15 23:30:39
Tak
Tańsze bilety komunikacji miejskiej to tylko część Komfort podróżowania przyjemność podróżowania przemieszczania się po mieście zielonym czystym zadbanym
2020-09-15 19:00:00
Nia
Autor artykułu nadając taki tytuł chyba nie rozumie o co chodzi. Drożej to powinno być lepiej i więcej tymczasem „drożej ale szerzej” oznacza po prostu drożej i mniej wolnych od opłat miejsc.
2020-09-15 18:57:08
rerik
Komuna wraca!!!! Właścicieli pojazdów indywidualnych są dyskryminowani.
2020-09-15 18:46:01
Podnosić . Bez litości dla trucicieli.
Ceny za parkowanie powinny być jak najwyższe , przy jednoczesnej obniżce cen biletów komunikacji miejskiej. To zmniejszy ilość zarejestrowanych samochodów w Szczecinie , a więc zmniejszy ilość spalin wdychanych przez mieszkańców. Poprawi się zdrowie szczecinian. Niektórzy tu piszą o okradaniu. Gigantyczna liczba samochodów i wytwarzane przez nich spaliny , rzeczywiście OKRADAJĄ , ale nas wszystkich ze zdrowia. Dosyć tego. Podnosić ceny za parkowanie !
2020-09-15 16:04:52
@weger
Zacznij od Krzystka. On samych służbowych ma dwa. A potem można by też zajmować konta bankowe powyżej 10000zł wkładu. Aaaaa i trzeba reaktywować Odrę i Danę, żeby produkcja mundurków ruszyła we właściwym tempie... A może po prostu ty wyjedziesz do swoich i dasz nam spokój?
2020-09-15 15:33:42
weger
Czas skończyć z patologią, że na jedną rodzinę przypada po kilka samochodów.
2020-09-15 14:24:30
Głupcy!
Najpierw podniecacie się ratingami lichwiarskimi Szczecina, klaszczecie w dłonie jak brane są kolejne kredyty na nie niezbędne wodotryski i inne pierdoły, a potem się dziwicie, że miasto podnosi wszelkie opłaty jakie się da, żeby spłacić rachunek za tę radosną twórczość. Jest drogo i będzie jeszcze drożej, bo miasto jest zadłużone i nadal brnie w kredyty brane tylko po to, żeby wygrać WASZYM kosztem następne wybory.
2020-09-15 14:17:05
Ed
Złodzieje!
2020-09-15 14:16:32
fisk
Miasto nie jest przyjazne swoim mieszkańcom. Opłaty za parkowanie, to dodatkowy podatek do podatku drogowego, który i tak płacimy kupując paliwo.
2020-09-15 13:52:09
parkingowy
btw a dlaczego nie mozna placic za parking kartą kredytowa jak w kazdym cywilizowanym kraju... a ja wiem ze do cywilizowanych krajow nam jeszcze daleko ;-) ale moze by zrobic takie ulatwienie dla kierowcow... o ucywilizowaniu juz nie wspomne... do ew. komentujacych... wiecej ludzi ma karty kredyt./debetowe niz SkyCash etc...
2020-09-15 13:51:44
Aneta
Za możliwość spokojnego parkowania przy domu chętnie zapłacę raz na rok 360 zł. To żadne pieniądze.
2020-09-15 13:43:59
Val
Szczecin potrzebuje pieniędzy na rozwój. Chcecie żeby miasto rosło w siłę to przestańcie marudzić.
2020-09-15 13:33:52
i dobrze
Szczecin dla ludzi, nie tylko dla kierowców.
2020-09-15 13:26:18
Viola
No to pan prezydent Krzystek wraz z panem sekretarzem Słoką zatrudnią większą ilość swoich przydupasów.
2020-09-15 12:33:33
Mieszkaniec
Taka podwyżka, to już nie jest brak smaku, czy wyczucia. To jest chamska, zaborcza polityka. A radni chcą, żeby Szczecin był przyjazny dla mieszkańców, studentów i turystów. Sami sobie zaprzeczają, odstraszają i wyganiają ludzi ze Szczecina. dla kogo oni robią to zakichane Floting Garden 2050.
2020-09-15 12:28:21
Szczecin
Czy wam w tym urzędzie a zwłaszcza temu nieudacznikowi, Adamczykowi całkiem odwala, nie macie czym się zająć tylko wymyślaniem jak mieszkańcom życie utrudnić. Niech się lepiej weźmie za firmę Remondis, która robi co chce i wywozi śmieci kiedy chce. A radnym i prezydentowi przypomnimy to przy wyborach.
2020-09-15 12:22:53
obs
Miejmy nadzieje ze i Carrefour (Turzyn) zrobi płatny parking bo tam wiekszosc "oszczednych" parkuje.... a teraz jak granica strefy przesunieta zostanie do B. W-wy to parking w Centrum Handlowy bedzie zapchany..
2020-09-15 11:50:23
Ewa
Czekam na imienna listę, jak głosowali radni. Niedługo będzie okazja podziękować niektórym przy urnie wyborczej. Przed wyborami rozpropagujemy listę w mediach społecznościowych. To jest tylko skok na kasę mieszkańców, podwyżki nie zwiększą ilości miejsc parkingowych!
2020-09-15 11:48:08
Krystyna
Mam pytanie. Ile przydupcy krzystka zlikwidowali w Szczecinie miejsc parkingowych od 2012 roku ? Gdyby ich nie likwidowali to dziś nie byłoby w centrum problemów z parkowaniem. No i jeszcze gdzie te wielopoziomowe parkingowce które miały powstać z podwyżki w SPP w 2012 roku ? Buta, bezczelność i arogancja miejscowej władzy sięgnęła zenitu. Ich pomysły są nakierowane na utrudnianie życia mieszkańcom. Chyba już czas odwołać tego prezydenta bo zapomniał kto go wybrał
2020-09-15 11:41:31
Ronson
Złodzieje złodzieje niczemu to nie służy poza garstką myślących inaczej.....
2020-09-15 11:34:58
Te zmiany są konieczne
Jako mieszkańcy nie mamy już gdzie parkować pod swoimi własnymi domami. Musi być zapewniona rotacja pojazdów. Strefa musi być rozszerzona.
2020-09-15 11:05:36
BRAWO !!
Dość terroru samochodziarzy! Dość blokowania Szczecina samochodami. Pełne poparcie dla tych zmian!
2020-09-15 10:59:24
Radni
Czy taki radny w ogóle rozumie co robi oni decydując się na bycie radnymi powinni isc po rozum do głowy zdac sobe z tego sprawę ze pracuja spolecxnie czyli za darmo jedynie powinni korzystac z darmowej komunikacji jak np zalatwiaja sprawy samorzadowe koniec kropka. A oni ciagle chca podwyżek tzw diet czyli ok 3tys miesięcznie zeby bylo jeszcze smiesznie to zaklepujac kazda ustawe na niekorzysc tych co ich wybierali
2020-09-15 10:56:36
Jeżeli to pozytywnie przjdzie przez RM
To trza to będzie nazwać po imieniu: miejski bandytyzm urzędniczy. To co jest proponowane, to tylko SKOK na KASĘ mieszkańców (i nie tylko) posiadających własny środek transportu. Rozszerzenie strefy nie zwiększa przecież ilości miejsc postojowych, tak potrzebnych w wielu miejscach, a jedynie bezczelnie chce się objąć kolejne ulice SPP. Ciekawi mnie czy Krzystek i jemu podobni też codziennie dojeżdżają do / z pracy komunikacją miejską albo... rowerkiem miejskim.
2020-09-15 10:47:26
Hejt Stop!
Cieszy mnie że eko oszołomom też już rachuneczki idą do góry. Już niedługo za autka na baterie zapłacicie tyle samo co inni. Sami sobie zaciskamy kaganiec na twarzy oszukując się że to chodzi i przyrodę. Macie tu czarno na białym po co to wszystko. Kasa, tylko to się liczy.
2020-09-15 10:41:37
zlodzieje
złodzieje... złodzieje ....
2020-09-15 10:20:32
gość
Czy ja dobrze rozumiem - z 70 na 200 zł/m-c to około 300% podwyżki miesięcznego abonamentu w strefie B??? TRZYSTA PROCENT!!! Drodzy mieszkańcy Szczecina, jak długo będziemy pozwalać na łupienie nas w białych rękawiczkach? Może zróbmy jakiś protest przed UM? Albo zablokujmy główne drogi? Pokażmy, że władze miasta powinny się liczyć z jego mieszkańcami, oni są dla nas, nie my dla nich!! Gdybym mieszkała w centrum miasta, pewnie nie miałabym samochodu, bo nie byłby mi potrzebny. Ale nasze miasto jest mocno rozciągnięte i mieszkam na odległych peryferiach, skąd dojazd do pracy zajmuje mi 40 min samochodem, autobusem jakąś godzinę z hakiem (o ile nie wypadnie z kursu, nie spóźni się itp). Po drodze muszę rozwieźć małe dzieci do szkoły (bo nie mogą jeszcze sami) i przedszkola. Autobusem to nierealne. Terroryzm rowerowo- pieszy w tym mieście nie zna granic, a Pan Prezydent nie ma pojęcia o życiu mieszkańców w odleglejszych od centrum dzielnicach. Zapraszam do Zdunowa, Płoni, Wielgowa, Załomia - Panie Prezydencie, to też Szczecin, mieszkamy i płacimy podatki, a te dzielnice są jakby zapomniane. Płacę w tym mieście podatki i pam prawo dojechać do pracy samochodem i zaparkować auto za symboliczną opłatą, skoro miasto nie zapewnia mi sprawnej komunikacji.
2020-09-15 10:03:29
Johnny
Bo p.Krzystek to taki p.Trzaskowski. Jeden wart drugiego. Jak zwykle wziąć kredyt na roboty miejskie a później niech mieszkańcy spłacają. Tak to jest, gdy nikt ich nie rozlicza za marnowanie nie swoich pieniędzy.Teraz będą wymieniali parkomaty na nowe (więc znowu ktoś zarobi niezłą kasę). Jakby jednego czy drugiego władować na lata za kratki, za niegospodarność, to może inni by się zastanowili co robią.
2020-09-15 10:02:21
xxx
Przesada. Ile pieniędzy wzieli za opłaty kiedy interpretowali sobie prawo po swojemu. Ponoc krzystek to mgr prawa. Brali oplaty poza miejscem oznaczonym kiedy w innych mistach tak nie robili. A u nas wszystkich kasowali za znakiem d-44. Teraz tez twierdzą ze wystarczy znak bez oznakowania poziomego
2020-09-15 09:52:08
nxx
proponowana linia 90 jakaś niedorobiona, ot taka sztuka dla sztuki. Na północy powinna dochodzić do ul. Piotra Skargi, tak by była skomunikowana z autobusem 67. Z kolei na południowym wschodzie - przebiegać przez Owocową, tak by zapewniała dojazd do dworca kolejowego i autobusowego.
2020-09-15 09:29:11
@Hybryda
no i właśnie zmieniłem plany zakupowe. Chyba przeczekam te idiotyzmy na starym dieselku...
2020-09-15 09:21:56
Głosowanie
Rozumiem mieszkańcy dowiedzą się, jak który radny i radna zagłosowali... imiennie. Następne wybory niedługo. A ten autobus 90 to ma stać w korku koło przejeżdzającego tranwaju? Co za chory pomysł :-) A jakie będą koszta nowej strefy? Nowe parkomaty, ludzie do sprawdzania.... a parkingowców wybudiwali ZERO.
2020-09-15 09:21:15
Bzduryx
Po propozycji widać, że chodzi o kasę a nie o żadną rotację pojazdów. Gdyby chodziło o rotację ceny powinny drastycznie wzrosłość przy takich miejscach jak urzędy, przychodnie i sądy. Wtedy podjeżdża ten kto musi, zaraz zwalnia miejsce... i to się dzieje raz na jakiś czas. Poszerzanie strefy i tego rodzaju podwyżki to jedynie skok na kasę. W myśl zasady ludzie przyzwyczają i zapłacą. Sęk w tym, że to jest sprzeczne z tym co jest oficjalnie głoszone przez "nowelizatorów". Trochę odwagi cywilnej panowie i panie. Powiedzcie o co chodzi i przestańcie sciemniać myśląc, że lud jest ciemny i kupi.
2020-09-15 09:12:07
Zdnio
Tak to jest jak ciągle w tym smutnym mieście wygrywa PO z Krzystkiem. Sami sobie zgotowaliścid ten los. Przecież oni nie potrafią inwestować aby miasto sam zarabiało, tylko idą na skróty i zabierają obywatelom. Zero ambicji i zero pomysłów...
2020-09-15 08:57:08
Jędrzej
Można nazwać środki lokomocji blachosmrodami i doić jak dojną krowę ale przecież samochody przez to nie znikną.Gdzie jest miejska koncepcja budowy parkingowców przecież to nie jest trudne dla wyznawców betonozy zbudować betonowego parkingowca
2020-09-15 08:51:04
gh
Likwidacja miejsc postojowych przy okazji każdej przebudowy ulicy = skargi mieszkańców na brak możliwości parkowania. Recepta miasta - zwiększmy strefę i podnieśmy opłaty. Namawiają mnie do korzystania z komunikacji miejskiej - do pracy mam 12 kilometrów (Szczecin jest miastem dość rozległym). Samochodem jadę 20-25 min. Komunikacją miejską 70-80 minut. Rower odpada bo w pracy nie mam możliwości wzięcia natrysku po przyjeździe. Wybór dla mnie jest prosty - niemal 2 godziny dziennie oszczędności - czyli czasu dla mnie i mojej rodziny (miesięcznie prawie dwie doby).
2020-09-15 08:50:52
Hybryda
Czyli hybrydy zostały tak samo potraktowane jak stare kopciuchy. Gratulacje za ekologiczne podejście.
2020-09-15 08:49:56
Samochodów jest za dużo
Dzisiaj na jedną rodzinę przypadają 2 lub 3 samochody. To czyste szaleństwo. W pełni popieram te zmiany prowadzące do ograniczenia liczby samochodów w mieście.
2020-09-15 08:22:11
Dobre zmiany
W Szczecinie nie było już gdzie zaparkować. Zmiany powinny wymusić rotacje.
2020-09-15 07:48:42
Tomcia
Już współczuję mieszkańcom obrzeży tej strefy. Teraz płacę co miesiąc 140 zł za strefę A, a po rewolucji niestety przestanę płacić i już nawet wiem, gdzie będę parkowała i nie będzie mi przeszkadzało, że około 10 minut zajmie mi dojście do miejsca pracy. Miałeś pan 140 zł miesięcznie a nie będziesz miał nic i nie wierzę, że opłaty ze SPP przyniosą większy zysk, bo takich jak ja będzie więcej. Ja nie zarabiam jak pan, panie Krzystek. Panie Krzystek z kim się pan pozamieniałeś na rozum? Tak to jest, jak się daje władzę małym ludziom.
2020-09-15 07:44:20
Szczecin goni Warszawę.
Powinny być większe podwyżki za parkowanie. Szczecin to miasto zamożnych ludzi. Największa ilość wybudowanych domów jednorodzinnych w Polsce to Warszawa i Szczecin. Największa liczba zarejestrownych samochodów to Warszawa i Szczecin. Ceny dla właścicieli aut w Szczecinie powinny być takie same jak w stolicy. Ludzie mają kasę.
2020-09-15 07:23:08
Obywatel
Prezydent chce nas okraść w biały dzień. Nie da się żyć i pracować w tym mieście. Mam nadzieję że radni do tego nie dopuszczą. Wszak są wybrani żeby nas chronić przed zachłannością pana Krzystka.
2020-09-15 07:03:37
Olaf
Redakcjo - poprawcie proszę błąd logiczny w tytule. "drożej, ale szerzej" - powinno brzmieć "prawie dwa drożej i dodatkowe strefy". ...a tak swoją drogą, to naprawdę trzeba będzie niedługo bogatym, aby parkować w mieście - podwyżka o 100% miesięcznego, opłata co2 w paliwie niedługo (60gr/l) no i samo paliwo. Tak samo uzasadnienie podwyżej jest irracjonalne. Może jeszcze wprowadzić płatne szkoły bo przecież można "chodzić rzadziej ale lepiej przyswajać program"...?
2020-09-15 04:28:55
Gosc
Tragedia
2020-09-15 01:15:59
Niebuszewo
Znajdź miejsce do zaparkowania na Niebuszewie powodzenia życzę ale ważne że za darmo xd
2020-09-15 00:49:44
Kazio KOD Szczecin
Przez pomyłkę zagłosowałem na PO w tym pięknym mieście to teraz dostałem po kieszeni pozdrawiam, zdrowia nie życzę
2020-09-15 00:39:17

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
12
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie