Wykonawca przebudowy ulic Modrej i części Koralowej na szczecińskim Bezrzeczu zostanie wyłoniony w pierwszym kwartale przyszłego roku – poinformował nas niedawno Tomasz Klek z biura prasowego Urzędu Miasta Szczecin.
Główna arteria Bezrzecza, która łączy wielotysięczną dzielnicę Szczecina oraz jej część należącą do gminy Dobra (także Wołczkowo), jest w fatalnym stanie. Kilka lat temu pod i tak już kiepskimi jezdniami tego ciągu komunikacyjnego położono kanalizację sanitarną i instalację wodociągową. Wtedy została ona rozkopana, a ułożona po inwestycji nawierzchnia asfaltowa z czasem popękała i stała się nierówna. W fatalnym stanie pozostały pobocza – mozaika różnego rodzaju płyt, kafli, piaszczystych przerw i zielska. Sytuacja wygląda tragicznie, zwłaszcza wtedy gdy spadnie deszcz. Powstają wówczas rozległe kałuże. Tymczasem ulicami nieustannie jeździ sznur pojazdów, natomiast w godzinach szczytu komunikacyjnego tworzą się wielokilometrowe korki, a kierowcy muszą uważać na rowerzystów, którzy nie mają ścieżki rowerowej.
Magistrat rozpoczął przygotowania do gruntownej przebudowy arterii Bezrzecza. – Wykonawcą prac projektowych jest firma Highway sp. z o.o. z Gdańska. Natomiast wykonawca robót budowlanych zostanie wyłoniony w I kwartale 2017 r. – informuje Tomasz Klek. – Zakres prac obejmie przebudowę ulic Modrej i Koralowej, w ciągu drogi powiatowej, na odcinku od granicy administracyjnej miasta Szczecin do skrzyżowania z ul. Szeroką. W ramach inwestycji zostanie wykonane: nowe oświetlenie uliczne, przebudowa kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną – dodaje.
Na wykonanie tych robót w budżecie na lata 2017-2018 przewidziano 5 mln złotych, w tym udział środków unijnych.
– Koszt prac budowlanych będzie znany po opracowaniu szczegółowego kosztorysu inwestorskiego przez wykonawcę prac projektowych. Przewidywany termin opracowania kosztorysu to październik br. – tłumaczy T. Klek.
Rozpoczęcie przebudowy Modrej – Koralowej planowane jest na I kwartał przyszłego roku, a zakończenie w II kwartale 2018 roku.
Po remoncie ulica będzie miała jezdnię o dwóch pasach ruchu (szerokość każdego – 3,25 m), pasy rowerowe po obu stronach (szerokość każdego – 1,5 m), obustronne chodniki o różnej szerokości, lecz nie węższe niż 2 m.
– Powstaną też wyniesione przejścia dla pieszych na drogach poprzecznych, tj. ulicach: Zaściankowej, Brylantowej, Rozmarynowej, Wroniej i Żyznej jako element uspokojenia ruchu – zapowiada Klek.
Według magistratu modernizacja głównego ciągu komunikacyjnego Bezrzecza „znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort uczestników ruchu drogowego, tj. pieszych, rowerzystów oraz kierowców”.
Prawdopodobnie jednak nie zlikwiduje koszmarnych korków w godzinach szczytu. Tak przynajmniej uważa wielu kierowców.
Na razie też nie wiadomo, jak podczas modernizacji zostanie zorganizowany ruch. – Projekt tymczasowej organizacji ruchu, harmonogram oraz etapy prac budowlanych zostaną określone po wykonaniu dokumentacji projektowej, która określi zakres robót niezbędnych do wykonania – powiedział „Kurierowi” Tomasz Klek.
(kl)
Fot.: Dariusz GORAJSKI