W niedzielę czeka nas pół dnia bez tramwajów na prawobrzeżu
W niedzielę czeka nas pół dnia bez tramwajów na prawobrzeżu
Data publikacji: 03 września 2022 r. 07:18
Ostatnia aktualizacja: 05 września 2022 r. 11:06
Fot. Mirosław Winconek
Czwarta już w ostatnich miesiącach czasowa i krótkotrwała reorganizacja komunikacji tramwajowej czeka w nadchodzącą niedzielę, 4 września, tych pasażerów, którzy będą próbowali dostać się z centrum na prawobrzeże i z tego ostatniego dotrzeć na lewobrzeże. Tak jak przy poprzednich takich samych operacjach od świtu do południa składy linii 2 tego dnia nie wyjadą na trasę pl. Rodła-Turkusowa - ich kursowanie będzie na pół dnia zawieszone. A te obsługujące linie 7 i 8 w tym czasie pojadą skróconymi trasami od Bramy Portowej do pętli Potulicka. Normalny ruch tramwajów ma być przywrócony po godz. 12. Wtedy też zostanie odwieszone kursowanie „dwójek".
Trwające przez ostatnie pięć tygodni w przebudowywanej ul. Energetyków prace przy nowym fragmencie toru do centrum między rondem Portowców i mostem Długim są na ukończeniu i w niedzielne popołudnie to właśnie na ten tor przeniesiony zostanie ruch tramwajów w obu kierunkach. Po zmianie ustawień wahadła z tymczasowymi najazdami drogowcy przeniosą się z robotami na równoległy doń fragment toru w stronę Basenu Górniczego, który też czeka wymiana na nowy z podbudową włącznie, co zajmie około półtora miesiąca.
W okresie, gdy w najbliższą niedzielę drogowcy będą zmieniać oba tymczasowe rozjazdy nakładkowe na torach do Basenu Górniczego, dalej do pętli Turkusowa i z powrotem za tramwaje w godz. 5-12 uruchomiona zostanie - jak wcześniej - zastępcza linia autobusowa 807 z częstotliwością kursów z Bramy Portowej co 20 minut.
Trasa zastępczych autobusów między pętlą Turkusowa i węzłem na Bramie Portowej wytyczona została ul. Walecznych – rondem Ułanów Podolskich – ul. Leszczynową – ul. Eskadrową – mostem Pionierów – ul. Gdańską – ul. Energetyków – ul. Wyszyńskiego. Na pętli Turkusowa ich przystankiem końcowym i początkowym będzie ten, przy którym zawsze kończą kursy autobusy wszystkich linii obsługujących część prawobrzeża.
Przy Bramie Portowej przystankiem dla wysiadających będzie ten, na którym zatrzymują się na co dzień składy linii 7 i 8. Pasażerów autobusy będą zabierać z przystanku przed blokiem, w którym jest apteka Gemini i gdzie handlują kwiaciarki. To ten sam, na którym przed zamknięciem dla ruchu ulic Nabrzeże Wieleckie i Kolumba przed korektą trasy zatrzymywały się autobusy linii 75 kursujące do dworca.
Na całej trasie - o czym warto jednocześnie pamiętać - te przystanki, które dla tramwajów są przystankami na żądanie, jak choćby wszystkie wzdłuż ul. Gdańskiej, takimi też pozostaną w przypadku autobusów.
Słupy mają taką siłę i moc że przyciągają samochody. Jeszcze zobaczymy niejeden samochód w tym lesie słupów
@xxx
2022-09-05 12:14:12
Skręt w kierunku Pomorzan z Mostu Długiego to rzeczywiście bardzo dobra koncepcja. Także pamiętajmy o konieczności budowy Nowogdańskiej
xxx
2022-09-05 12:11:36
ten rozjazd to nigdy nie bedzie wykorzystywany bo mostu kłodnego to nie zobacyzmy. rozjazd bedzie funkcjonowął tak jak ten kawałek torowiska na rondzie Gierosa. Lepiej by zrobili gdyby na moscie długim przy okazji remontu torów zrobili skret w kierunku Pomorzan bo w razie awarii na wyszynskiego tzw szybki tramwaj stoi. No ale zmieniajmy dalej.
Witek
2022-09-05 10:28:23
Pamiętajcie że budżet z dużą ilością kamienia najlepiej granitu, betonu i lasu metalowych słupów jest o wiele większy. Dobra inwestycja to inwestycja z dobrze zaprojektowanym budżetem
beli
2022-09-05 09:36:21
Czystek po cichy tory tramwajowe wymienia ?
@tępoty
2022-09-05 09:29:59
Długo nad tym myślałeś tępoto? Te liczne słupy powodują zanieczyszczenie krajobrazu miasta. Jakoś w Sevilli czy w Paryżu tramwaje mogą jeździć bez buszu stalowych konstrukcji i kabli. Tylko u nas poziom technologii jak w latach 60.XX w. w związku radzieckim.
Robert
2022-09-05 06:54:28
Te słupy to rzeczywiście dramat. Jak spojrzycie sobie na Bramie Portowej albo na Pl. Rodła to dżungla ze słupami i kablami.
Co to hałasu, drgań i unoszących się chmur pyłu to także dramat. Te grzmoty powinny przez centrum jeździć w tunelach, a tam gdzie się da w wykopach. Nie da się normalnie żyć przy ulicy gdzie są tory.
Tępoty
2022-09-04 11:25:29
Nawet gdyby zrobiono wszystko że złota zawsze znajdą się tacy co im nie bedzie się podobało. Ale co najgorsze nie potrafią pomyśleć i zaproponować coś lepszego
Wojtek
2022-09-04 11:12:58
A nie można by tak na Krzywego Ryja zrobić kilka dni bez tego cholerstwa? Huk jakby samolot startował, a wstrząsy przy każdym przejeździe, że kamienice się trzęsą. Tramwaje to zmora wąskich ulic.
do @Pan z...
2022-09-03 20:45:06
Najprawdopodobniej masz rację z tym rozwidleniem, ale pod te słupy zabrano jak by nie bylo jeden pas ruchu drogowego. Ale to w ostatnim czasie, za obecnego ci..ia miasta, standard, czyli zwężanie, nawet glównych arterii miasta. To samo, jeśli chodzi o słupy na zewnątrz torowiska zamiast między nimi, na Nabrzeżu Wieleckim przed Dwórcową.
@Pan z pieskiem
2022-09-03 12:41:09
To prawda. Słupy w roli głównej po raz któryś po remontach. Ciekawe czemu tyle. Tam będzie rozwidlenie na Łasztownie. Może po to, by sieć naciągały obciążniki na słupach. Ale tyle? KOSZMAR
Pan z pieskiem
2022-09-03 11:43:30
Moją uwagę zwraca ten"las słupów" Czy naprawdę są one w tak olbrzymiej ilości niezbędne-?. Mamy XXI w-ludzie latają na księżyc,a nie potrafimy ogarnąć zasilania-?
@Aaa
2022-09-03 10:46:15
59 przekładaców to podstawa. Następnym razem, dź mądralo i zrób jeden przekładac
Aaa
2022-09-03 08:09:36
Robią na 59 przekładaców, zamiast zrobić cały odcinek przełożyć i druga stronę to się bawią po parę metrów żałosne takie robienie.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.