Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn o długości około 34,5 km został złożony w piątek (22 grudnia). – Ta decyzja określi wariant przebiegu drogi i warunki środowiskowe jej realizacji, to ważny kamień milowy w pracach przygotowawczych – mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA O/Szczecin.
Złożona wraz z wnioskiem dokumentacja zawiera analizę kwestii środowiskowych, technicznych i społecznych dotyczących tego odcinka, której efektem finalnym jest wskazanie jako preferowanego przez inwestora wariantu IV. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru wariantu podejmie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
– Decyzję środowiskową planujemy uzyskać w przyszłym roku, następnie przeprowadzone zostaną badania geologiczne, tak aby móc w latach 2020-2023 zrealizować tą bardzo ważną inwestycję – dodaje Łukasz Lendner.
W lipcu tego roku rząd zagwarantował w Programie Budowy Dróg Krajowych środki finansowe na realizację tej inwestycji.
Jak tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w GDDKiA, początkiem odcinka Świnoujście - Troszyn będzie skrzyżowanie ulic Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej w Świnoujściu, które znajduje się przy terminalu promów morskich, w miejscu tym niniejsza inwestycja będzie się łączyła z wlotem do tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin. Trasa będzie przebiegała w dużej mierze z wykorzystaniem istniejącego korytarza drogi krajowej nr 3.
- Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi. Zaplanowano 7 węzłów drogowych, z tego 3 na terenie Miasta Świnoujście. Trasa zakończy się na włączeniu w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic - wymienia M. Grzeszczuk.
Droga ekspresowa S3 łączy Świnoujście z granicą czeską, to bardzo ważny szlak tranzytowy łączący północ Europy z południem kontynentu. W ostatnich latach droga została w znacznym stopniu zrealizowana, a kolejne odcinku są budowane. Na terenie naszego województwa istnieje odcinek od Szczecina w kierunku Gorzowa. W realizacji są odcinki od obwodnicy Parłówka do węzła Rzęśnica, oraz leżące w ciągu drogi S3 brakujące fragmenty autostrady A6 (Szczecin Dąbie-Rzęśnica i węzeł Szczecin Kijewo).
(k)
Fot. GDDKiA