Ograniczenie sprzedaży alkoholu alkoholizmu nie zwalczy, ale ma poprawić bezpieczeństwo mieszkańców. Fot. Anna Gniazdowska
W Szczecinie wprowadzono nocną prohibicję. Sklepy nie będą mogły sprzedawać alkoholu od g. 23 do g. 6. Przyjęcie uchwały poprzedziła żywiołowa dyskusja.
A zaczęła ją Magdalena Tarka, przedstawicielka przedsiębiorców prowadzących sklepów całodobowych, którzy przeciwstawiają się prohibicji.
- Ograniczenia spowodują redukcję etatów. Będą zwolnienia ludzi, i to natychmiastowe. Nocna prohibicja sprawia, że klienci będą kupować alkohol na zapas. Szczecin potrafi korzystać z alkoholu w sposób odpowiedzialny - przekonywała Magdalena Tarka - Interwencje policji nie są w obszarze naszych sklepów, tylko na deptaku i na bulwarach. Mamy przeszkolonych pracowników. Mamy monitoring.
Magdalena Tarka zwróciła także uwagę na aspekt ekonomiczny. W jej optyce małe sklepy z alkoholami konkurują z dyskontami, ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Są na słabszej pozycji. A nocna prohibicja jeszcze pogorszy ich sytuację.
- W Krakowie, w którym wprowadzono nocną prohibicję, spadła liczba interwencji policjantów o 47 proc. O 31. proc spadła liczba interwencji Staży Miejskiej. W Olsztynie, gdzie też obowiązują ograniczenia, liczba interwencji spadła liczba o 20 proc. O 46 proc spadła liczba interwencji w związku z zakłóceniem ciszy nocnej - wyliczała Ewa Jasińska z klubu Koalicji Obywatelskiej. - Szczecinianie zasługują na spokój między 23 a g. 6.
Dodawała, że nocna prohibicja nie jest narzędziem do walki z alkoholizmem. Ale, jak pokazują dane, może być skutecznym narzędziem do poprawiania bezpieczeństwa mieszkańców Szczecina.
- Ponad 170 samorządów wprowadziła ograniczenia w sprzedaży alkoholu. Tylko 9 wycofało się z tych uchwał - stwierdził Przemysław Słowik (KO). - A to pokazuje, że te uchwały działają
- W Krakowie nie zamknął się żaden sklep nocny. We Wrocławiu jeden - dodawał Mateusz Gieryga (KO).
- Nie robimy tego przeciwko komuś - zapewniał przewodniczący klubu OK Polska Marek Kolbowicz. - Obiecaliśmy to mieszkańcom.
Krzysztof Romianowski, lider klubu Prawa i Sprawiedliwości, przyznał, że na początku też był zwolennikiem wprowadzenia częściowej prohibicji. Ale zmienił zdanie po wielu rozmowach z mieszkańcami. Stwierdził, że osobami naruszającymi prawo powinny zajmować się służby, bo od tego przecież są.
- Są też narzędzia, które pozwalają odebrać koncesję, gdy ktoś sprzeda alkohol nietrzeźwemu. Można je oczywiście usprawnić - argumentował Krzysztof Romianowski. - Prohibicja wprowadzi duże problemy dla mikroprzedsiębiorców. Mówimy też o dramatach ludzkich, gdy ktoś straci pracę.
I stwierdził, że nocna prohibicja to ograniczenie "wolności i swobody" mieszkańców - jakby szczecinianie byli osobami nieodpowiedzialnymi, które nie potrafią samodzielnie decydować.
Dlatego zgłosił wiosek formalny o cofnięcie uchwały i ponowne jej przedyskutowanie. Także z przedsiębiorcami. Wniosek nie przeszedł. Łukasz Tyszler, przewodniczący klubu KO, stwierdził, że dyskusja na ten temat trwa w Polsce od dawna, w Szczecinie zresztą też
- Wydaje się, że wszystko już zostało powiedziane - ocenił Łukasz Tyszler. - Przedsiębiorcy też się wypowiadali. Radni znają argumenty.
Nic tylko otwierać nocny w Wołczkowie, Bezrzeczu, Warzymicach, Przecławiu, Kołbaskowie, Policach - a z drugiej strony rzeki - w Załomiu, Kołowie, Binowie czy Kobylance. Wszyscy będą zadowoleni, a zwłaszcza kierowcy jeżdżący w nocy po pijaku do ościennych gmin. Brawo radni! Każdy zabity przez pijanego kierowcę w nocy będzie szedł na wasze sumienie. Każdy zgon od lewego alkoholu z meliny również.
Jk
2025-06-22 23:35:45
Sasiednie gminy tez wprowadzily zakaz sprzedazy alkoholu w nocy? Police kolbasowo mierzyn itd?
Janusz
2025-06-22 23:27:21
Napojow energetycznych tez mogli by wprowadzic zakaz sprzedazy w nocy
Janusz
2025-06-22 23:25:06
Napoje energetyczne tez mogli by w nocy zakazac
lewica i wolność
2025-06-19 09:30:23
trafycyjnie - lewica i sposób w jaki pojmuje ona wolność... problemem nie jest alkohol ale brak szybkiej i zdecydowanej interwencji służb w sytuacjach zakłócania spokoju.
@Toto
2025-06-18 21:16:39
Na bulwarach ani w ich najbliższej okolicy, nie ma sklepu nocnego. Młodzież na bulwary zaopatruje się wcześniej w hurtowe ilości - tak jak sugerują pomysłodawcy tej durnej uchwały
Bronek
2025-06-18 21:13:21
W ramach kontynuacji ograniczeń z używkami weżcie się za narkotyki. Na początek testy narkotykowe dla posłow senatorów radnych i samorządowców. Co najmnie raz w miesiącu
Brawo
2025-06-18 19:49:28
Brawo radni.Ci którzy mieszkają w pobliżu sklepów nocnych z alkoholem odetchną z ulgą. Jak ktoś chce się upić, to niech sobie zakupi alkohol na zapas, ale przed godz 23.
Your momma
2025-06-18 18:05:06
Spokojnie, na melinach już rozlewają spirytus. Jak ktoś myśli, że ludzie przestaną przez to pić to jest nietrzeźwy.
Toto
2025-06-18 17:57:37
Najważniesi sklepikarze bo nie zarobią ale to że w nocy leżą na bulwarach młodzi ludzie to ich już nie obchodzi oni tylko sprzedaja.Najwaznieszy zysk resztą niech się martwią inni czytaj służb i miasto
@Niszcz socjalizm
2025-06-18 16:04:08
Jak widać w komentarzach, niektórym starym ramolom tęskno do komuny i jej absurdów. Co następne, godzina policyjna?
@@@Zapraszam
2025-06-18 16:02:54
Wyparcie to pierwszy objaw choroby alkoholowej. Wcześniej czy później każdy się "rozkręca" i chce coraz więcej. A porównanie z proszkiem do prania od czapy, bo pranie nie uzależnia, picie natomiast jak najbardziej.
@krok
2025-06-18 16:01:11
Czyli marzy ci się życie w kraju muzułmańskim z prawem szariatu? Bo dokładnie tak jest w krajach, gdzie prawo jest oparte na islamie. W krajach muzułmańskich jest zakaz eksponowania alkoholu w sklepach, a nawet legalnie zakupiony alkohol, trzeba nieść w ukryciu, bo za pokazanie butelki w miejscu publicznym są srogie kary. Po co się więc męczysz w tym pijackim kraju? Nie lepiej wyprowadzić się do jakiegoś raju, jak Afganistan czy Irak, gdzie nie ma alkoholu i sklepów monopolowych?
@Nazwa
2025-06-18 15:57:45
No i przy żadnym z tych miejsc nie ma sklepu monopolowego. Więc jak niby ten zakaz wpłynie na poprawę sytuacji takich miejsc?
@Rozum
2025-06-18 15:56:42
A wuj mnie obchodzą cudze bachory! Martwi mnie zamach na moją wolność a pijanymi rodzicami to niech się opieka społeczna zajmuje, a nie radni miejscy.
@Gość
2025-06-18 15:53:08
Nie, to takim jak ty świat się wali, jak wszyscy nie są tacy jak ty, wycięci z tego samego schematu i żyjący w ten sam sposób. Zajmij się swoim życiem, zamiast wpieprzać się w cudze! Nie każdy jest tępym robolem odbijającym kartę w fabryce o 6 rano, dla niektórych to noc jest czasem aktywności i właśnie odebrano im prawo do kupowania w godzinach, które dla nich są wygodne. Wracaj na taśmę produkcyjna robolu!
@@idiotyzm
2025-06-18 15:46:09
"Nikt nie zmusza pijaków do robienia zapasów alkoholu. Jeśli ktoś nie wytrzymuje bez alkoholu kilku godzin, to znaczy, że najwyższy czas się leczyć" - widać że nie masz zielonego pojęcia czym jest choroba alkoholowa i jak działa. Nazywanie kogoś kto walczy z nałogiem "pijakiem" tylko się przyczynia do pogłębienia problemu. W kraju gdzie alkoholizm jest poważnym problemem, wciąż brakuje zrozumienia i empatii dla ludzi dotkniętych tą straszną chorobą
@Krytyk
2025-06-18 15:43:13
Ta osoba co zginęła, to był mój znajomy. On popełnił samobójstwo, bo od dawna był w ciężkiej depresji. Nie dodawaj sobie od siebie że to miało jakikolwiek związek ze strefą picia na bulwarach. Chciał skoczyć do rzeki i skoczył, równie dobrze mógł to zrobić z mostu pionierów, ale widocznie tu miał bliżej. Nie wykorzystuj osobistej tragedii, do swoich propagandowych celów!
@Krytyk
2025-06-18 15:39:23
Bzdury pierniczysz jak potłuczony. Dobrze że jest takie miejsce jak bulwary i skupiają pijących w jednym miejscu. A co, mają się młodzi po krzakach z piwem chować? Kto nigdy nie był młody i nie pił piwa w plenerze, niech pierwszy rzuci kamień. Miasto jest dla ludzi, również młodych. Takim jak ty pewnie marzy się zamiana miasta w skansen dla starych pierników twojego pokroju, ale nie jesteście sami w tym mieście, młodzi też mają swoje prawa i potrzeby.
Nazwa
2025-06-18 14:56:08
A na bulwarach, głębokim czy arkonce spożycie alko kwitnie, nie ma dnia bez burdy czy awantury i ani radnym ani nierobom miejskim zwanym szumnie strażą jakoś to nie przeszkadza…
Xd
2025-06-18 12:34:55
Czekam na te słynne adresy i cenniki melin buahah których oczywiscie nie będzie.
haraszo
2025-06-18 12:10:21
Łoj uchodźcom się to nie spodoba. Łoj nie
Powinno być
2025-06-18 10:22:50
Od 21 do 9 rano zamknięte.
TZ.
2025-06-18 09:49:59
Prohibicja sprawdza się tylko w krajach muzułmańskich, poza tym nigdzie. Minie trochę czasu i kolejni radni odwołają tę uchwałę.
Niszcz socjalizm
2025-06-18 09:23:02
Skoro w Krakowie spadła liczba interwencji o 47%, to należy nierobom w mundurach tyle samo pensji ukrócić, a nie nocować bezczynnie na posterunku. Brawo 'wolna Polska i "wolny" rynek! Komuna w czystym wydaniu. I tyle w temacie.
Skoon
2025-06-18 09:10:14
Wiadomo że pis zagłosuje przeciwko przecież najbardziej ucierpi ich patologiczny elektorat.
Rozum
2025-06-18 09:02:40
Decyzja ze wszech miar słuszna i nie podlega to żadnej dyskusji.Szczęście jednych-rodzin,dzieci żyjących w otoczeniu naprutej matki,ojca-nieszczęście tych którzy do rodzinnych tragedii sie przyczyniają sprzedając alkohol.Argument o likwidacji działalności,spadku obrotów są fałszywe.Dramat dzieci,rodzin żyjących z alkoholikami jest priorytetem.Bravo,że podjęto odważną decyzję.
Babcia
2025-06-18 08:59:04
Super hehehe.... super!
Marian
2025-06-18 08:50:10
O wiele lat za późno ale lepiej późno niż wcale.
Nawrocki
2025-06-18 08:06:15
A stacje paliw też obejmuje zakaz?
XDD
2025-06-18 07:57:00
@bujawa: ale oni byli przeciw a argument z wolnym dla pracowników w nocy bardzo dobry.
Nawrocki
2025-06-18 07:56:28
Stacje paliw też będą objete zakazem? Najlepiej mają mieszkańcy Gumieniec. Zaraz granica gminy i Mierzyn
Nocny Marek
2025-06-18 07:39:56
A PISowcy murem za swoim palogicznym elektoratem a wbrew interesowi szczecinian.. jak zawsze...Więc nie dziwi to wcale
krok
2025-06-18 07:30:23
Następny krok to alkohol winien zniknąć z widoku towaru "przy kasie" .
Ktoś
2025-06-18 07:28:09
Kolejny mały krok do normalności, w której ludzie przestaną traktować te środki odkażające jak boską ambrozję.
Brawo dla Miasta
2025-06-18 07:24:43
Prohibicja powinna być wprowadzona już dawno temu.
Ja
2025-06-18 07:10:35
Bezczelne kłamstwa. Niech mi pokażą jednego trzeźwego kupującego alko o 2:00-3:00.
Robo
2025-06-18 07:06:56
Nie wierzę! Czy oni naprawdę nie pamiętają, że podobne rozwiązania w różnych formach już istniały i okazały się nieskuteczne? Na odrodzenie się melin trzeba chwilę poczekać, a wtedy szybko okaże się, że ilość spożywanego alko wzrosła. Powrócą też bimbrownie i zatrucia alko , bo łatwiej będzie wprowadzać produkty z niewiadomych źródeł na rynek.
Nareszcie!
2025-06-18 06:50:47
Nareszcie ufff
owieram nocny :
2025-06-18 06:22:26
brawo radni i teraz otwieram nocny na granicy szczecina i robie kasiore wszyscy wala do mnie po gorzale w nocy :] brawo wy
@@Zapraszam
2025-06-18 06:20:55
Bez jaj. Zawsze kupuję na promocjach co akurat jest tańsze. To że mam pełny barek i zgrzewki piwa nie znaczy że chleje częściej niż bym tego nie miał. Mam kilka pudełek proszku do prania, kilka zgrzewek cukru na przetwory letnie, kilka zgrzewek papieru toaletowego. I wcale więcej nie piorę niż trzeba, nie jem więcej cukru i nie siedzę więcej na sedesie. Mam też coś w zamrażarce, ileś kg mąki, bo staram się w ten sposób oszczędzać.
superos
2025-06-18 04:19:30
Świetna decyzja. Brawo !
Inteligent
2025-06-18 02:06:14
wszystko fajnie , każdy pieje z radości a ja chciałbym zobaczyć w jaki sposób będzie RESPEKTOWANE to prawo w życiu. Pożyjemy ............
Bujawa
2025-06-17 23:35:49
Wreszcie Solidarność Pracowników Handlu odetchnie. Sklepowe mogą spędzać noce z dziećmi w domu a nie za ladą. Brawo PIS i troska o ludzi pracy a nie o alkoholików.
Nadzieja
2025-06-17 23:33:56
Wreszcie zapanuje nocny spokój na Pomorzanach brawo !
@Gość
2025-06-17 23:29:25
Dziecko, praktycznie nie piję alkoholu - niektóre flaszki prezentowe mam nieotwarte już 30 lat... ale ty to widzę lubisz za mordę i na łańcuchu - jak bydło - wolność cię przeraża...
Kos
2025-06-17 22:38:06
Brawo Nareszcie👏
Gość
2025-06-17 22:35:59
Spodziewałem się, że w komentarzach będzie szturm zapłakanych alkoholików i się nie myliłem. Świat im się zawali, bo w nocy nie będą mogli chlać🤣. Jeśli ktoś ma problem z tym, aby przez parę godzin wytrzymać bez picia alkoholu to powiniem trafić na przymusowe leczenie.
Kicia
2025-06-17 22:25:00
Jestem mieszkanką Dąbia. Wieczorami chodząc z psem po parku przy Placu Słowiańskim, brak wolnej ławki, ponieważ wszystkie są zajęte przez tych wstrętnych Ukraińców, chleja, drą mordy, śmiecą, rzucają butelki a przy każdej ławce jest przecież śmietnik, ale po co, i do tego się załatwiają, srają i szczaja, kompletnie brak kultury, robią co chcą w naszym kraju, panoszą się,a wysłać wszystkie to bydło na wojnę, bo u nas mają za dobrze. To jest Polska czy Ukraina, zapomnieliście historii. Pogonić
Krytyk
2025-06-17 22:24:32
A tak dla porządku jeszcze Radni Nieporadni ..w ostatnią niedzielę kolejna osoba zginęła w pobliżu Strefy Picia przez Was uchwalonej kilka lat temu. Osoba ta skoczyła z Mostu Długiego o czym bez komentarzy donoszą media szczecińskie. Może jakieś przemyślenia Was oświecą?
KarOl
2025-06-17 21:59:31
Wolność w wydaniu trzaska! Nakleić tęczę i będzie można wszystko!!! Co za patologiczne miasto!!! Pseudo oświeceni pajace!
Nasze miasto
2025-06-17 21:30:56
Cofamy się cofamy
mn
2025-06-17 21:08:53
I bardzo dobrze, nareszcie...
@idiotyzm
2025-06-17 20:57:56
Nikt nie zmusza pijaków do robienia zapasów alkoholu. Jeśli ktoś nie wytrzymuje bez alkoholu kilku godzin, to znaczy, że najwyższy czas się leczyć. Alkoholicy i tak zawsze mają coś na podorędziu, bo są uzależnieni. Ograniczenie nocnej sprzedaży alkoholi wyjdzie na dobre wszystkim mieszkańcom i miastu. Za przyjęciem uchwały byli wszyscy radni oprócz PiSowców, bo ci działają na szkodę miasta i mieszkańców, a szczególnie rodzin i dzieci.
Krytyk
2025-06-17 20:54:33
Radni . ! A kto do diabła przed wyborami przegłosował wolną strefę picia alkoholu na bulwarze przy Moście Długim ? Kto jest winien że co weekend setki młodych ludzi głównie upija się tam do maksimum ? Zamknęliście na kilka godzin kilkanaście sklepów . Jak macie takie pełne buzię frazesów to wytłumaczcie się z tej decyzji bulwarowej która przynosi wstyd Szczecinowi. Jak jesteście tacy odpowiedzialni i zatroskani to wprowadźcie zakaz sprzedaży alkoholu w nocy na stacjach benzynowych i bulwarach.
@@ZS
2025-06-17 20:38:52
Nie przesadzaj i nie wyolbrzymiaj. Mieszkam niedaleko ogrodów, często wychodząc w nocy na spacer z psem, przechodzę obok i jakoś nie widzę tych rewelacji, które próbujesz wciskać. Ok, czasem się widuje porzucone szkło ale skala jest tego dużo mniejsza, niż choćby w okolicach dworca. Co do szaletu, to również się nie zgodzę, bo akurat Ogrody mają bardzo pojemne toalety i zawsze jest krótka kolejka, więc nie ma najmniejszego powodu by się załatwiać poza nią. Największy problem Ogrodów to hałas
Ico
2025-06-17 20:34:35
Ja już to przeżyłem ! swoje lata mam !
zarobią tylko inni ludzie ! Tacy którzy nie płaca podatków
dlaczego maja się składać na wszelakie +,składki zdrowotne i inne nananany ?!
Robimy to po to aby Polska rosła w sile i polakom żyło się lepiej !
;p
@Zapraszam
2025-06-17 20:31:28
No i jesteś doskonałym przykładem tego, co już pisałem po poprzednim artykułem w tej sprawie, nawet marka sklepu się zgadza, dokładnie to przewidziałem - ludzie będą kupować na zapas w biedrze i zamiast dać zarobić lokalnym przedsiębiorcom, będą dawać zarobić zagranicznym koncernom. Przy okazji narażając się na pogłębienie problemów z alkoholem, bo co stanie na przeszkodzie w sięgnięciu po następne, jak "Barek pełny, do wyboru do koloru. W piwnicy kilka zgrzewek piwa". Nic, tylko pić na umór!
Anonka
2025-06-17 20:17:50
no i super. Dość rozpijania Polaków i napełniania sobie kieszeni kosztem zdrowia ludzi. Brawo Brawo Brawo!!
Tomek65
2025-06-17 19:55:38
Nareszcie. Teraz martwią się o miejsca pracy. A rozpijanie ludzi i szkodliwość już nie ważne. Bardzo dobrze. Na miescie będzie trochę spokoju.
idiotyzm
2025-06-17 19:42:07
Idiotyczny pomysł, który przyczyni się tylko do pogłębienia problemów alkoholowych. Ludzie zmuszeni do robienia zapasów, będą jeszcze bardziej podatni na pokusę napicia się, gdyż będą mieli zawsze zapasy w domu. Brawo radni, za podjęcie decyzji w imieniu mieszkańców, bez konsultowania tego z nimi. W takich tematach powinni decydować sami mieszkańcy w referendum, a nie banda urzędasów nie znających życia. Na tych radnych którzy byli "za" już nigdy nie zagłosujemy.
kto się cieszy
2025-06-17 19:39:32
Cieszą się golemy i inne mafie gastronomiczne, oraz taksiarze, którzy teraz będą wozić alkohol na telefon o każdej porze dnia i nocy. Tak to działa od zawsze na wioskach, teraz Szczecin będzie jeszcze większą wioską z tramwajami.
@Bardzo dobrze
2025-06-17 19:38:20
A może to nie sklepy i ich klienci są patologiczni, tylko mieszkańcy pomorzan i śródmieścia sami tworzą tę patologię? Wyprowadź się na wieś, jak ci sklepy w mieście przeszkadzają, a nie próbujesz innym życie układać.
@@carter
2025-06-17 19:36:12
No to pokazałeś "kulturę" na najwyższym poziomie. Nawet nie znasz typa(to nie ja jestem carter) a obrażasz, tylko dlatego że stwierdził oczywisty fakt: jest to odebranie wolności. Może niewielkie, ale przecież śrubę dokręca się powoli. Za chwile kolejne ograniczenia "dla naszego dobra" aż w końcu okaże się że nie możesz wyjść z domu, bez zgody urzędnika. Zamiast obrażać ludzi i nazywać marginesem, zacznij może trochę myśleć. W III Rzeszy też promowano abstynencję i ograniczano dostęp do alkoholu
Brzydzę się alkohole
2025-06-17 19:31:22
A w marketach strefy piwne a tam po jedno piwo się nie idzie
Lucyfer
2025-06-17 19:27:18
Szara strefa już rączki zaciera
@ZS
2025-06-17 19:24:48
Masz rację, ale nie tylko na Bulwarach czy Deptaku Bogusława. Kolejny miejski dramat to klienci Ogrodów Śródmieście. To co wyczyniają po wyjściu z tamtąd mało kto jeszcze widział. Wielkopolska zmienia się tu w ogromny szalet miejski i wysypisko butelek po różnych alkoholach no i darcie pijanego ryja do 03:00 w nocy. Zakupy w Żabce, picie na murkach w cieniu bo taniej wychodzi. Miejska porażka
Zapraszam
2025-06-17 19:08:51
Siedzę sobie na swoim świeżo ściętym trawniku i spokojnie popijam whyski z lodem. Barek pełny, do wyboru do koloru. W piwnicy kilka zgrzewek piwa. Wszystko kupione na promocji w sklepie z logo owadem. Można kupić na zapas?. No, ale jak ktoś woli przepłacać, to niech gna na stację paliw.
Dramat
2025-06-17 19:01:36
to gdzie teraz Stoczniowcy i pato Gocław / Stołczyn "kupiom przed robotom" pół litra żeby walnąć grzdyla ? To co kupiom wieczorem na zapas i tak wypijom
Meliniarze
2025-06-17 18:49:45
Dziękujemy !!! Nareszcie ktoś pomyślał o nas. Dzięki absurdalnym cenom alkoholi w sklepach, bimbrownictwo jest we wspaniałym rozkwicie. O wieeele większym niż za komuny. Teraz my- meliniarze odżyjemy ! Wspaniali radni ! Niedługo będzie już można pod byle idiotycznym pretekstem zamknąć sklepy i zakazać legalnej sprzedaży alkoholi. Tak jak w Afganistanie. Prostujmy ścieżki i szykujmy grunt dla muzułmańskiej braci.
Grzchu
2025-06-17 18:42:37
Super wiadomość.teraz czas zająć się wandalami. Kolejne kamienice pomazane w centrum. Boh wawy
A
2025-06-17 18:12:36
Bardzo dobra uchwała Rady Miasta Szczecin.
Marcin
2025-06-17 18:06:03
I co z tego? Ludzie będą kupować na zapas, a jak nie to pójdą do dziupli. Ta cała prohibicja to czysta zachęta do powstawania takich miejsc.
za błędy ....
2025-06-17 18:04:27
A ten piosenkarz to przed 23 czy po 23 kupił i spożywał alkohol?
Nie w moim imieniu
2025-06-17 17:57:59
Temat pierwszoplanowy dla bezpieczeństwa narodu to szczelność granicy, najazd łaziorów z całego świata i problematyczne zachowanie oraz nadmierne rozgoszczenie się Ukraińców, a nie sklepy z alkoholem. Szukacie nośnych tematów zastępczych, żeby ignorować zajęcie się tym, co ważne. I zawsze najłatwiej wam dowalić polskim przedsiębiorcom w ostatni chyba segment rynku nie we władaniu obcych sieci handlowych. Pamiętam czasy sprzed tych sklepów, meliniarskie. I nie chcę powrotu do nich.
@carter
2025-06-17 17:57:39
Jaka wolność patusie? Skucie mordy nad ranem na mieście i robienie trzody to nie wolność tylko patologia. Zachowania aspołeczne, należy tępić. Na pewno taki ludzki margines jak ty znajdzie sposób żeby dostać flaszkę na melinie, więc nie bój żaby jeszcze będziesz lał truciznę w siebie...
Pastuszek
2025-06-17 17:54:28
Komentarz starego alkoholika : Myśmy się już w życiu napili, ale młodych szkoda!"
Bardzo dobrze
2025-06-17 17:18:05
Bardzo dobrze dość patusow i 24h libacji w nocy w Śródmieściu czy na pomorzanach jak osobom które są przeciw zakazowi źle niech sobie zamieszkają w okolicy pato monopolu lub Żabki ,szybko zmienia zdanie .brawo dla radnych a kilkunastu pracowników tych sklepów znajdą pracę w gastronomii tak będą mogli nadal obsługiwać swoich stałych gości a nie czekaj bo tam nie ma takich win i wyrobów piwo podobnych
Haha
2025-06-17 17:14:38
Matecki się zapłacze.
ZS
2025-06-17 17:12:10
"Szczecin potrafi korzystać z alkoholu w sposób odpowiedzialny - przekonywała Magdalena Tarka - Interwencje policji nie są w obszarze naszych sklepów, tylko na deptaku i na bulwarach."
Droga Pani, gdyby Pani i Pani podobni tego alkoholu nie sprzedali, to na Bulwarach byłby spokój.
Pijak
2025-06-17 17:09:59
Co to za głupie gadanie, że prohibicja przyczyni się do spadku zatrudnienia. Przyczyni się przede wszystkim do spadku obrotów właścicieli sklepów. Ale to już jest ich problem. My mieszkańcy chcemy spokoju. Nie możemy cierpieć, bo ktoś sobie naszym kosztem nabija kabzę.
carter
2025-06-17 17:09:58
Kolejny wolność obywatelska zabrana. Stawiam że powód to nie walka z alkoholem tylko brakiem etatu w Polskiej policji.
Leokadia
2025-06-17 17:06:26
Bardzo dobra decyzja naszej rady miasta! W pełni popieram nocna prohibicje! Ludzie pod wpływem alkoholu popełniają wiele przestępstw, wypadki samochodowe, burdy, pobicia. Bardzo dużo ludzi uzależnia się od alkoholu a później to my wszyscy musimy płacić za finansowane przez NFZ ich leczenie w poradniach odwykowych. Alkohol powoduje wiele chorób, m.in raka watroby, raka przelyku, i inne. Naukowcy udowodnili, ze każda dawka alkoholu jest toksyczna. Najlepiej w ogóle przestać pic alkohol.
Henryk
2025-06-17 17:06:06
I super. 23 za późno.
Brawo
2025-06-17 16:53:32
Zawsze można w nocnym sklepie sprzedawać artykuły spożywcze czy "gotowe obiady " na wynos dla nocnej zmiany.Przedsiebiorcy muszą być operatywni
Nazwa
2025-06-17 16:45:58
Mieszkańcy centrum są wdzięczni, bo to co się działo wieczorami to przechodzi ludzkie pojęcie. Dziękujemy.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.