piątek, 26 kwietnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane

Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane

Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane
Data publikacji: 2019-02-06 16:40
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-13 01:08
Wywietleń: 2254 374719

To już postanowione. Konsorcjum polsko-hiszpańskie spółek Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji, które od jesieni buduje w Szczecinie nowy węzeł drogowy Łękno wraz z kolejnym odcinkiem trasy tzw. średnicowej, ma się zająć także przebudową innego węzła drogowego w mieście, ale na prawobrzeżu. Tego w szczecińskich Podjuchach - u zbiegu ulic Granitowej i Floriana Krygiera. Taki jest wynik ponownego rozpatrzenia ofert w przetargu na wykonawcę inwestycji po tym, jak z jej realizacji - mimo wygranej w postępowaniu - wycofał się warszawski Budimex.

Decyzja komisji przetargowej o wyborze kolejnej oferty - po rezygnacji zwycięzcy postępowania - zapadła 29 stycznia. Jak oświadczył nam Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM w Szczecinie, dokumentacja niezbędna do zawarcia umowy wymaga uzupełnienia, teraz trwa jej kompletowanie. Co może potrwać przynajmniej kilkanaście dni.

Przypomnijmy, że minął dokładnie rok od ogłoszenia przetargu na wykonawcę tej drogowej inwestycji na prawobrzeżu pn. „Przebudowa ciągów komunikacyjnych DK 31 – rozbudowa skrzyżowania ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową z odcinkiem drogi w kierunku A6”. Najpierw jednak z miesiąca na miesiąc urzędnicy szczecińskiego magistratu przekładali kolejne terminy na składanie ofert. Kiedy w lipcu ub.r. wreszcie nastąpiło otwarcie kopert, wtedy okazało się, że każda z trzech ofert, jakie wpłynęły, grubo przekracza zakładany na inwestycję budżet.

Miasto planowało, że wyda na to zadanie nie więcej niż 78,2 mln zł. Tymczasem najtańszy Budimex S.A. jako potencjalny wykonawca zaproponował, że gotów jest podjąć się robót za kwotę 101 627 225,44 zł. brutto. Z kolei konsorcjum polsko-hiszpańskie spółek Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji przedstawiło kalkulację całego przedsięwzięcia na 104 537 700 zł brutto. Na jeszcze więcej, na 123 mln zł, wyceniło realizację startujące także w przetargu o ten kontrakt Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia.

Ogłoszony 19.09.2018 r. wynik postępowania wskazywał, że to z firmą Budimex S.A. miasto podpisze umowę na tę inwestycję. Spółka jednak uchyliła się od zawarcia umowy. Stąd konieczność sięgnięcia po wyjście awaryjne w postaci wybor

Według dokumentacji, przygotowanej dla inwestycji, u zbiegu ulic Floriana Krygiera i Granitowej ma powstać rondo (z sygnalizacją świetlną). Jednocześnie uwzględnia ona przebudowę znajdujących się w sąsiedztwie ich obecnego skrzyżowania ulic. Zakresem obejmuje m.in.: budowę ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Floriana Krygiera, budowę dojazdu do pobliskiej ul. Ciasnej, budowę odcinków ul. Zakręt, przebudowę skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową oraz budowę nowego układu chodników i ścieżek rowerowych. Poza tym w ramach prac rozebrany zostanie istniejący, wyłączony z ruchu, most drogowy nad Regalicą. W jego miejscu projekt zakłada wzniesienie części przeprawy na nowej konstrukcji. Czas realizacji robót nie zmienia się. Według zapisów projektu umowy, czas realizacji zadania w pełnym zakresie to 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

 

Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane Węzeł w Podjuchach. Konsorcjum Roverpol-Rover Alcisa wskazane

Komentarze

Czytelnik
Ten "projekt" to pokłosie zgniłego kompromisu w myśl powiedzenia -nie stać cię na Mercedesa,kup sobie Syrenkę.Dokładnie tak samo miejscy rajcy,decydenci pokłonili się nad ową przebudową.By wyjść z twarzą zafundowali miastu i mieszkańcom bubel,taki wyrób z czasów PRL-czekoladopodobny-niby czekolada a jednak nie czekolada.Ech,ręce opadają.
2019-02-07 10:05:47
kopec
Miasto opanowali specjalisci od wyborow o rozumie patofelka albo szubrawcy.Wszystkie elewacje miasta brudne i miasto jest brudne.Bo firma do czyszczenia ma szczotke bez wody i bez siatek i od 4 lat wszedzie jest kurz i zycie biologiczne na elewacjach domow.Oczywiscie nie ma winnego.A majątek poszedł do niemcow.Miasto zmonopolizowało wycinanie gałezi na drzewach Jedynie pan S ma pozwolenie i brak konkurencji Dla miasta wycinka kosztuje 240 zl a prywatnie juz 3 tys zl.W dobrych czasach prywatnie kosztowało 1000 zl. Proponuje zeby wysłać paru z rady miejskiej mądrych i uczciwych do Japoni. Niech zobacza jak połączona jest jokohama z Tokio i za te same pieniądze które planuja na skrzyzowanie zbuduja w Szczecinie Japonie.
2019-02-07 09:54:52
kra
będzie piękna wizytówka szczecina... bieda... taki miś...
2019-02-07 07:29:02
cyt.:
"Magistrat zrezygnował jednak z estakady, która miała połączyć most Pomorzan bezpośrednio z rondem Morwowa przy hotelu. Ta decyzja obniża koszt inwestycji o połowę. Przebudowany kompleks skrzyżowań przy ul. Granitowej w najnowszej wersji ma kosztować ok. 45 mln zł, do tego nowy most północny na Odrze, dodatkowe 40 mln zł."-2015r.
2019-02-06 21:03:20
z okolic
Jedno nie ulega wątpliwości-to miejsce wymagało pilnej zmiany i udrożnienia ruchu.Niestety opracowany projekt jest nie na współczesne czasy i po prostu archaiczny.W dłuższej perspektywie niczego to nie rozwiąże a już na pewno nie zapewni płynnego bezkolizyjnego ruchu - dojazdu do A6 oraz S3.
2019-02-06 21:01:15
Gumience
Wydajcie więcej na estakadę aby w przyszłości połączyć dwoma pasami Gumience Bo to co ma powstać to porażka bo dalej będą korki
2019-02-06 19:51:58
i tak w kółko
Rozwiązanie na miarę minionego XX wieku, a świat goni do przodu.
2019-02-06 19:03:58
Antoni
Tyle już czekam na tę inwestycję. A wiadomo, że inwestycja będzie miała opóźnienie, bo to pewne jak 3/4 inwestycji w Szczecinie oddawane po terminie. Oby w końcu coś powstało.
2019-02-06 18:24:43
to co, tniemy koszty?
miał być cud i miód a będzie wielkie 'g' - zamiast bezkolizyjnej estakady/wiaduktu cztery skrzyżowania - a za 10 lat wszystko od nowa?
2019-02-06 18:00:50

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
23
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Strajk nauczycieli przed Urzędem Wojewódzkim
Motocykliści dzieciom
Wspierali nauczycieli
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy do września rząd porozumie się z nauczycielami ws. płac i strajk w oświacie nie zostanie wznowiony?

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie