Wahadło znika, drogowcy nie. Na ul. Radosnej w Podjuchach
Wahadło znika, drogowcy nie. Na ul. Radosnej w Podjuchach
Data publikacji: 03 września 2021 r. 06:31
Ostatnia aktualizacja: 03 września 2021 r. 14:16
Fot. Mirosław Winconek (arch.)
Jeszcze dziś, 3 września, ma być zlikwidowane wahadło na ul. Radosnej w szczecińskich Podjuchach. Część kierowców ta wiadomość zapewne ucieszy, ale wcale nie oznacza końca utrudnień związanych z prowadzoną tam wciąż przebudową układu drogowego na styku z ulicami Floriana Krygiera i Granitową. Do finału inwestycji jeszcze kilka miesięcy.
- Dobiegają końca prace drogowe na ulicy Radosnej przy skrzyżowaniu z ulicą Dziką. Wykonawca robót deklaruje, że najpóźniej w piątek, w ciągu dnia, zlikwidowany zostanie ruch wahadłowy na tym odcinku - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Nadal do wykonania jest tam spory zakres prac. Aktualnie trwa remont wiaduktu w ciągu ul. Floriana Krygiera nad biegnącą poniżej linią kolejową, który znajduje się przed mostem Gryfitów (patrząc od Podjuch w kierunku Regalicy). Na wybudowanie nadal czekają odcinki dojazdowe jezdni w rejonie obu przyczółków do nowego mostu drogowego, który ma przejąć ruch kołowy z Podjuch w stronę Gumieniec. Jego konstrukcja montowana jest na starych wzmocnionych filarach dopiero od dwóch tygodni.
Zablokowany wciąż jest też dla ruchu odcinek ul. Marmurowej, prowadzącej do ul. Radosnej i dalej do autostrady. Ten od strony skrzyżowania z ul. Granitową. Tam nadal nie ma fragmentu nowej jezdni i urządzonych poboczy z chodnikami. Niedorobione pozostają na sporych odcinkach także chodniki i ścieżki w rejonie samego nowego ronda powstałego dokładnie na przecięciu ul. Granitowej i dobiegającego do niego po nowym śladzie odcinka ul. Radosnej i wzdłuż tego ostatniego. Podobnie jest na samej ul. Granitowej od strony Zdrojów do starego z niej zjazdu prawoskrętem w ul. Floriana Krygiera.
Całe zadanie, którego realizacja rozpoczęła się w czerwcu 2019 r. zalicza długi poślizg. Miała zakończyć się jesienią ubiegłego roku. Według najnowszych informacji jej finał powinien nastąpić do 28 grudnia tego roku. Koszt jej - jak dotąd - przekroczył już 114 mln zł, nie licząc dodatkowych umów z nią powiązanych, a zawartych przez miasto z wykonawcą, którym jest konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Co oznacza, że w w sumie całe przedsięwzięcie będzie droższe aż o kilkanaście milionów złotych.
Tzw.firmy szwagrów roverowych :Roverpol i Rover Infraestructuras to gorsze guano niż"słynny" z nieudacznictwa ENERGOPOL!!! Kto siedzi u nich w kieszeni i płaci za spapraną robotę??? Czy w Szczecinie są prokuratorzy? Dwa lata opóżnienie robót i jeszcze zapowiedż papraniny na trzeci rok to więcej niż dywersja w centrum komunikacyjnym miasta! Teraz czeka nas kolejna zima na tych bezdrożach w błocie i wykopach...
@Jest fajnie
2021-09-04 07:20:38
Żadnego boga nie ma podobnie jak smoków i krasnoludków. To tylko kościelna propaganda, do manipulowania ludźmi.
Jest fajnie
2021-09-03 21:37:08
Dzis Podjuchy byly zakorkowane tylko do 18.30 . Nawet w centrum tej wsi nie ma o tej porze korkow.
Krzystek z reszta bezpartjnych partyjnych my ci to zapamietamy i nie mysl,ze ktos zapomni. Mowia ze blokada sluzby zdrowia przez covid to zbrodnia, a jak nazwac to? Karetki tu tez jezdza, czy ktos przez te korki nie dozyl pomocy? Kiedys cie Bóg rozliczy z tego co zorganizowales mieszkancom Podjuch.
WALD
2021-09-03 20:53:21
Kto podpisuje takie umowy, gdzie wykonawca zlecenia nie dotrzymuje terminu zakończenia inwestycji i nie ponosi za to żadnych kar finansowych
@Viola
2021-09-03 17:36:29
Do budy pisiorski trollu
mmm
2021-09-03 13:36:06
W sumie to po co wykonawca ( Roverpol ) ma cokolwiek robić , skoro za ,, nie robienie ,, miasto ( inwestor ) płaci i to coraz więcej.
Viola
2021-09-03 13:05:39
Nie kończący się spektakl "sukcesów" pana prezydenta Krzystka, który już kombinuje jak zostać posłem lub senatorem. Nie dopuśćmy do tego.
Do Fron
2021-09-03 10:55:22
Dziwisz się jak rodziny urzędasów zasiadają w radach nadzorczych to jakie kary maja być?
Ale ja pisałem
2021-09-03 09:37:11
Jeszcze przed rozpoczęciem prac, że termin kilkunastomiesięczny jest nierealny przy takim zakresie robót, a kluczowym wg mnie była rozbiórka i budowa nowego mostu. Skandalem natomiast jest reanimowanie mostu nad linią kolejową Dąbie- Podjuchy w dotychczasowym jego kształcie. UM w zakresie robót drogowych to dno.
Fron
2021-09-03 08:38:18
To jest po prostu skandal i obraz nieudacznictwa, braku poszanowania prawa przez wykonawcę a inwestor to kolejne dno bo nie stosuje kar umownych za niedotrzymanie terminow przez wykonawce.Ta firma to ma wszystkich w kieszeni jak wczesniej nietykalny Energopol
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.