Fot. wizualizacja – źródło: Centrum Informacji Miasta UM Szczecin
Najprawdopodobniej jeszcze w sierpniu miasto podpisze z bankami umowę na kredyt, dzięki któremu zostanie sfinansowana budowa aquaparku – Fabryki Wody w Szczecinie. We wrześniu ma być podpisana umowa z wykonawcą inwestycji.
REKLAMA
W ostatni wtorek miasto ogłosiło, że wybrało wykonawcę szczecińskiego aquaparku – Fabryki Wody. Zostało nim konsorcjum firm ALSTAL Grupa Budowlana i ALSTAL Real Estate. To przedsiębiorstwo rodzinne, działające na polskim rynku budowlanym od lat 70. ubiegłego wieku. Od wielu lat zajmuje się realizacją obiektów podobnych do szczecińskiego aquaparku. Jego dziełem są m.in. Termy Maltańskie w Poznaniu. Oferta złożona przez zwycięskie konsorcjum opiewa na kwotę 349 723 122 zł brutto (na realizację inwestycji miasto zabezpieczyło środki w wysokości 312 760 098 zł brutto). Teraz, zgodnie z przepisami, musi upłynąć 10 dni na wniesienie ewentualnych odwołań od innych uczestników przetargu.
Wiosną uruchomiono procedury dotyczące ubiegania się w bankach o przyznanie kredytu na sfinansowanie inwestycji. Spółka Fabryka Wody wysłała w tej sprawie zapytania do kilku instytucji finansowych. Otrzymała jedną ofertę, którą przedstawiło konsorcjum trzech banków – Pekao SA, PKO BP oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Dotyczy ona kredytu w wysokości ok. 320 mln złotych na 20 lat (do tego dojdą koszty funkcjonowania kredytu – 130 mln zł, a łączne koszty w ciągu 20 lat to ok. 450 mln zł). Będzie on spłacany pieniędzmi otrzymywanymi od miasta przez spółkę Fabryka Wody w ramach podnoszenia jej kapitału. Rada Miasta Szczecina zgodziła się w czerwcu na takie rozwiązanie (22 radnych było „za”, jedna osoba „przeciw”, a trzy wstrzymały się od głosu).
Według informacji z magistratu, trwa proces zmierzający do podpisania umowy kredytowej z konsorcjum banków.
– Najprawdopodobniej dojdzie do tego jeszcze w sierpniu. Nastąpi to przed podpisaniem umowy z generalnym wykonawcą inwestycji i przekazaniem placu budowy. A do tego ma dojść we wrześniu – poinformował Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM w Szczecinie.
Fot. wizualizacja –źródło: Centrum Informacji Miasta UM Szczecin
REKLAMA
Komentarze
Chwilkowski
2019-08-19 09:12:48
Na początek trzeba sprzedać spółkę Fabryka Wody bo tylko prezesi rada nadzorcza księgowa. A torowiska mosty kładki czekają. Wybierajcie inżynierów budownictwa na prezydenta nie prawników
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2019-08-19 09:08:49
Za drogo jak na takie zabawki. Arkonka miala kosztować 25 -kosztowska ok. 30 mln zł. A tu przegięcie. Szczecinianie wybieracie sobie prawnikow na prezydenta zamiast inzynierow i tak macie 10 razy więcej niż Arkonka
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2019-08-19 09:02:44
Miasto znowu bierze na siebie nowe koszty. Sport wypoczynek turystyka to nie powinno być zadanie miasta. Ewentualnie ścieżki rowerowe ale tylko dla codziennej jazdy do pracy szkół itd
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
KRS
2019-08-19 08:24:30
Pomnik Głupoty Próżności i Niekompetencji "Fabryka Wody".
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pik
2019-08-18 10:59:11
Fabryka wody to chory pomysł. Miasto potrzebuje mostów, rewitalizacji parków, mieszkań, a nie pompowania kasy w baseniki czy kibolskie igrzyska
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
tylko pytam....
2019-08-18 09:54:20
Kiedy przebudowa ul.KOLUMBA( i nadrzecznych ruder) ???
Może jakiś nowy most zamiast tej "fabryki".....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wygląda mi to na kolejne cudeńko architektoniczne.
2019-08-17 13:32:24
A może by tak więcej miejsca do kąpieli a mniej schodów, tarasów i pasaży?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jim
2019-08-16 18:52:35
trza bylo budowac jak materialy byly tansze.kto tam siedzial na urzedzie.BEZMOZGOWCY CZY CO .a teraz to kicha.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
P
2019-08-16 12:57:52
120 mln kredytu to kwota oszacowana na podstawie aktualnych stóp procentowych, wątpię aby oprocentowanie było stałe przez 20 lat...
Zatem faktycznie koszty będą znacznie większe.
Ciekawe czy biorąc pod uwagę tradycyjnie w Szczecinie wieloletnie opóźnienia we wszystkich inwestycjach, uda się wybudować przez spłatą kredytu ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ARK
2019-08-16 12:43:52
A tory tramwajowe w rozsypce podobnie większość starych składów tramwajowych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.