Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

W KURIERZE: Awaryjne przęsło

Data publikacji: 28 stycznia 2016 r. 12:04
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:42
W KURIERZE: Awaryjne przęsło
Remont miał usprawnić pracę zwodzonego przęsła, ale wciąż ulega ono awariom.  

Po ubiegłorocznym remoncie zwodzonego przęsła mostu kolejowego w szczecińskich Podjuchach miało ono działać sprawniej. Nadal jednak dochodzi do awarii, które utrudniają żeglugę. Problem mógłby rozwiązać nowy, wyższy most, o co apelują użytkownicy dróg wodnych. Czy doczekają się tej inwestycji?

Zabytkowy most nad Regalicą użytkownicy rzeki nazywają zakałą. Podnoszone przęsło często się zacina, uniemożliwiając żeglugę. Stałe części umieszczone są nisko nad wodą i wiele jednostek nie mieści się pod nimi. Przymusowe postoje przed mostem pchaczy i barek z towarem opóźniały wykonanie kontraktów i narażały przedsiębiorców na dodatkowe koszty.

Latem ub. roku most przeszedł remont, który kosztował 4 mln zł. Według zapowiedzi spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, jego efektem miał być wzrost niezawodności funkcjonowania przęsła. Tymczasem, jak informują użytkownicy rzeki, nadal dochodzi do awarii. Ostatnia zdarzyła się w miniony poniedziałek. Tego dnia wznowiono akcję lodołamania. Trzy lodołamacze pracujące na jeziorze Dąbie miały być skierowane w górę rzeki, ale musiały czekać na naprawę zwodzonego przęsła. ©℗

Elżbieta KUBOWSKA

Więcej w czwartkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 28 stycznia 2016 r.

Na zdj.: Remont miał usprawnić pracę zwodzonego przęsła, ale wciąż ulega ono awariom.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

fin
2016-01-29 09:53:00
przez ten most statki pasażerskie też ograniczają pływanie do Szczecina!!!! i po co te naprawy??
SromotnikBezwstydny
2016-01-28 14:25:16
Kolejna robota sp..artolona! Tysiace... w błoto. Nadzieja ,że może FRYGA jeszcze da się skleić, bo szybki tramwaj to hulajnogą można wyprzedzić i to bezpiecznie!
Kolejny pronem
2016-01-28 13:39:37
Most poniemiecki. Nasze firmy niech go lepiej nie dotykają, bo jak czegoś nie sp...... to już na pewno nie naprawią. Najlepszy przykład: torowisko na Gdańskiej i dalej. Zlecić Niemcom, posłuży jeszcze długo. Nie poprawiajcie czegoś o czym nie macie blago pojęcia
ein,zwei, polizei
2016-01-28 13:02:39
Przecież na kolej i transport niesamochodowy niby ma być łatwiej o środki w tej perspektywie unijnej. Tu jak "w mordę strzelił" mamy poprawę dostępności do portu i komunikacji pasażerskiej, do tego w planach SKM. Nie ma co.. lobby mamy od nas zarabiaste. PLK się zastanawia, ale bez ciśnienia. Może Krzystek za zaoszczędzone pieniądze ze składek za przynależnośc do zrzeszeń miast chce wspomóc PLK? Jaki jest sens robienia SKM, skoro rozdupcony most może kilka razy w miesiącu zakłucać całkowicie przebiegi i rozkład? MOże któryś redachtór się pochyli nad problemem, bo byłby z tego całkiem spory cykl artykułów bez większego nakładu pracy, ale zato wyjątkowo treściwy i pożyteczny dla opinii publicznej miasta zachodnioipomorskiego Szczecina:)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA