Krajobraz na budowie węzła Głębokie w Szczecinie ostatnio bardzo się zmienił. Przybywa nowych fragmentów torowiska, trwa budowa infrastruktury na pętli.
W tej chwili główny ciężar robót, skupia się na budowie nowej pętli. Wykonana została większość prac sieciowych. W około 70 proc. zrealizowano już prace przy układaniu nowego torowiska tramwajowego. Trwa budowa peronów, krawężników i dróg manewrowych na pętli.
Realizowane są także roboty przy budowie zbiornika retencyjnego w sąsiedztwie ul. Kupczyka. Widoczne jest zbrojenie górnej części zbiornika. W kolejnych dniach rozpocznie się betonowanie płyty stropowej zbiornika, wykonana zostanie izolacja i zbiornik zostanie zasypany.
W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi, miejscami postojowymi typu kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów.
Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.
Przebudowane zostaną również okoliczne ulice. W ramach przebudowy al. Wojska Polskiego zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m.
Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m. Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie niezbędny odcinek ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę.
Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa. Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Projekt został objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
(k)
Fot. UM Szczecin