Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Węzeł Granitowa i pierwsze zmiany w organizacji ruchu

Data publikacji: 17 lipca 2019 r. 21:26
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019 r. 12:43
Węzeł Granitowa i pierwsze zmiany w organizacji ruchu
 

W czwartek (18 lipca) po godzinie 10 zmotoryzowanych czekają pierwsze zmiany w organizacji ruchu na ulicach Floriana Krygiera i Granitowej w Szczecinie. Rozpoczynają się prace przy budowie w tamtym rejonie nowego węzła drogowego.

- Wprowadzenie zmian jest koniecznie z uwagi na wyznaczenie tymczasowych wjazdów oraz wyjazdów z placu budowy oraz na czas prac związanych z rozbiórkami i wyburzeniami starych budynków - tłumaczy Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM Szczecin.

Wjazdy i wyjazdy z budowy będą się znajdować na ulicach Floriana Krygiera, Granitowej i Radosnej. Odcinek chodnika przy ul. Granitowej (po prawej stronie jadąc w kierunku ronda Ułanów Podolskich w Zdrojach) na wysokości ulic Zakręt i Ciasna, będzie wyłączony z ruchu pieszego.

Przypomnijmy, że ta inwestycja obejmuje budowę nowego skrzyżowania z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną oraz przebudowę ulic Floriana Krygiera i Granitowej, znajdujących się w sąsiedztwie skrzyżowania. W ramach prac rozebrany zostanie także istniejący, wyłączony z ruchu od lat, most drogowy nad Regalicą. W jego miejscu ma być wzniesiona nowa przeprawa nad rzeką. Ponadto zadanie obejmuje: budowę chodników i ścieżek rowerowych, oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, kanalizacji deszczowej, oświetlenia, ekranów akustycznych.

Roboty powinny się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku. Koszt całej inwestycji to ponad 104 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol oraz Rover Infraestructuras SA. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ma wynieść 72 797 093,95 zł.

(MIR)

Fot. UM 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zacofana inwestycja
2019-07-18 21:35:30
rozwiązania dobre ale 25 lat temu.
Chwilkowski
2019-07-18 18:54:11
Estakady wiadukty kładki wyraźnie zmniejszają ilość wypadków i potrąceń pieszych
Chwilkowski
2019-07-18 13:32:27
Cena była z uwzględnieniem pali... Oczywisci mogą być profile stalowe tym lepiej bo większa rozpiętość i mniej pali. Cena bez większych zmian
@tylko tyle
2019-07-18 11:35:27
Najważniejsze dla niektórych sapaczy, to dopiąć się do tego, że budowane są jakieś fragmenty ścieżek rowerowych, przy jednoczesnej budowie jezdni wielkości lotniska.. Gwoli ścisłości, tam nie powinno być żadnej rozbudowy, a przynajmniej nie w takich rozmiarach, skoro nieopodal budowana będzie obwodnica Przecławia. Czujesz się pokrzywdzony, że budują ścieżki 2m ścieżki, a nie żal ci kasy na dublowanie inwestycji?
HogoFogo
2019-07-18 11:16:09
Jak na Szczecin to i tak mamy do czynienia z wiekopomną inwestycją.
xxx
2019-07-18 09:35:36
Że nie na tam drugiego poziomu bezpośrednio na A6 to jest skandal. Dobrze ze będą tam światła bo jak zrobili by normalne rondo to w Podjuchach mielibyśmy drugie Gumieńce jak na Gierosa.
@chwilkowski
2019-07-18 09:31:53
Piszesz o tym co jest na górze, belki sprężone, strunobetony.. jeszcze taniej byłoby w stali. Jeśli raz dobrze wybudujesz kanalizację kablową to nie trzeba do tego wracać, dostęp jest podobny, więc nie panikuj. Trzeba tylko pomyśleć o rezerwowych przepustach, etc. w perspektywie np. 20 lat. A teraz to co na dole. Pomyślałeś o nośności gruntów w okolicy, najazdach, etc... szczególnie wzdłuż rzeki z "super" gruntami nośnymi gruntami starorzecza. I zapewne uzyskałbyś super oszczędności przy palach rzędu co najmniej 18, 24 metry. Zobacz, jak zbudowano oczyszczalnię ścieków Zdroje, nowy most na - czym ona stoja? Więc bez demagogi.
chwilkowski
2019-07-18 07:56:36
Skrzyzowania jednopoziomowe w miastach o podobnej przepustowosci zajmuja wiecej miejsca ze podnosza koszty budowy o ilosc jezdni pasow kraweznikow sygnalizatorow i co jest najdrozsze -kable rury przewody poodziemne. Natomiast estakady mozna budowac ze zmienna rozpietoscia podpor i unikac przekladania kabli rur itp
chwilkowski
2019-07-18 07:52:35
Zbudowal petle tramwajowa TURKUSOWA przed osiedlem Oslonecznym (Mistrzostwo swiata) by zaoszczedzic 10-20 mln zl. Po czym zbudowal dodatkowa petle autobusowa za prawie 10 mln zl. Tak wiec oslabilismy petle autobusowa na Slonecznym i mamy 2 slabe punkty przesiadkowe. A wystarczylo Linie tramwajowa poprowadzic do istniejacego wezla petli autobusowej Sloneczne. Dzialka na ktorej jest wielki parking jest dzialka miejska wiec zaoszczedziliby na cenie gruntu. Te 1300 m torowiska kosztowaloby niewiele wiecej co irracjonalna dodatkowa petla autobusowa na Turkusowej… NIE wybierajcie prawnikow
tylko tyle
2019-07-18 06:55:47
Najważniejsze, że trzeba tam upchnąć ścieżkę rowerową, a o estakadzie wszyscy zapomnieli. To nadal będzie węzeł, bo stosuje się tu rozwiązanie z zamierzchłych już czasów w budownictwie drogowym.Szczecin nadal będzie w ogonie miast polskich.
Capilano
2019-07-18 05:56:36
To i tak dobrze, że nie budują mostu wzdłuż Odry, tak jak w Warszawie tunelu przez Wisłę.
@chwilkowski
2019-07-17 23:21:24
pełna zgoda tak w temacie prawników jak i reszty.
@chwilkowski
2019-07-17 23:11:13
Co Ty w Szczecinie kosztowałby 200mln sama bez mostu nad Regalica, ale swoją drogą to robienie tam ronda zamiast skrzyżowania dwupoziomowego świadczy jak bardzo prowincjonalny jest Krzystek.
chwilkowski
2019-07-17 22:02:38
Estakada ok 500m z prefabrykowanych sprezonych belek mostowych kosztowalaby 30-35 mln zl wiec byloby taniej. Ludzie nie wybierajcie prawnikow na burmistrzow i prezydentow a inzynierow budownictwa.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA