Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Urzędnicy w służbowych autach na baterie [GALERIA]

Data publikacji: 24 sierpnia 2017 r. 22:45
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:47
Urzędnicy w służbowych autach na baterie
 

Do zestawu aut służbowych, jakimi dysponuje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, dołączyły w lipcu dwa nowe – zasilane prądem z akumulatorów. Pozostałe dwa takie trafiły do Wydziału Oświaty Urzędu Miasta. W tym miesiącu ZDiTM ogłosił kolejny przetarg na zakup jeszcze czterech samochodów z napędem elektrycznym. Plan jest taki, że z tej transakcji jedno z nowych fabrycznie aut trafi na stan tej jednostki budżetowej, a trzy zasilą służbową „flotę” magistratu.

W poprzednim przetargu, rozpisanym jeszcze wiosną, ZDiTM kupił cztery egzemplarze modelu nissana leaf, Za nie zapłacił dostawcy, którym była szczecińska firma Polmotor Auto Serwis Jan Przepłata, Dariusz Olkiewicz, 472 112 zł. Na ich zakup miasto uzyskało dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie z puli środków przewidzianych na inwestycje w tzw. elektromobilność.

Podobnie jak zakupione wcześniej mają to być pojazdy o nadwoziu typu hatchback w kolorze białym, 4-lub 5-osobowe, 5-drzwiowe, z silnikiem zasilanym w 100% prądem elektrycznym. Wyposażone wyposażone w akumulator o pojemności minimum 18 kWh z gniazdami do ładowania  w standardzie sieci jednofazowych 230V/50Hz 32A (ładowanie standardowe) i w standardzie sieci trójfazowych 400V/50Hz 3x32A (ładowanie szybkie). Z systemami bezpieczeństwa aktywnego ABS1 (z EBD2 i ASR3) oraz ESP4, komputerem pokładowym, radioodtwarzaczem. Minimalny oczekiwany zasięg w warunkach jazdy miejskiej w temperaturze otoczenia od –10 stopni do +20 stopni Celsjusza na jednym ładowaniu nie może być mniejszy niż 150 km. I auta muszą być sprawne w przedziale temperatur od –20 do +40 stopni Celsjusza.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty mają być brane pod uwagę takie kryteria, jak: cena (60 proc. wagi), proponowany  okres corocznych przeglądów i samej gwarancji (im więcej lat, tym więcej punktów), przy czym wymóg tej ostatniej określony został na minimum 3-letnie na sprawne działanie samochodu i na pojemność baterii z  limitem 100 000 km i 12-letnią gwarancję na antykorozyjną perforację nadwozia bez limitu kilometrów. Pod uwagę brane tez będą termin dostawy od dnia podpisania umowy (im krótszy, tym wyższa punktacja), liczba miejsc (z najwyższą liczbą punktów za pojazd 5-miejscowy) oraz pojemność akumulatorów (im większa niż założone minimum, tym punktów więcej).

Wyznaczony przez ZDiTM termin składania ofert dla potencjalnych kontrahentów upływa w najbliższy poniedziałek, 28 sierpnia. Zakładany termin dostawy w czasie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych od zawarcia umowy. ©℗ 

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

,
2017-08-25 09:10:24
Trzeci świat podniecać się takimi autami.
Bezkarni
2017-08-25 00:38:00
W jaki sposób można powstrzymać tę utylizację publicznych pieniędzy na urzędnicze zabaweczki? Wiele mieszkań komunalnych jest w standardzie z XIXw, krzywe chodniki, dziurawe ulice i na to nie ma pieniędzy, a na wątpliwe cudeńka z XXIw jak najbardziej.
ckm
2017-08-25 00:11:30
niech pedałują rowerami miejskimi dopiero wtedy będzie 100% ochrona środowiska.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA