To już postanowione. Konsorcjum polsko-hiszpańskie spółek Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji, które od jesieni buduje w Szczecinie nowy węzeł drogowy Łękno wraz z kolejnym odcinkiem trasy tzw. średnicowej, ma się zająć także przebudową innego węzła drogowego w mieście, ale na prawobrzeżu. Tego w szczecińskich Podjuchach - u zbiegu ulic Granitowej i Floriana Krygiera. Taki jest wynik ponownego rozpatrzenia ofert w przetargu na wykonawcę inwestycji po tym, jak z jej realizacji - mimo wygranej w postępowaniu - wycofał się warszawski Budimex.
Decyzja komisji przetargowej o wyborze kolejnej oferty - po rezygnacji zwycięzcy postępowania - zapadła 29 stycznia. Jak oświadczył nam Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM w Szczecinie, dokumentacja niezbędna do zawarcia umowy wymaga uzupełnienia, teraz trwa jej kompletowanie. Co może potrwać przynajmniej kilkanaście dni.
Przypomnijmy, że minął dokładnie rok od ogłoszenia przetargu na wykonawcę tej drogowej inwestycji na prawobrzeżu pn. „Przebudowa ciągów komunikacyjnych DK 31 – rozbudowa skrzyżowania ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową z odcinkiem drogi w kierunku A6”. Najpierw jednak z miesiąca na miesiąc urzędnicy szczecińskiego magistratu przekładali kolejne terminy na składanie ofert. Kiedy w lipcu ub.r. wreszcie nastąpiło otwarcie kopert, wtedy okazało się, że każda z trzech ofert, jakie wpłynęły, grubo przekracza zakładany na inwestycję budżet.
Miasto planowało, że wyda na to zadanie nie więcej niż 78,2 mln zł. Tymczasem najtańszy Budimex S.A. jako potencjalny wykonawca zaproponował, że gotów jest podjąć się robót za kwotę 101 627 225,44 zł. brutto. Z kolei konsorcjum polsko-hiszpańskie spółek Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji przedstawiło kalkulację całego przedsięwzięcia na 104 537 700 zł brutto. Na jeszcze więcej, na 123 mln zł, wyceniło realizację startujące także w przetargu o ten kontrakt Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia.
Ogłoszony 19.09.2018 r. wynik postępowania wskazywał, że to z firmą Budimex S.A. miasto podpisze umowę na tę inwestycję. Spółka jednak uchyliła się od zawarcia umowy. Stąd konieczność sięgnięcia po wyjście awaryjne w postaci wybor
Według dokumentacji, przygotowanej dla inwestycji, u zbiegu ulic Floriana Krygiera i Granitowej ma powstać rondo (z sygnalizacją świetlną). Jednocześnie uwzględnia ona przebudowę znajdujących się w sąsiedztwie ich obecnego skrzyżowania ulic. Zakresem obejmuje m.in.: budowę ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Floriana Krygiera, budowę dojazdu do pobliskiej ul. Ciasnej, budowę odcinków ul. Zakręt, przebudowę skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową oraz budowę nowego układu chodników i ścieżek rowerowych. Poza tym w ramach prac rozebrany zostanie istniejący, wyłączony z ruchu, most drogowy nad Regalicą. W jego miejscu projekt zakłada wzniesienie części przeprawy na nowej konstrukcji. Czas realizacji robót nie zmienia się. Według zapisów projektu umowy, czas realizacji zadania w pełnym zakresie to 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK