Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Umowa podpisana. Przebudują ulice na Międzyodrzu

Data publikacji: 07 maja 2021 r. 15:23
Ostatnia aktualizacja: 07 maja 2021 r. 23:49
Umowa podpisana. Przebudują ulice na Międzyodrzu
Fot. Ryszard Pakieser  

To kolejna z ważnych, a nawet bardzo ważnych inwestycji drogowych w mieście – ułatwi wjazd do portu oraz do lewobrzeżnej części Szczecina. Tak naprawdę tylko dzięki niej możliwy jest dalszy rozwój Łasztowni i Kępy Parnickiej.

Chodzi o przebudowę układu drogowego na Międzyodrzu, w tym ronda po drugiej stronie mostu Długiego, ul. Energetyków i ulic przylegających. W piątek, prezydent Szczecina Piotr Krzystek podpisał z przedstawicielami Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA i spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie umowę na realizację tego zadania. Tym samym ruszył zegar odmierzający czas przeznaczony na wykonanie prac - wykonawca ma od teraz 22 miesiące na przebudowę wjazdu do portu i dwa lata na wykonanie części miejskiej.

Marek Ingnatowski, prezes zarządu Firma Budowlano-Drogowa MTM

- Nie ma co ukrywać, budowa spowoduje utrudnienia w ruchu. – przyznał Marek Ingnatowski, prezes zarządu Firma Budowlano-Drogowa MTM. - Dlatego proszę kierowców o wyrozumiałość i cierpliwość.

Będzie trudniej, aby później było łatwiej. Inwestycja ta znacznie ułatwi bowiem dojazd do Łasztowni i na Kępę  Parnicką, a w przyszłości pozwoli na wprowadzenie tramwaju na Łasztownię i przyszły most Kłodny.

Piotr Krzystek, prezydent Szczecina

- Przebudowa układu drogowego na Międzyodrzu kosztować ma około 150 mln. zł – powiedział po podpisaniu umowy Piotr Krzystek. - Część dotycząca portu oszacowano na ponad 44 mln zł a wjazd na lewobrzeże na około 76 mln. zł.

Miasto otrzymało na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej.

(lw)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@absurd Kłodnego
2021-05-08 16:46:19
Pewnie ten łysy pan znowu coś dla szwagra kręci...
absurd Kłodnego
2021-05-08 12:05:53
Absurdalny most Kłodny wpuści armię blachosmrodów na Międzyodrze i po co? Czy nie może być w środku miasta enklawa sprzyjająca przyjaznym klimatycznie środkom lokomocji?
@Honorat
2021-05-08 09:55:04
100/100. Ten pan, od lat skutecznie demoluje układ komunikacyjny Szczecina. Zarzucił inwestycję w toku jakim był II etap ówczesnej Autostrady Poznańskiej (obecnie Floriana Krygiera), było ważne pozwolenie na budowę i "zaklepane" środki w ministerstwie ale ten pan wybrał nie przewidzianą w strategii rozwoju komunikacji miasta ul. Warcisława. W ten sposób "zrobił dobrze" rodzinie państwa P., którzy mieli tam tereny rolne. Teren przekształcono na tereny pod zabudowę i deweloperzy mieli radochę.
obywatel
2021-05-07 23:27:59
czy musi być aż tak wielka inwestycja ? Nie wystarczy puszka farby i ,,kleks" na środku skrzyżowania, tak jak to jest robione na wielu skrzyżowaniach szumnie nazywanych rondami , koszty są o wiele mniejsze , i niema blokady ulicy
Honorat
2021-05-07 23:26:06
Drugą nitkę ul. Krygiera wraz drugim Mostem Gryfitów i Mostem Pomorzan zbudować i/lub nową ulicę od Basenu Górniczego do ulicy Zapadłej zbudować a nie jakiś most Kłodny. Trzeba umożliwić ludziom łatwiejszy przejazd między Prawobrzeżem a Lewobrzeżem a nie budować most Kłodny. Na Łasztownię wystarczy, jak ktoś tu przedtem napisał, kładka pieszo-rowerowa. Cała Polska, a nawet świat, będzie się śmiać ze Szczecina po zbudowaniu mostu Kłodnego pod Trasą Zamkową, bo kto widział budować most pod mostem.
Maciek
2021-05-07 22:59:19
Szczecin dał dużo terenów budowlanych w północnych dzielnicach miasta,nabudowało się dużo domów A drogi zostały te same.w pierwszej kolejności powinno się dokończyć obwodnicę do szosy polskiej bo się zatkany.Otwiera się kolejny front prac.Nikomy nie życzę jazdy na prawobrzeże.zmarnowsne 40 minut i poprawa jakości powietrza.
Opoznienia
2021-05-07 22:43:06
Miasto Szczecin ze względu na przedwojenne i wczesno komunistyczne instalacje sanitarne, gazowe itd oraz drogowe teraz wymaga nadrobienie wieloletnich zaległości co dzięki wsparciu funduszy unijnych ma możliwość nadrobić część tych zaniedbań dla dobra mieszkańców i ochrony środowiska
Jeżeli
2021-05-07 22:15:34
wybudowanie ronda na głównej drodze wjazdowej do lewej części miasta jest ułatwieniem wjazdu do niej to jesteście cy.....mi. Zero logiki. Ale w edukacji prawniczej nie ma logiki.
Lucjan
2021-05-07 21:17:08
Potrzebny jest nowy most i nowa droga. Teraz jest tak że ruch pojazdów spotyka się na jednej trasie! Większa kolizja potrafi zadławić ten chory układ drogowy!
@Hans
2021-05-07 19:00:42
Szczecinowi potrzebna jest obwodnica, która wyprowadzi ruch tranzytowy przez miasto. Tylko to rozwiąże problem.
Hans
2021-05-07 17:00:44
Monstrualny most kłodny nie jest potrzebny.Podobnie nie jest potrzebny intensywny ruch samochodowy na łasztowni. Szczecin potrzebuje ulicy nowogdańskiej. Koniecznie potrzebujemy nowego podejścia. Na Lasztownię jest potrzebna kladka pieszo rowerowa z prawdziwego zdarzenia
@ Wacek Rondelek
2021-05-07 16:47:35
Takich i innych współtrollujących o to samo prosimy : mieszkańcy Szczecina !!! Wy..j !
Luzak
2021-05-07 16:36:14
Przepiór udający luzaka bez krawacika....młodzieżowca. Jak tam Pani Fabryka Wody?;-)))
abc
2021-05-07 16:26:25
Najpierw powinni wybudować co najmniej jeden most, jak nie dwa, a potem dopiero rozkopać Energetyków. Już teraz nie idzie wjechać z portu do miasta. Jest źle, ma być jeszcze gorzej, żeby było trochę lepiej. Cóż za pokrętna logika. Ważne, że jaśnie panicz Krzystek jest zadowolony i szykuje się na kolejną kadencję.
topek
2021-05-07 16:24:01
Może ty opuścisz to miasto i nie będziesz kompromitował mieszkańców swoim prymitywizmem!!!
dwa lata
2021-05-07 16:22:46
będzie się działo :( Kiedy ktoś pomyśli o drugiej nitce na Krygiera?
Wacek Rondelek
2021-05-07 15:51:07
Łysy pan udający prezydenta miasta Szczecina proszony o opuszczenie miasta razem z Naczelnym Szambiarzem Warszawy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA