
W KURIERZE: Awaryjne przęsło

Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:00
Po ubiegłorocznym remoncie zwodzonego przęsła mostu kolejowego w szczecińskich Podjuchach miało ono działać sprawniej. Nadal jednak dochodzi do awarii, które utrudniają żeglugę. Problem mógłby rozwiązać nowy, wyższy most, o co apelują użytkownicy dróg wodnych. Czy doczekają się tej inwestycji?
Zabytkowy most nad Regalicą użytkownicy rzeki nazywają zakałą. Podnoszone przęsło często się zacina, uniemożliwiając żeglugę. Stałe części umieszczone są nisko nad wodą i wiele jednostek nie mieści się pod nimi. Przymusowe postoje przed mostem pchaczy i barek z towarem opóźniały wykonanie kontraktów i narażały przedsiębiorców na dodatkowe koszty.
Latem ub. roku most przeszedł remont, który kosztował 4 mln zł. Według zapowiedzi spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, jego efektem miał być wzrost niezawodności funkcjonowania przęsła. Tymczasem, jak informują użytkownicy rzeki, nadal dochodzi do awarii. Ostatnia zdarzyła się w miniony poniedziałek. Tego dnia wznowiono akcję lodołamania. Trzy lodołamacze pracujące na jeziorze Dąbie miały być skierowane w górę rzeki, ale musiały czekać na naprawę zwodzonego przęsła. ©℗
Elżbieta KUBOWSKA
Więcej w czwartkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 28 stycznia 2016 r.
Na zdj.: Remont miał usprawnić pracę zwodzonego przęsła, ale wciąż ulega ono awariom.
Komentarze
Dodaj komentarz
Pogoda
|
||
-3℃ na godz. 06:00 | ![]() | Zobacz prognozę na trzy dni |
Polub nas na Facebooku
Praca
Nekrologi
kondolencje
Sonda

Przejdź do sklepu
Najczęściej czytane
Najczęściej komentowane

- MSZ: Minister Czaputowicz o przyszłości Europy na konferencji CEPS w Brukseli (komunikat)
- MPiT: W Bukareszcie dobiegło końca spotkanie ministrów ds. handlu UE (komunikat)
- MEN: list resortu edukacji do samorządowców w sprawie podwyżek dla nauczycieli (komunikat)
- MPiT: Nowelizacja rozporządzenia dot. wymagań dla kotłów (komunikat)
- MI: Fundusz Dróg Samorządowych - rekordowe wsparcie dla dróg lokalnych (komunikat)